Uppgifter till FK?
Ni som har kontakt med FK, vad brukar ni skicka in för papper till dem? Har ni skickat in mer än sjukintygen? Har ni skrivit något själva som beskriver hur ni mår och skickat till dem? Resultat av undersökningar, utlåtanden från läkare etc - skickar ni kopior på det? Skickar ni in uppgifter om vad ni genomgår för behandlingar och annat för att må bättre? I så fall - tar ni med allt, medicinering, sjukgymnastik, akupunktur, massage, träning etc?
Jag tycker det är så himla svårt att veta hur man ska göra. Jag har bara skickat in sjukintyg och ibland en plan för vad jag ska göra på mitt arbete den tid jag jobbar på initiativ av min arbetgivare. Den informationen säger ju knappt något om hur jag faktiskt mår och ingenting om vad jag verkligen gör för att må bättre och på sikt kunna gå upp i arbetstid.
Hoppas ni förstod hur jag menar!
Efter åratal av "bråk" med FK har jag lärt mig att skicka in så mycket papper och information som jag bara kan. Av min läkare fick jjag ett papper med överskriften "frågor att besvara inför en eventuell sjukskrivning" Nu vet jag ju inte om det bara är här nere i Östra Göinge som det finns (alltså att det är något som vårdpersonalen själva har totat ihop) eller om det papperet finns överallt. Men,men… Jag har scannat in kopian och lägger upp den här så kan du/ni se vilka frågor som ställdes.(den ser lite kluddig ut pga att jag retucherat bort mina egna svar) Tänk dock på att svara så utförligt och tydligt som du kan.
Hoppas detta kan vara till någon hjälp.
PS Kom ihåg: GE INTE UPP. Kram
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Tusen tack, Anco! :)
Jaha, och när man väl bestämt sig för vad man ska skicka in, lagt massa tid och ork på att formulera ett brev och kopiera relevanta papper så är det ju bra om man sätter på frimärken på brevet _innan_ man postar det. Och kommer ihåg att man har bytt eftrnamn för ett år sedan och inte skriver under med sitt gamla namn.
Så klantig är alltså jag idag
Snart en månad av katastrofalt dålig sömn börjar märkas…

Tyvärr såg man inte riktigt frågorna innför ev sjukskrivning.men hoppas det snart kommer fram ett formulär som ska gälla när man söker.Här där jag bor finns inget sådant.
Jag fick besked att det min läkare skrev och andra var inte tillräckligt för sjukskrivning..
Vi är sjuka har inte ork och skraft att fundera hur vi ska framföra vårat ärende så dom ska förstå oss..när knappt läkare gör det.
Så en mal som gäller för läkare och Fk och oss..vore bra..tycker jag.
JAG har nu gått med i en ny förening som ska hjälpa oss..skriveren blogg om det..i fall någon är intesserad.