Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1286 ggr
Paddiz
0

Godmorgon 5/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i Klippan är det regnigt och trist. Tycker det är ett tråkigt väder men på samma gång så blir det en skön filmdag istället.

Vaknade tidigt med en fruktansvärd värk i hela kroppen och det känns som en ångvält har kört över mig. Orsaken kan vara oron jag har haft över den lilla bebisen som vår katt Sessan födde i söndags. Hon ville inte ligga hos den lilla och jag fick gå in och stödmata.

Vi fick rådet av en uppfödare i Norge att stänga in mamma + bebis i en bur och på det sättet få mamma katt intresserad av den lilla. Jodå, Sessan satt och skrek inne i buren och Bonny (mamma till Sessan) satt och skrek utanför buren. Det var bara att sätta in Bonny i buren och då lugnade Sessan ner sig. Helt plötsligt fick den lilla lov att dia och vi trodde att allt var frid och fröjd men så blev det inte. Sessan har ingen mjölk till lilltjejen. Jag gick in och matade igen och då tvärvägrade den lilla att ta ersättningen. Min man fick slänga sig i bilen och köra till en kille som brukar sälja kattgrejor på utställningar och säljer då oxå Gimpet modersmjölksersättning (vilken tur att vi bor nära honom). När han kom hem igen blandade vi till en skvätt och den lilla åt med god aptit.

Känns lite trist att inte Sessan kan ge di men på samma gång så har den lilla tjejen värmen och tvättningen från både mamma och mormor och det är bättre än ingenting. Idag behöver inte Sessan vara instängd i buren då hon accepterat den lilla.

Vi har gett lilltjejen ett namn och det är S*Quinoa's BlueTortie'nWhite Miracle.

Ha en skön lördag.

Kram Yvette

Här kommer en bild på tre generationer.
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=8c8d6519-7d4e-41cc-97da-4d77c43451d6&Filename=Sessan, Bonny & Miracle.jpg)

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Paddiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild till. Ser ni bebistassen mellan Sessan och Bonnys framtassar?

dreamiz
0

Hoppas allt går bra med den lilla! Så söta de e!!

Rita-S
0

Oi här fanns redan en god morgon tråd :) Den missade jag i dimman.
Raderar min egen då ;)

I dag får jag middagsgäster! en kompis och en kollega kommer på middag! Blir massor av stök och jag kommer va slut i kväll men det kommer bli roligt :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Misimurf
0

#1 va mysigt dom såg ut att ha det tillsammansGlad Den första bilden va riktigt charmig, det ser ut som katten som tittar upp tänker "stör oss inte vi vill sova ifred"

Paddiz
0

dreamiz och Misimurf: Tack för era ord.

/Yvette