Godmorgon 29/3
Hoppas att alla får en härlig lördag. Ska bli spännande att se vilket väder vi får. Det har ju varierat på sista tiden. Här i Klippan känns det som att vi kanske får en rätt så fin och varm dag - men det kan ju ändra sig många gånger om.
Nu börjar min förkylning äntligen ge med sig och det känns skönt. Vi ska bada katt och vi får se hur många vi orkar/hinner med idag - resten får vi ta imorgon =O)
Vi måste oxå hålla koll på vår lilla Sessan som är på dag 62 i sin dräktighet. Det är beräknat till den 1 april men förra gången födde hon för tidigt.
Lördagskramar från Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Godmorgon själv. Vädret e mulet o jag e svintrött, sovit alldeles för lite efter kalaset igår, håller på att bli förkyld igen, kul kul.
Va skönt att din förkylning håller på att ge sig.
Håller tummarna att det går bra för Sessan o att det blir en massa söta ungar.
Kram på dig.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Godmorgon från Österlen.!
Här regnar det idag och är mulet.Vi får besök idag av dottern som bor i småland hon kommer ner och ska hämta 2hösilage balar Äldsta barnbarnet är med.Så då ska vi äta och fika tillsammans innan de åker hem igen.
Jadu Paddiz får se om jag orkar bada en katt i eftermiddag sedan är ju dags att träna på när Pojkarna bör badas innan utställning.Måste kolla vilka schampoon jag behöver också för att få fram bästa resultat.Men det är ju kärt jobb.
Håller också tummarna för Sessan och att det blir fina bebbar.
Kram Sylvia
Godmorgon allesammen. Här nere är det mulet och lite regn, fast varmt +8 redan. #0 hoppas det går bra och att bebbar och moder kommer att må bra. #1 förstår att du är trött idag Zimba… Tänker lite extra på dig så kanske du får lite extra energi *ler*
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Åh tack, det kan behövas, fast å andra sidan ska jag försöka sova o vila så mycket det går denna helg. Ska ju fira lite till ikväll men det blir lugnt. Känner att man inte orkar så mycket längre sen man fyllt 45 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Zimba: Håller tummarna att du ska slippa förkylningen. Håller er uppdaterade om Sessan - ja, om ni vill förstås.
ophelia: Vi har "bara" 11 katter som ska badas. Zebedee slipper då han avslutade antibiotikakuren igår och Sessan slipper då hon ska ha bebbar om ett par dagar. De andra kan tigga och be men de slipper inte. Att hitta shampo är ingen lek. Det har tagit många år att få fram vad som passar våra utställningskatters pälsar. Olika shampo till olika katter. Idag är det bara vardagsbad och även där har vi olika shampo till olika katter. Det du ska testa är Jerobe och det finns hos Satchmos - du ska bara tänka på att du får rätt färg till katterna.
Anco: Ja, vi håller tummar och tår för att allt ska gå bra denna gången. Snacka om att vi är nervösa men för varje dag som går är det lättare för bebisarna.
Nej, nu börjar kattbadandet - puh.
/Yvette
God morgon alla! :D I dag åker jag och mina svärföreldrar till Hudiksvall, dom skal köpa tvbord åt oss! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Rita.S: Vilka snälla svärföräldrar du har. Nåja, mina är väl inte så illa dom heller =O)
/Yvette

Paddiz du är för gooo 11 som ska badas då ska ju inte jag glga som bara har hälften varav tre är Exotic.
Jo jag vet ju hur viktigt Schampoot är och jag vet ju hur gudomliga dina katter brukar vara på utställning så jag har lite att jobba på.Tack för tipset om jerobe.Får se om vi kan hitta till Satchmos.
//Sylvia

Godmorgon på er Paddiz spännande med kisse ungar . Jag ska få valparoch min tik är i dag på 64 dygn. Hoppas allt går bra med din kisse.
Här i Hörby är det mulet och regnar….men i morgon då ska det bli sol och en 11-12 grader…ummmm underbart. Jag har efter en sömlös natt (legat och kollat på MOa) äntligen fått i mig en kopp kaffe ska ut och göra klart i stallet. Fredrik släppte ut och fodrade i morse så jag kunde ta det lungt. Han är på jobb nu och jag ska få besök av en kompis i em så jag vill va klar med allt och hinna laga en god middag. Så på schemat står städning, handla, mocka, fixa hundar, laga mat, mm hoppas jag hinner till vid 2 när min kompis kommer, ja va fan annars får hon hjälpa till =0)
Hoppas ni alla får en riktigt riktigt underbar dag men lite värk och mycket solstrålar.
Stora kramar till er alla

#9 Så roligt med valpar.Lycka till!!!//Sylvia

ophelia: Tack för dina ord om våra katter. A och O är att inte lämna shamporester kvar i pälsen - alltså skölja, skölja, skölja.
linasvovvar: Inget är som väntans tider. Din vovve är ju längre gången än min Sessan och ändå går vi båda och bara väntar. Hoppas att allt går bra med din sötnos.
För övrigt så regnar det här i Klippan och det kunde man inte tro när man såg vädret tidigt imorse.
/Yvette

God morgon allihopa. Här är vädret soligt med uppehållande nederbörd :-)
Men de säger det ska komma. Men himlen är klarblå och molnfri.
Ha en riktigt bra dag allihopa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Morning! Vad tidigt ni är uppe
Har inte vaknat till ordentligt än. Här är mulet och det duggregnar och jag har världens värsta huvudvärk, den väckte mig vid 6 och jag försökte få bort den med 2 Citodon. Somnade iaf om. Sitter här med en kopp migränte och hoppas på att trycket skall lätta…

Usch migrän är inte skojigt. Hoppas det ger sig.
Audiatur et altera pars

ÅsaF: Hoppas att du kanske kan sova en stund nu i eftermiddag (läste i Klagomuren att du inte sovit). Det finns inget jobbigare än att inte kunna sova.
Pisan: Stackare - absolut inget roligt med migrän/huvudvärk. Hoppas att det ger med sig.
Tar en liten paus medan vi väntar på att få mer varmvatten. Har badat nio katter och då lite halvt om halvt utställningsbad och då går varmvattnet åt. Ska ta de två sista om en halvtimme och sedan blir det vila. Känns i hela kroppen efter en sådan här dag.
/Yvette

Godmorgon! Hoppas du blir piggare Zimba,skänker en tanke till dig.Kram.Hos mig är det mulet o trist väder.

Paddiz, tack för omtanken. Men sömnen lär dröjja. Har nu damsugit huset på övervåningen och torkat golv. Bad grabbarna om hjälp med att krypa under soffan i vardagsrummet och ta fram allt skit som hamnat där. Typ tjugokilo leksaker och sådant. Men det sket sig, fick vackert göra det själv. För att smidiga jag skulle komma fram till soffan fick jag också flytta på vårat otroligt lätta marmorino bord. Så nu är jag mer död än innan. Nu kan jag se fram emot en kopp kaffe innan det är dax och åka till stallet som jag inte har så mycket hjälp i dag eftersom dottern är hos pojkvännen.
Audiatur et altera pars
Nu är vi tilbaks! Min rygg vill jag inte ens vedkänna mig eksisterar just nu, föruten det fick vi nya muggar till badrummet, med tillhörande tandborstemugg och tvålpumpa, gardiner till sovrummet (rea, gotta love it) och tvbordet Liva, det stora med 3 lådor :) sen fick jag en digital klocka till gästrummet och massage dusch-huvud! :D Hurra hurra! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.