Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1101 ggr
Zimba
2008-03-27 00:14
0

Simson!

Hur har det gått med din flytt??? Är du oxå utan bredband, tro???

Kliv upp från kartongerna o berätta för oss hur du trivs, det kan väl iaf inte bli värre, tänker på dina underbara grannar (ironi) Hoppas du inte gått vilse bland möbler o kartonger.

Zimba e nyfiken av sigFlört

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Simson
2008-03-31 13:12
0

Gulligaste Zimba!!

ÄNTLIGEN är jag med dator igen. Det har varit frustrerande att bo i ett fort av kartonger (säkert 60 st) och inte ha en susning om i vilken kartong datorn legat i! Skärm, tangentbord, mus, modem och kablage hade jag koll på så jag har sett att jag haft nät! Gissa om jag svurit över att inte hitta cpu'n!!

Igår hittade jag cpu'n bland mina pyjamaser! Omärkt kartong. Där hade jag inte räknat ut att den kunde vara.

Nu sitter jag i köket och kollar runt på nätet. Har idel barrskog runt mig. Bor på trädtoppsgränsen så jag ser ner på staden ovanifrån.

Bara jag återhämtat mig så skall vi gå ut i koppel i skogen!!

Atos har som första katt fått gå ut i trapphuset. Gissa om han tyckte det var spännande och gissa om han växte mentalt över att få vara först! Han är numera riktigt högst i rang här hemma. Det behövde han. Inte så att det är några problem eller så här hemma men det är alltid bra att peppa honom.

Igår var första söndagen som jag fått sova från lördagen! HELT UNDERBART!!!

Har fått sova VAR natt här uppe!!! Vissa dagar har jag varit så slut att jag inte orkat öppna ögonen! Vissa dagar har jag tappat rösten. I lördags hade jag ögonmigrän. Allt pga att den mentala anspänningen släpper och jag vet att jag får ha det lugn och ro…när JAG väljer.

Visserligen vaknar jag av ren vana de tider grannarna brukar väcka mig men det blir mindre och mindre av det också när kroppen märker att jag inte behöver!!!

I fredags firade jag med att inte flytta från sängen ut till soffan kl 1430 bara för att slippa grannen. Lördag firade jag genopm att inte gå och lägga mig kl 1900 för att orka vara vaken för grannens efterfest som startar 0230 och avslutas med gökande till 0500. Söndagen firade jag med att inte gå upp vid 0820 när grannen startade disken.

Det är så SANSLÖST SKÖÖÖNT att ha ett sovrum att kunna vara i!! Att få tillbaka sitt sovrum och säng är UNDERBART!!!

Nu skall jag och katterna hålla tummar och tassar för att det fortsätter på det här sättet!!

Med andra ord: DET ÄR UNDERBART ATT HA FLYTTAT!!!!

Kram alla!!!! Och tack för allt stöd!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

linasvovvar
2008-03-31 13:15
0

Simson   va härligt det låter, skönt att du rivs,

Vi har saknat dig här iaf !!!

Kram Linasvovvar

Rita-S
2008-03-31 13:15
0

Underbart kan jag skriva under på :) När kan jag komma och hälsa på, Simson? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Simson
2008-03-31 14:09
0

linasvovvar: Nu när jag flyttat rivs jag inte…

kunde inte låta bli att kommentera…det var så kul! Cool

Jo jag trivs bra!!

linasvovvar
2008-03-31 14:26
0

#4 haha sorry, är lite trött efter nattens bravader……tur man har något att skylla på =0)

Jag menade ju så klart att det va skönt att du TRIVS !!!!!!!

Simson
2008-03-31 14:49
0

#5 Du skulle ha sett hur jag rivdes innan flytten!! DÅ var jag inte god att tas med! Så det stämmer egentligen att jag rivs! Flört

Fast inte i vanliga fall. Jag borde lära mig rivas mera. Har tyvärr lätt för att tillåta att människor kliver på mig. Ledsen

linasvovvar
2008-03-31 15:40
0

#6 det är inte bra, ingen ska kliva på dig !!! Kliv tillbaka lite hårdare vet jag *kram*

Faxlin
2008-03-31 16:01
0

Vad glad jag blir av att läsa att du kan sova nu. Att din kropp börjar lära sig att det inte är bök och stök längre. Hoppas bara det håller i sig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hopi
2008-03-31 22:31
0

Vad härligt att flytta när man har såna där otrevliga grannar!! Och då är det extra skönt att få flytta till nåt lugnare o trevligare ställe! Det vet jag av erfarenhet!! Räcka ut tungan Så jag förstrår att det känns bra för dig nu , Simson!!! Lycka till i nya hemmet!!!!

Misimurf
2008-03-31 22:40
0

Skönt att du får sova och att du trivs. Hoppas att det kommer fortsätta så.

Kram

Zimba
2008-03-31 22:55
0

grattis till nya bostaden o att du återfått sömn, lugn o ro. Stackars dom som övertar ditt gamla boende. Njut Simson njut.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever