Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 750 ggr
Pisan
0

OT: MUSIK

Hej!

Vad gillar ni för musik? Vad brukar ni lyssna på? Använder ni musik som "terapi"?

Pisan
0

Jag lyssnar på lite av varje. Musik är viktigt för mig. Är mest kär i keltiskt musik. Gillar även klassisk musik och populärmusik. Gillar Sarah Brightman. Är det någon som har hennes nya? Är den bra? Har inte köpt den ännu. Just nu är det mycket Melodifestivalmusik - mina tjejer gillar det och då får man liksom hänga på där Glad.

Om jag är riktigt dålig (och orkar bry mig) och sätter på en cd med något som jag gillar riktigt mycket och försöker koncentrera mig på musiken och texten så kan jag, i alla fall för en stund, känna mig lite bättre, jag släpper fokuset på det onda och låter musiken ta över.

Misimurf
0

Jag lyssnar på i stort sett allt utom dansband, jazz, blues, opera och klassiskt. Lyssnar mycket på radio och då blir det oftast RIX FM. Några av mina favorit grupper är: BWO, Takida, The Killers

Pisan
0

Lyssnar ni inte på musk? Glad

evacarina
0

Joo, nästan alltid :-) och på nästan allt :-) utom dansband och en del annat som mest bara är tjatigt och enformigt i mina öron.

Älskar musik men är humörmänniska och det kan vara stor skillnad på vad jag lyssnar på från en dag till en annan. Har rätt många cd… alldeles för många.

Helsdotter
0

Lyssnar i bilen, eller lyssnade.. nu har jag ny gammal bil med hel kasettspelare:) så nu ska sonen få spela in lite CCR, Dire Straigth, Nordman, Jhon Lee Hooker mfl

Rita-S
0

Jag lyssnar gjärna på musik! Jag är goth i hjärtat och får rysningar av glädje över hela kroppen av sånt som Orgy eller Tiamat, men jag älskar metal med, metal, heavy metal, rock och Hard Rock. Gubben är svartmetallare så jag lyssnar innimellan även på det, men inte direkt mitt förstaval hela tiden. Något pop kan jag lyssna på med, Garth Brooks är okej innom Country men mycket country klarar jag inte med. Opera och klassisk är fantastisk i dom rätta doser, medan rap.. nejtack. :) Tehnro/trance/psytrance/rave går ner vissa dagar. Man kan väl säga jag lyssnar på lite av det mästa, lite beroende av vilket humör jag är på :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida