Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: prathörnan
Läst 906 ggr
Rita-S
0

>.< Retar sig på reklamfilmer!

Brukar ni retas på reklamer?
Jag blir ofta riktig anti nånting pga dårliga eller töntiga reklamfilmer.

Glocalnet var nån jag riktig tyckte illa om, sedan den första reklamfilmen jag såg själv var den om gubben som hadde bytt lappar på julklapparna för att få alla dom spännande själv.

Nu i dag tex: Willys reklam om damen som betalar en 5a för kakor som flickor sälger för att få pängar till en skolresa, och sen tar hon ALLA kakorna… RET RET RET Skrikandes

Rita blir faktisk bara arg av vissa sådana filmer! SÅ arg att jag välge boikotta produkter pga det. Vi skal tex inte ha internet från Glocalnet med det första. Och inte känner jag mig särskilt frästad att åka till sundsvall nu för att hitta Willys nu heller!

Så, berätta nu, vilka reklamfilmer retar ni er på? :) Kriterierna är att man retar sig på dom i så stor grad att man inte vill köpa produkten enbart för att reklamen är retande!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Pisan
0

Jag retar mig på i stort sett ALL reklam. Byter alltid kanal när det är reklam på den kanal jag tittar på. Men för det mesta är det ju reklam samtidigt på alla reklamkanalerna - det kan jag reta mig riktigt rejält på.

Den där reklamen för nikotintuggummi med en tjej som går fram till en äldre man på en restaurang och drar upp klänningen är ju patetisk.

Men reklamen för Arlas ekologiska produkter med den där tjejen Elin och hennes gulliga son tycker jag är bra Glad

Rita-S
0

Ja, Arla sina "naturliga" reklamfilmer är jättegulliga :)
Dom tycker jag om :)Särskilt när hon skal visa sin gravida mage och berättar om sin sån som härmar kossorna. Och sen ser det ut som hon tvekar lite att råma på tv, jättebra :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

linasvovvar
0

Jag fick spel på en reklam, jag mins inte vad det va för nu, men det va en lättklädd bimbo som sjöng det va någon nummertjänst….blev galen på henne. Det va uppe i media också, tydligen många som störde sig på henne

Faxlin
0

Ohh, jag stör mig på mamman i Arla reklamen. Jag tycker hon är töntig. Men jaja, alla är vi olika. Jag stör mig på Glocalnets rekalm också, men har gloclanet i alla fall för det är billigast för oss.

Så jag tar inte åt mig av reklamerna vargken i köpar eller icke köpar syften, jag låter varan i sig avgöra.

De flesta reklamer stör mig. Finns några guldkorn, men de är oftast äldre.
Telia med pappan som hittar på än det ena och än det andra dumma är bra.
Mc Donalds hade en söt reklam med en baby förrut som gungade. Den var söt. Men jag äter inte på Mc Donalds ändå.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Highlandertess
0

Förr tyckte jag ICA's reklam var rolig, men nu stör jag mig bara. Sedan avskyr jag reklam för rengöringsmedel och tvättmedel som är dåligt dubbad (och nästan alltid handlar om en MAN som förklarar för KVINNOR att de gör fel och ska testa produkten). T.ex. Cillit Bang och Woolit.

Misimurf
0

Jag hatar coop reklamen, alla jobbiga människor som står och tjatar. Min nya hatreklam är dom där skåningarna som tjatar om en femma, stör mig så mycket på dom så jag kommer inte ens ihåg va det är reklam för. Finns massa mera reklam som jag inte gillar, ska fundera om jag kommer på nån mer