Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1014 ggr
Ham-Madam
0

remisser

hur lyckas ni få eran husläkare att skriva remiss till tex smärtkliniken?

min husläkare tycker jag inte behöver gå vare sej hit el dit då jag fått diagnosen fibro å det räcker enligt honom.

skulle också vilja ta mineralprover å se vad som fattas så jag kan kompletera med rätt kost å ev tabletter.

hur får jag läkarn till att gå med på den provtagningen?

hitills så har han sagt att det är kostsamma prov å det behöver inte jag.

Rita-S
0

Jag kan inte fatta problemet till läkarna…. Du kan bara begjära en remis eller begjära byte av läkare så du får den vård och uppfölgning du har rätt på.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

abbis
0

Jag har gått till en privatläkare ..det kostar men hon ifrågasatte  inte varför jag  vill ha remisser.Det kostar lite mer dock fick betala 500:- för 30 min.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

TantAlma
0

Du kan ju höra om Fk vill göra en smärtutredning på dig. Eller säga till läkaren att du vill ha en och ha papper på allt.

Konstigabaralillajag
0

Jag bad om en remiss till smärtklinike och han skrev en till mig…

Pisan
0

Ta kontakt med smärtkliniken direkt och förklara situationen.

Faxlin
0

Jag har bra kontakt med FK så de sätta press på min läkare  när jag vill ha saker gjorda som min läkare inte går med på. Men smärt kliniken var det inga problem med att få remiss till. Där skrev läkaren glatt en remiss även om hon hellre ville skicka en remiss till rygg institutet, men dit får man inte komma om man är arbetslös. Då är man inte värd de pengarna anser FK.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars