Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1645 ggr
Fabmaniac
0

Det är hemskt nu :(

Min fibro har varit väldigt jobbig nu senaste tiden, ända sedan jag blev av med Tietzen. Det var som att när det släppte så fick fibron fritt utrymme att blossa ut Ledsen

Nu har jag börjat gå hos en ny sjukgymnast också och får massage av henne då massage har hjälpt mig förr…men förra veckan på tisdagen när jag var där så tog hon efter massagen en vibrationsmaskin som hon körde över rygg och axlar på mig. Just då när hon använde den så kändes det inte illa, eller ja det var obehagligt när hon körde den över ryggraden då jag kotor som sticker ut rätt mycket….men bortsett från det då.

Efteråt, redan när jag skulle gå därifrån till att åka hem så kände jag fibrotröttheten. Kände mig helt drogad och sen efter det när jag kom hem så kom smärtan….och sedan dess har jag haft ont. Så fruktansvärt ont!!! Har försökt på alla sätt jag kan komma på att göra det bättre men inget verkar hjälpa. Får knappt sova något p.g.a. värken. Natten till tisdag somnade jag efter mycket om och men någon gång efter kl 6 - upp igen kl 8.

Verkar som att jag börjar bli deprimerad också eller nåt. Känner mig skitlåg och har fått en hel del ångest.

så nej….livet är inte särskilt kul här just nu. Jag orkar verkligen inte ha så här ont Gråter

Rita-S
0

Fruktansvärt när det är så :/ Men kanske i det långa loppet så hjälper fibromassaget så det inte blir så? Vad jag har läst så har vi fibrisar en tillvänningsperiod på ungefär ALLT, där det värkar som det känns som om det blir sämre, men efter ett tag blir det faktisk bättre?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Faxlin
0

Jag säger som Rita, även om det känns sämre nu så kan det i långa loppet hjälpa. Så där vart jag av min sjukgymnastik. Jag gav det ett och ett halvt år innan jag gav upp och konstaterade att det inte blir bättre. Men många blir bra mycket bättre om man står ut de första månaderna med att bli sämre. Hoppas verkligen du hör till dem som blir bättre av det. Försök att stå ut. Jag vet att det är skit jobbigt.

Och att må skit psykiskt och få ångest det är inget du är ensam om heller. Jag lovar. Även om det inte gör att det känns bättre. Behöver du prata så finns jag här och ja per mail eller telefon med om du vill det. Bara hojta till.
Jag är själv otroligt låg nu, men jag blir inte lägre av att jag lyssnar på dig om du behöver prata av dig. Så tveka inte att hojta till.

Kramis

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pisan
0

Kram på dej Fabmaniac!!! Vet hur du känner det. En del fibrosar blir sämre av massage har jag hört, det är inte alla som det är bra för. Men man måste ju prova för att få veta.

Fabmaniac
0

Ja, själva massagen verkar gå bra men den där vibreringsmaskinen ska vi inte använda mer. Jag önskar bara att kroppen kunde återhämta sig någon gång från chocken av den där hemska apparaten.

Har bestämt mig för att ta till sömnisar nu för jag måste sova, annars kommer det utlösa ett bipolärt sjukdomsskov. Tog igår och kunde sova då som tur var.

abbis
0

apparaten gick kan hända djupare och triggade igång utrensningen av urinsyran..jag blir oxå dålig i ca 7-10 dagar efter en sån behandling och otroligt trött men det går över ..Det är som att komma ut ur en mörk tunnel när det släpper..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/