Vem är Paddiz?
Tänkte jag skulle vem Paddiz är.
Jag heter Yvette och är gift sedan 15 år med min man Micke. Vi har barnen Michelle 16 år och Marco 14 år. Bor i en villa i centrala Klippan och har en liten kattuppfödning av perser som heter Quinoa's.
Jag har Fibromyalgi och har haft det sedan minst tio tillbaka. Har sjukersättning på heltid och måste söka vartannat år. I fredags avslutades utredningen som FK har gjort (PILA-projekt) och de kom fram till att jag inte är arbetsför för tillfället. Jag lider av depression (enligt psykologen) p.g.a. min situation och det var väl bra att jag fick delta i en utredning för att få veta det =O) Enligt läkaren måste jag ha hjälpt med min smärta och det kan jag få via en smärtklinik. Har jag tur så kan jag jobba om ca 2-3 år och då vara fri från Fribromyalgin.
Det som varit svårast under denna utredning har varit att försöka förklara att varje liten sak som händer i livet påverkar värken och att jag för att kunna orka med familjen inte klarar av att arbeta. Tydligen har de lyssnat även om jag inte trodde det.
Min son blev misshandlad i januari i skolan och jag måste ha ork att hjälpa honom med det. Händelsen blev anmäld till polisen och åklagaren har valt att gå vidare med det då det veckan efter skedde två misshandel till på skolan.
Min dotter har ätstörningsproblem och jag både vill och måste finnas till för henne.
Min stora hobby är då mina katter och vi åker på utställningar med dom ibland. Att åka på utställning en helg gör att jag får betala med extra värk under flera veckor - men det är det värt. Att få komma ut och träffa vänner och bekanta och försöka glömma värken en dag eller två. Den 9 mars åkte vi till Danmark och ställde två katter och kom hem med två Best In Show. Snacka om att flyga och glömma bort värken. Tyvärr gjorde sig den sig påmind rätt så snabbt igen men det var en så härlig känsla just då.
Att gå med som medlem här på Fibromyalgi iFokus har varit bra för mig. Det känns skönt att det finns ett forum där jag har likasinnade + att jag har fått många förklaringar på vad det är med mig. Tex. varför min syn j****s med mig fast jag har den styrka på glasögon som jag ska ha.
Har du orkat läsa ner hit - då ska du ha en stor eloge för det =O)
Ha en trevlig söndag.
Kram Yvette
Ps. Gå gärna in och kika på min hemsida.
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Kul att du skriver. Jag läste hela din tråd, helt ärligt.
Ja du, det där med fibro o andra sjukdomar som inte syns, e svårt att förklara o framför allt att bli trodd, det e tyvärr många som använders sig av just det för att dom INTE vill jobba, o vilka blir lidande av det, jo vi som verkligen e sjuka.
Du verkar ha det tufft i ditt liv o i din familj, inte alls konstigt att du mår dåligt.
Det kan vara skönt att få skriva av sig en massa som man kanske inte vill belasta familj o vänner med, här har du alla möjligheter att ta upp vad som helst, gnälla o klaga el bara berätta nåt kul, ja vad som helst.
Djur e läkande, det e så mysigt, vad vore livet utan dom.
Kram till dig o dina katter, från mig, alla mina katter o vovven.
EN del av mina djur finns det bilder på i tråden Zimbas djur, om du e nyfiken.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Ååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, vilka helt underbara katter du har, vill ha. Jag blir alldeles avundsjuk 
//Baloo forever

#0: Här har du en till som orkade läsa hela tråden. Det var absolut inte jobbigt. Och jag kan säga att jag känner igen det du skriver så väl. Det där med att fara iväg på en utställning att leva upp ett tag även om man vet att man mår sämre sedan. Dock klarar man den smärtan efteråt lite bättre då man vet att det var värt det för att få åka iväg en helg.
Jag far också på utställningar ibland, även om det inte är kattutställningar.
Dina katter är underbart vackra. Och jag hoppas du kommer få den hjälp du behöver för att må bättre.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
En till som orkade läsa :D Du harväldigt fina katter.
Själv har jag en blandis: Norsk skogis och perser. Välkommen i gänget här ska jag väl oxså passa på att säga.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

**Tack till er alla tre för att ni orkade läsa mitt inlägg.
Zimba:** Jag är skitnyfiken på dina djur men jag hittar inte tråden Zimbas djur. Har du någon länk?
Ja, det är inte lätt med en sjukdom som inte syns utåt. Det är skönt att ha ett forum som detta. Roligt att du tycker om mina katter. De är en stor tröst och Tajger är så mysig för han vet när jag mår som sämst och då kommer han och lägger sig på mig och sedan ska vi hålla tassen.
ÅsaF: Vad jag förstår på din Avatar så håller du på med iller. Min dotter önskade sig både en iller och en skäggagam och det blev en skäggagam. Jag är nog lite rädd för illrar - har hört att de kan bitas. Kanske bara jag som är en fegis. Roligt att du oxå tycker katterna är vackra. Det kostar i bad att hålla dom vita i det vita.
Anco: Tack för ditt välkomnande. Har du någon bild på din katt. Är nyfiken.
Kram Yvette

#5: Ja jag håller på med illrar. Tyvärr är jag allergisk mot katter fast jag älskar dem verkligen. Försöker i alla fall hjälpa till så gott jag kan med hittekatter och har just nu grava astma problem eftersom jag har akut kissar här hemma som inte längre är små kattungar. Önskar så att man kan göra mer för de katter som finns och behöver en hjälpande hand.
Det är inte att vara feg för att man är försiktig. Illrar är ett speciellt djur, de passar inte alla tyvärr. Och en iller kan bitas och självklart gör det ont. Men ett kattbett eller hundbett är värre :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Har tittat på dina underbara katter. Vilka skönheter.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

mongu: TACK
/Yvette

Känns det bättre nu?? Hoppas det o du, jag sitter inte o skriver o gör mig till. Jag menar det verkligen att du o ni andra ska känna er välkomna till vårat gäng.
//Baloo forever

Jag känner mig välkommen - annars hade jag struntat i att skriva - men nu plågar jag er istället =O) Tror nog bara att jag är i en känslig period för tillfället. Har varit spänt läge nu under PILA-projektet och det var jobbigt att de uppfattade mig som deprimerad när jag brukar vara en positiv och glad människa. Kan man bli något annat än deprimerad när man har FK med blåslampa i ändan.
Tack än en gång för välkomnandet.
Kram Yvette

Åh vad glad jag blir. Det var nån som hade ett jäkla problem med försäkringskassan o kallade dom förnedringskassan, det stämmer. Jag vet många som dom bråkar med.
Ja kom igen o plåga oss, det e faktiskt rätt åt oss 
//Baloo forever

Paddiz: Du har det verkligen inte lätt hör jag.. Hoppas att det blir bättre!! Ätstörningar är inte det lättaste.. Hoppas din dotter tar sig ur det!! Har själv haft lite såna problem, men inte så illa, men ändå så jag vet hur det är! Det är INTE så bara inte!! Folk tycker att det är väl bara att äta! Men det ÄR det INTE! Krama om din dotter! Och en kram till dig oxå!! ;)

Hopi: Tack för dina kramar. Har vidarebefordrat kramen till dottern. Ja, det är tufft med ätstörning och vi kämpar på. Koll, koll, koll hela tiden och det känns inte bra men är ett måste. Precis som du skriver får dottern höra att det bara är att äta - men det är inte lätt för henne. Vi har fått höra många gånger att vi ska tvinga henne - men det går inte.
Tack än en gång för dina kramar.
Kram tillbaka Yvette

Paddiz: Tvinga henne att äta!!! Herre min je.. hur dumma är folk egentligen!! Grrr! Det som behövs är MASSOR av stöd o kärlek, att prata om det, läsa böcker om andra med samma problem osv osv. Det är inte ett inte.. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för din dotter! Bor hon hemma och hur gammal är din dotter?
Kraaam igen! /Hopi.

Hopi: Hon är sexton och bor hemma. Tack och lov fick vi proffshjälp snabbt och det har blivit lättare. Vi har fortfarande lång väg kvar men vi har bestämt oss för att hela familjen ska klara det. Hon har även lärarnas stöd och det känns skönt att de inte nonchalerar det.
/Yvette

Paddiz: Okey det låter bra! Då kommer det att ordna sig! Bra att hon bor hemma o får stöd!!
På efterskott: Välkommen till oss :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.