Hur upptagna är ni..
Nu vill Rita se en lista här :D
Hur upptagna är ni av…
- Smink och hårfrisyr till vardags?
- Smink och hårfrisyr till fäst och högtid?
- Kläder till vardags?
- Kläder till fäst?
- Bodylotion, krämar, parfym och annat, vare sig till vardags eller fäst?
- Spa, pedikyr, manikyr, och annat snygghetsrelaterade relaxgrejer?
- Kvinnomagasiner och andra tidningar specielt riktat mot kvinnor och skönhet?
- Mode?
- Glamour?
Och sist: Får nåt av det övernämda er att känna er lite bättre?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Heller lite får jag erkänna. Hårfrisyr till vardags är borstat och sen uppsatt för att va ur vägen. pony tail eller en knut typ.
Då kan jag gjärna sminka mig litegrann, inte mycket det bryr jag mig inte med, men man kanske täcker en liten finne, och pudrar lite, maskara, rouge, lippgloss eller nåt. Bryr mig inte med att spendera mer enn typ 10 minuter på att lägga smink.
- Kläder till vardags?
Rena, hela och bekväma typ :) Jag brukar ofta öpa helt okej kläder men har lite gympagrejer man slubbar runt i när man inte skal utanför dörren :D
**- Kläder till fäst?
**Fortfarande bekväma, men kan smälla till med korsett nån gong :) Tycker om lite lätt klassisk stil, men med en småfräck underton typ
Heller lite. En dins parfym slingar inn nån annan gong, annars är det oftast handkräm och inget annat jag bryr mig med. Nån gong tar jag en ansiktsmask när jag ligger i badkaret men inget annat.
Inget jag har gjort nån gong faktisk! Jag drömmer om en heldag på spa nån gong bara för att känna om det är så avslappnande som alla påstår, men fakta är jag kommer nog tråka mig till döde ;D
Heller lite intressant faktisk.. jag tycker dom är tråkiga. Ge mig hällre "Vi menn" från norge ;D Där står det en del intressanta saker innimellan.
- Mode?
Skiter jag faktisk i ;) Har aldrig brytt mig särskilt om vad som är in eller inte, jag köper sådan jag tycker ser fint ut sen kvittar det om det är mode eller inte.
- Glamour?
Glamour på andra sidan.. jag ser för mig madonna i Vouge, eller hon där från Dont speak låten när hon har hårknut, massor av smink, långa hanskar och massor av glittersmycken. Det ser så otrolig snyggt ut! Jag skulle nog gjärna haft orken att va så, men det funkar inte i vardagen, tar för mycket tid och är för opraktisk till vardags :) Men jag har en dröm att glamour'a mig upp nån gong och gå ut på en bättre middag :D
Jo alltid känner jag mig lite fräschare om jag badar, lägger ansiktsmask och smörjer hela kroppen med lotion. Visst gjör jag det. Men jag skulle inte orka med att hålla på sådär varje dag. jag tycker jag har bättre saker att hålla på med :D
Bara lite. Oftast utsläppt eller kanske i hästsvans. Smink har jag oftast inte, kanske någon mascara ibland.
- Smink och hårfrisyr till fest och högtid?
Ca 30 minuter per gång om jag inte fått för mig att jag ska ha lockigt hår. Det tar lite längre tid att locka. Oftast gör jag inte det om jag inte har hjälp. Klarar inte att stå med armarna så högt så länge.
- Kläder till vardags?
Vissa dagar orkar jag inte bry mig, medan jag kan tänka till lite mer andra dagar. Hel och ren typ.
- Kläder till fest?
Det brukar jag planera dagar i förväg. Mestadels för att det är ett sätt för mig att hantera något jag ser fram emot :-) Kan bli allt från snyggt med glitter till hårdrocksstilen.
- Bodylotion, krämer, parfym och annat, vare sig till vardags eller fest?
Brukar smörja in ansiktet nästan varje dag och nu under vintern har det blivit händerna också, då de blir torra. Använder deo till vardags och liten skvätt parfym till fest. Är känslig för när andra dränker sig i parfym så brukar bara ta litegrann.
Det blir inte så ofta som jag skulle vilja. Har varit på spa någon gång och det är underbart, förutom att jag håller på att svälta ihjäl där….nyttig mat och jag…hehe ;-) Försöker med hemma-spa ibland och pojkvännen är riktigt duktig på massage. Då det gäller naglar så brukar jag oftast ha på ett genomskinligt lack, för då märks det inte när man inte orkat fixa till att det börjat flagna…
Läser inget sådant just nu.
- Mode?
Är inte det minsta intresserad. Just för tillfället verkar en modefärg vara lila vilket jag iofs uppskattar. Lila är min favoritfärg så jag har passat på att köpa mycket lila. Fast jag använder mitt även efter att det blivit "ute". Jag tycker man ska klä sig som man vill. Så onödigt med mode, då många gör sig av med hela och fina kläder bara för att det blivit "ute".
- Glamour?
Jag gillar tv-serien Dallas och efter några säsonger så börjar de minsann med rejäl glamour i den :-) Så härligt att se, men vet inte om det är något som skulle passa mig.
Fixar man till sig lite, nu menar jag inte festfix utan även vardagsfix, så känner man sig fräschare och då mår iaf jag bättre. Har jag fett hår, inte orkat duscha och kläder som inte tvättats då känner jag mig nästan sjuk. Uhm…jag menar sjukare än vanligt :-) En liten grej som att ha örhängen en dag kan sätta lite piff på vardagen för mig.
till vardags blir det oftast bara mascara och lite ifyllnad i ögonbrynen. håret sitter oftast i en tofs.
Då lägger jag ner lite mer tid på mig själv.
- Kläder till vardags?
oftast jeans och polotröja typ.
- Kläder till fäst?
då sätter jag gärna på mig något snyggare ;)
alltid deo och parfym. vardag som fest. lotion bara när jag känner mig torr i hyn.
väldigt sällan. med ett liten barn och karlsloken i norge på jobb, är jag glad om jag hinner med att duscha ;)
läser mer katt tidningar och sånt ;)
- Mode?
kör min egen stil, bryr mig inte så mycket om vad som är inne osv.
- Glamour?
Nja, jag är väl mer kriminalserie- nörden ;) och viasat history.
japp, en sån litn grej som att va nyduschad och lite smink kan faktiskt få mig må bättre psykisk en dålig dag.
Oj, typ inget i stort sett… Sminkar mig inte. Duschar o tvättar håret varje dag men gör inget annat.
tål inte parfym så använder bara parfymfri deo.
kläder: hemma: nåt bekvämt, ute: jeans eller shorts o nån tröja bara, tycker det är så tråkigt att köpa kläder men vill ju vara hel o ren i varje fall
tidningar: nej, bara djurtidningar här
glamour? nä

**- Smink och hårfrisyr till vardags?
**Inte ett dugg.
**- Smink och hårfrisyr till fäst och högtid?
**Liiite smink. En tio minuter typ.
**- Kläder till vardags?
**Inte ett dugg.
**- Kläder till fäst?
**Liite omständig. Tar liite längre tid.
**- Bodylotion, krämar, parfym och annat, vare sig till vardags eller fäst?
**Inte ett dugg nästan. Typ fem minuter max oavsett.
**- Spa, pedikyr, manikyr, och annat snygghetsrelaterade relaxgrejer?
**Inte ett dugg.
**- Kvinnomagasiner och andra tidningar specielt riktat mot kvinnor och skönhet?
**Inte ett dugg.
**- Mode?
**Inte ett dugg.
** - Glamour?
**Inte ett dugg.
Hmm, jag är nog en rätt trist individ.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Tycker inte du är en trist indivit gumman :) En så vacker som dig behöver inte bry sig om sådana saker! :)

**- Smink och hårfrisyr till vardags?
**Hemma: Ingenting
Ute: puder, ögonskugga, försöker lära mig använda mascara; plattat hår, spray.
**- Smink och hårfrisyr till fäst och högtid?
**Mera puder, ögonskugga, mascara; plattat hår, spray.
**- Kläder till vardags?
**Hemma: myskläder.
Ute: Det som faller i smaken.
**- Kläder till fäst?
**Dag: Uträknat beroende på vilken typ av tillställning.
Kväll: Är inte ute så sent numera. =)
**Bodylotion, gärna med doft, alltid. Ansiktscremer, alltid.
Parfym, mycket sällan numera.
**- Spa, pedikyr, manikyr, och annat snygghetsrelaterade relaxgrejer?
**Just fått min första pedikyr men det var enbart pga min svarta tå jag funderade över skulle "falla av", samt en underlig ond fläck jag trodde var vårta men det var det inte utan "bara" en inkapslad "sten"/kattgrus? =)
I övrigt ingenting, förutom osteopaten…
**- Kvinnomagasiner och andra tidningar specielt riktat mot kvinnor och skönhet?
**Ingenting, hade Hemmets Journal pga hittekattsengagemanget deras…månadens katt och kattsidorna.
**- Mode?
**GÄRNA!!! Ge mig mer pengar, mer ork och mer utrymme så skall jag hålla mig med mode också! Nu blir det bara väninnans kläder och billiga vanliga.
** - Glamour?
**Knappast här uppe i småstad… =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Sminkar mej alltid om jag ska utanför dörren (bortsett från om jag är i trädgården lr ska till skogen med hunden) Det får mig att känna mig piggare och fräschare. Håret fixar jag ibland. Nu i vinter har det inte blivit speciellt mycket fixande till vardags, det har bara varit att borsta och dra på sig en mössa. Brukar ibland ha håret i pippilott flätor.
Lite mer smink än till vardags. Brukar även fixa håret lite mer. Enklast är det om nån kompis hjälper mig annars kan det bli för jobbigt. Har ibland löshårshästsvans som ser ut som mitt riktiga hår.
**- Kläder till vardags?
**Hemma- Nästan alltid mysbyxor och nån skön tröja
Jobbet-Kläder som tål att skitas ner, oftast jeans och nån topp eller munkjacka
**- Kläder till fäst?
**Varierar mycket beroende på tillställning och humör det kan va Jeans, svarta "fin" byxor, kjol, klänning, nåt glittrigt linne, tuff topp eller nått gulligt.
**Bodylotion skulle jag behöva använda varje dag men jag är så stel på morron så det tar sån tid och är så jobbigt. Ansiktscreme är jag beroende av. Brukar även använda ansiktscreme/lotion med brun utan sol effekt. Till vardags använder jag någon "lätt" edt och till fest någon parfym.
Jag skulle verkligen behöva fixa mina fötter men har inga pengar till det just nu. Det är så jobbigt att göra sånt själv när man är stel och har ont. Annars är jag inte så mycket för sånt. Brukar göra nån ansiktsmask ibland.
Läser jag väldigt sällan
- Mode?
Är jag inte jätte intresserad av. Jag älskar att shoppa kläder men jag kör min egen stil och skiter i vad som är inne eller ute.
- Glamour? ???????
Jag är hyfsat noga med mitt utseende det får mig att känna mig lite piggare om jag sminkar mig och har snygga kläder.

#6: Naw vad sött sagt. Tackar 
Audiatur et altera pars

Glömde den sista fråga. Den om något av de frågorna får mig att må bättre. Ja väninnans kläder är rena inspirationsinjektionen för mig så behöver jag något uppmuntrande tittar jag igenom hennes kläder. Mår så bra sedan!!! Blir så GLAD av dem!!!
Kjolen blir jag glad av för den är så vacker och jag känner mig så snygg i den. Omgivningen blir också glad av kjolen för dragkedjan åker ner och jag gick med hela rumpan utanför inne på ICA Brommaplan en sommardag! =) Tur att jag hade handlat mycket så korgen höll kjolen uppe. Tyckte kjolen blev lite väl bekväm till slut…då var hela dragkedjan nere! På väg hem i buss försökte busschauffören ragga upp mig…kanske var för att rumpan tittade ut… =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#10: *Asg* Förlåt att jag skrattar. Men det lät väldigt roligt. Fast jag förstår att det inte var så roligt när det hände. ;-)
Audiatur et altera pars

Jag är nog jättetråkig för jag bryr mig inte mycket alls om ovanstående punkter. Håller mig ren och ser till att håret är hyfsat och kläderna rena när jag går utanför dörren. Det är väl allt…

#12: Allt klär en skönhet. Det vet du väl?
Audiatur et altera pars
Smink och hårfrisyr till vardags?
Sminkar mig varje dag.Då jag har rocachea så måste jag täcka ordentligt.Håret fönar jag varje dag då det blir platt och tråkigt annars..
Ungefär samma smink men lite svartare runt ögonen och lite mer spray för att hålla håret på plats..
- Kläder till vardags?
Snickarbyxor och en top på jobbet.annars tuffare jeans och en tight top.
- Kläder till fäst?
Jeans med spetsklänning och spetstopp kombinerat med högklackat
Kör bara med egna produkter utom sminket
pedikyr och manikyr vet jag inte vad det är*L* Har inga naglar med mitt yrke..har egna produkter f.ö där oxå
Prenumererar på tara.amelia,ica-kuriren…
- Mode?
Kläder är ett av mina största intressen då jag haft en klädbutik i 5 år..Jag lusläser allt och har alla postorderkataloger..favvon är La redoute
- Glamour?
Glamour är vackra kläder och stil…
Absolut…allt sammantaget gör att man mår bättre..Skulle känna mig konstig om jag inte kände att jag var fräsch när jag träffade folk..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/