OT: Favorit uttryck!
Forstätter med ännu en tråd ang ord.
Jag använder väldigt ofta " Har jag berättat det " innan jag ens har sagt vad jag ska säga. Så att, e oxå nåt jag säger mycket. Ballabing säger jag ofta oxå.
Har ni några favis uttryck?? Det borde ni ha, eller??????
Zimba funderar vidare 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jag har en sak jag säger man jag kan inte skriva ner det. Vet inte hur det stavas och då kan ni tyvärr inte få reda på vad jag säger =O)
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Paddiz: Hehe Det var inte lätt.. Nu blev jag lite nyfiken vad det är du säger egentligen!!
Vet inte om jag har nåt favvo-uttryck men nåt är det säkert.. hum..

hmm, har nog en hel del faktiskt.
Svårt att komma på alla just nu dock.
Det löser sig sa kärringen när hon sket i vasken
Det ordnar sig med blommor bara kärringen är död
Ropa inte hej förns du kommit över ån
Jalla jalla
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Stå på dig så ingen står på dig! (systers uttryck som jag adopterat för att försöka bli trampad på)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Spunk - suveränt ord när man inte vill andvända kraftiga uttryck
Äsch sture vad du e tarvlig - slinker ur mig då och då, kanske inte så lägligt i alla lägen.
Var sprillans ny i stallet min foderhäst var tjurig stog och högg i luften och jag utbrister "äsch sture vad du är tarvlig" sekunderna efter hör jag bakom min rygg "Angenämt, Sture var namnet, välkomen hit"

Ohh, solfager. De där använder jag med. Men vad pinsamt med att ramla ihop med en Sture precis när man säger det.
Audiatur et altera pars

När jag bodde i Borås sa jag alltid: "Gud, vad här luktar pekka" om det luktade illa. En dag på jobbet sa jag det när en maskin hade fått stopp och det luktade illa. En kille som precis börjat på jobbet stod helt plötsligt och luktade sig i armhålorna. Jag slängde ut kommentaren: "Luktar du illa" och han svarade: "Ja, du sa ju att här luktar Pekka". Snacka om bortgjord.
/Yvette

haha, ja där har vi ännu en anledning till att man ska tänka i förväg. Förstår att det var pinsamt.
Audiatur et altera pars

ÅsaF trevligt att fler använder det. Jo jag blev lite varm om kinderna men han skrattade så gott och tog till sig kommentaren själv.

Hopi: Jag har fråga barnen hur man stavar det och de frågade om jag inte var klok. Lovar att skriva ner det när jag kommer på hur det stavas =O)
/Yvette
ÅsaF: Kan kännas viktigt att veta vad folk heter innan man slänger ur sig saker med namn i.
Har gjort bort mig även när jag jobbade på Vuxenskolan här i kommunen. Använde alltid uttrycket: Kyss Karlsson i r***n och kassören i styrelsen heter Karlsson. Snacka om att tvinga bort den ovanan.
/Yvette

haha, det har jag aldrig hört: Kyss Karlsson i r***n. Men kan tänka mig att det blev ett hastigt slut på det.
Audiatur et altera pars

Jag sa alltid förrut: Sanna mina ord, jag tror jag blir tokig.
Det har jag fått sluta med då dottern heter Sanna. Och responsen blir lite knasig.
Audiatur et altera pars

Jag säger ofta "det är det värsta jag vet" om saker jag inte gillar.