Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 2775 ggr
Rita-S
0

OT - Vad hadde ni valt av..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, jag planerar vårat bibliotek.
Nu är det så at jag är riktig petig på möbler egentligen. :) Det skal va perfekt om man kryper över en viss summa tycker jag.

Vi har ett gästrum i huset med en våningssäng. Vi kommer ersätta denna vanliga våningssäng med en famil-våningssäng, med en 120 eller 140 cm underbädd och en 90 cm överbädd. Det kvarstår då plats till att slå upp en klappsäng under fönstret. Sen har vi två klappsängar, en änkel och en dubbel uppblåsbar bädd i reserv.

Sen är det då åter till biblioteket.
Jag såg för mig ett sittmöbel där, kanske en schäselong, en dagbädd eller nåt, som vi kan använda till vanligt med massor av kudder och krypa i hop med en god bok i, medan vid behov kan vi slå ut den till en sovplats till EN person. Notera, en person, inte två, så ajg vill inte ha en vanlig 2 eller 3 sits bäddsoffa.
Jag vill möblet skall va både snyggt och bekvämt, och om möiligt va en sovplats till en.
men det värkar svårt att få i hop. Se rollo på bilden, den har funktionaliteten som jag söker, men inte alls utseendet. Jag tycker inte den är fin. :/

Så, om jag då får välga mellan

1: en soffa/scäselong som har den funktionalitet jag vill ha men som inte är snygg att se på

eller

2: en dagbädd/schäselong eller annat som är helt mitt i prick vad jag tycker om och god att sitta i men inte tillräckligt stor som säng…

Vad skulle NI vald?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
0

Rollo uppvikt

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Rita-S
0

Och sen en dagbädd jag fullkomment älskar utseendet på!

Faxlin
0

hmm, jag hade gått på alternativ tre. En dagbädd som är snygg och dessutom fungerar att sova i :-) De finns. Man måste bara jaga dem lite :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Paddiz
0

Den vita dagbädden som du visar är läcker. Bara den oxå är skön.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

anki1
0

Den där runda. Är bara så läcker. Jag väljer den!

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Linda72
0

Jag väljer den runda den ser sååååå läcker ut, mysig att krypa upp i med en bok.

Misimurf
0

Håller med er om alt. 2

Rita-S
0

men nu ni, jag hitta på Ikea en riktig fin en :) inte rund, denna är fyrkantig, men även denna bjuder på att kliva upp i! Mysinge heter den dessutom! Fortfarande för liten att va säng. Men jag har massor av sänger, vi har ju våningssäng, 2 klappsängar, en dubbel och en enkel uppblåsbar bädd! vi är ju faktisk inte beroende av att välga en schäselong som är en bädd!

Misimurf
0

Den va jättesnygg och verkade va bra, smart med det lilla bordet till

Kavitha
0

Jag skulle nog tagit den runda trots allt, den såg mest inbjudande ut, även om "Mysinge" var smart med tanke på bordet.

Simson
0

Den runda är klart favoriten utan prislapp. Misstänker dock att prislappen är bättre på Mysinge som var synnerligen mysig också! En klart stark favorit!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
0

#11 den runda är hämtat från en sida i UK som specialdesignar möbler efter folks förfrågan så jag mistänker nog det är som du säger, prislappen är nog mysigare på Mysinge.. ;)