Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 963 ggr
Zimba
0

En timme mindre!

E det nån mer som lider av detta ang att ändra klockan. För mig tar det minst 1 vecka att återgå till att vara ett mindre vrak. Behöver inte 1 timme mindra, vill ha fler. Tänk att denna timma kan ställa till det så i ens kropp.

Snälla säg att det e fler som märker av detta,

Zimba tycker ändring av kl e onödig,Skrikandes

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

_RS_
0

_RS_ sover i princip aldrig, så det spelar inte _RS_ någon roll….

Rita-S
0

Jo Rita märker av den ekstra timmen rätt bra några dagar innan allt återgår till det normala.. tur man har semester denna vecka >.<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zimba
0

_RS_: Sover nästan aldrig, hur i hela friden fixar du det?????

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

_RS_
0

Det har varit en lång och hård kamp, men efter över trettio år med kronisk sömnlöshet (snittar 11-14 timmar ytsömn per vecka) så vänjer sig kroppen en aning.

En eloge till min fru dock, som klarar av det ;-)

Däremot tar jag ganska ofta avslappningsövningar för att inte köra slut på kroppen. 2-3 ggr per dag försöker jag att bara vara stilla, blunda i 30 minuter. Men jag kan lova jag har haft en del tråkiga stunder genom åren… :S

Faxlin
0

Du låter som mig _RS_ fast jag är rätt ny med mina sömnproblem, det rör sig bara om ett par år ännu. Men som sagt var med dessa sömnproblem så märker man inte av skillanden på en timme hit eller dit.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kavitha
0

Jag blev totalt utslagen, men vet inte riktigt om det berodde på omställningen av klockan eller om det var en kombination av att jag städat i två dagar och det sen blev världens blåsväder här. Men idag är jag tillbaka på banan igen.

Simson
0

Jag har enklare att acceptera övergången till sommartid. En timme mindre = dagarna tar fortare slut.

Svårare har jag med övergången till vintertid. Hela tiden en timme extra att leva om, en gång till. Trots att jag egentligen har kroppen hela tiden på vintertid.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

_RS_
0

Vintertiden är ju den egentliga tiden… somartiden inrättades ju för att man skulle få en extra timmas dagsljus.

Så det är inte så konstigt att du känner så.

Kavitha
0

Jag förstår då inte varför man ska få en timmes extra dagsljus på sommaren då det ändå är ljus så länge. Vore bättre om det var tvärtom, så man på vintern kanske hann se dagsljuset lite mer och kanske hinna njuta av det även efter arbetstid för er som jobbar.

_RS_
0

Det är mycket som är, som man inte riktigt förstår… men en förklaring kan vara att man odlar och arbetar ute om våren, men inte om vintern ;-)

Kavitha
0

#10- Ja så kanske det är, det var en ganska logisk förklaring iallafall.

Men nuförtiden så lever man ju inte som förr, så varför ska man nu ställa om klockan? Vrid fram den en halvtimme från vintertid till sommartid och låt den sen stå så för resten av all framtid tycker jag.

_RS_
0

Traditioner. Det är inte alla länder som kör med vinter/sommartid heller och inte ens alla går i tidszonerna med halvtimma eller timma heller. Vissa har ju lite eget…

Det är ju inte ens 2008 över hela jorden…