Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1426 ggr
Zimba
2008-03-15 12:11
0

Trådar!

Undrar om ni läser alla trådar eller bara det som verkar intressant för just dig???

Zimba grubblar vidare Fundersam

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Anco
2008-03-15 14:23
0

Nettan svarar: Lite a varje…. beror på hur "läs sugen" jag är, eller om jag letar efter något speciellt.

Lycka till med röjningen :D

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Zimba
2008-03-15 14:46
0

Tack, tar en paus under helgen, kroppen behöver få vila.

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-15 19:57
0

Jag läser alla trådar. Men jag är lite försiktig med att skriva då det inte känns som om man riktigt kommer in i erat gäng här inne. Men jag läser allt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

anki1
2008-03-15 20:37
0

Jag läser allt som kommer upp.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Hopi
2008-03-15 21:20
0

Jag läser så gott som allt.

ÅsaF: Det är lättare att komma in i gänget om man skriver lite då o då! Räcka ut tungan Du får mer än gärna vara en i gänget!! Kom ihåg det!!! ;)

Faxlin
2008-03-15 23:21
0

Hopi, jo jag förstår det. Men jag har gjort några trevare och märkt att det då vart totalt obesvarat. Så då gav jag upp. Nu skriver jag inget mer om min situation utan försöker peppa andra ibland istället. Så det är okej. Men det var i alla fall min förklaring till att jag inte skriver trotts att jag läser dem.

Audiatur et altera pars

Paddiz
2008-03-16 09:15
0

Jag läser lite av varje - men skriver inget då jag känner det precis som ÅsaF. Har visserligen bara skrivit en gång men det blev liksom helt obesvarat och då tycker jag att jag inte behöver skriva. Den energin kan jag lägga på annat.
Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Zimba
2008-03-16 10:27
0

ÅsaF och Paddiz: Men va ledsen jag blev över att ni känner så, här ska ju alla vara välkomna och kunna skriva om vad man vill. Ingen ska behöva känna sig utanför.Gråter

Hoppas ni gör nya försök att skriva.

Kram på er.

//Baloo forever

mongu
2008-03-16 11:46
0

Kan också gå med de som känner att dom inte kommer in i gänget riktigt.

Känns som att det inte svaras på det jag skriver. Kanske att man inte är med i samma krets o det då inte värderas lika mycket som när nån annan skriver.

Så Åsa F o Paddiz ni är inte ensamma om att känna så.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

linasvovvar
2008-03-16 11:57
0

Men gud va hemskt att ni känner så här. Vad handlade era trådar om ??? Kanske det va så att ingen viste svaret el så ???

Jag tycker ni ska prova att skriva trådar igen. Denna sajten är till för alla !!!!!

Snälla prova

Zimba
2008-03-16 12:59
0

Jag tycker det e jättetråkigt att ni känner så. Men trots allt tycker jag det e jättebra att ni talar om hur ni känner, det e strongt av er.

hoppas att vi kan göra nåt åt det, så att ni inte behöver känna så.

Alla här, e ni med på det???????? JA ska ni säga.

//Baloo forever

linasvovvar
2008-03-16 13:01
0

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Zimba
2008-03-16 13:03
0

Bra Lina. Så ska det låta. Vi ska hjälpa varann inte va dumma.

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-16 16:00
0

#7 och #9 vad skönt att jag inte var ensam om att känna så. Visste inte ens om jag skulle skriva ut det först. Men sedan tänkte jag att enda sättet att få fram det är att berätta.
Som sagt var skönt att man inte är ensam. Men så tråkigt samtidigt att ni också behövt känna så.
Om ni skriver mer lovar jag att svara i alla fall :-)

#10: Jag har inte startat egna trådar än i alla fall. Jag skrev i andra. Till exempel klagomuren. Och ja några till med. Men som sagt var. Det är ingen ide att älta gammalt. Jag har tagit mig över det hela faktiskt. Och jag har ju börjat skriva igen. Om annat bara svar till andra. ;-)

#11: Tack för de orden. Var inte helt lätt att bestämma sig för att skriva ut att man känner sig utanför.

Audiatur et altera pars

Paddiz
2008-03-16 18:36
0

Det kanske bara är jag som är känslig och reagerar konstigt. Kan det vara något som ligger i Fibromyalgin? Ska i alla fall ge forumet ett försök och skriva lite mer. Känner att det kan ge mer än på de andra iFokus jag är med på.
/Yvette

Hopi
2008-03-25 16:57
0

ÅsaF: Bra att du inte gett upp! ;) Jag tycker att "Klagomuren" är som en tråd där var o en kan gnälla av sig, inte alltid nån kommenterar det, utan vi bara gnäller av oss lite där. Räcka ut tungan Så tycker iaf jag att det verkar med den tråden. Ofta räcker det att få skriva av sig sina problem. :)

Paddiz: Visst blir man extra känslig när man har fibro!! Ju sämre man är, desto känsligare.. Ge inte upp!! Skriv på!! Ibland när jag mår som sämst, då går jag bara in o läser lite här o där, då är det inte alltid jag skriver nåt.. sen nästa gång, ja då kollar jag mest dom olästa trådarna, har glömt att jag hade tänkt skriva i nån av dom jag läst innan.. Så det beror helt på hur jag mår om jag orkar svara, och så är det ju säkert för dom flesta här.. Så det behöver INTE tolkas som nåt personligt om ingen svarar, utan mera som att "Jaha, nu är det många som inte mår så bra.." Flört

Paddiz
2008-03-25 18:00
0

Hopi: Jag tycker jag har skrivit mycket men helt plötsligt blev allt jobbigt och då orkade jag inte skriva. Har oxå fått en präktig förkylning av min son och vågar inte skriva för mycket mitt i nys- och hostattackerna - det blir oläsligt =O)

Måste kämpa för att bli tillräckligt bra för att kunna vara till hands vid en förlossning om en vecka.

Ha det gott.

Kram Yvette

Faxlin
2008-03-25 18:49
0

#16: det med klagomuren var mer ett exempel bara då det var den enda tråd jag kom på namnet på :-)
Men jag har skrivit mycket sedan det här togs upp och det har även över lag blivit en annan känsla här inne om man kan säga så. Helt uppenbarligen var det många som kände sig utanför, och jag tror inte allt kan sägas bero på att vi varit överkänsliga. Även om en del kanske hör dit. Men det har mindre betydelse nu då sättet har ändrats här inne.
Själv hör jag till en av dem som kastar mig in överallt nu så snart blir ni less på mig därför :-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
2008-03-25 18:49
0

#17: Ohh, missade. Vad är det för förlossning? Håller tummaran i alla fall. :-)

Audiatur et altera pars

Paddiz
2008-03-25 19:21
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med ÅsaF om att sättet har ändrats här inne och det är efter att denna tråd startades. Får annan respons nu när jag skriver och det är jag glad över.

ÅsaF: Det är vår Sessan som ska ha bebisar den 1 april. Hon födde en bebis den 4 januari men den var dödfödd. Ja, den var inte bara dödfödd - den hade ingen päls och var liten - vägde 40 gram med moderkakan. Antagligen hade den dött tidigt. Vi blev rekommenderade att para henne vid hennes första löp efter förlossningen och det gjorde vi. Hon är tjock och vi håller alla tummar och tår att allt ska gå bra denna gången.

Pappan är vår svarta hane Lille Svartemannen.

Bilden är tagen för nio dagar sedan och det var hennes sista bad inför förlossningen.

Kram Yvette

Anco
2008-03-25 21:23
0

#17 Jag håller tummarna för dig Yvette, hoppas allt går bra för kisen.

Till alla andra i denna TRÅDEN(f´låt Zimba om jag fladdrar ut mellan trådändrana :D) så vill jag förmedla min egen känsla här inne: Jag har blivit bra bemött och jag tycker det berkar som om det är en underbar stämning med högt i tak här. (mycket beroende på Zimba som morrar och har sig mellan varvenSkrattande). Kan mycket väl tänka mig att det känts lite pyrt ibland, har jag oxså känt när jag haft ont och livet varit pest i största allmänhet.
Men nu har jag vant mig vid att ni finns här, nästan dygnet runt så man jag klaga av sig eller bara prata strunt en stund. Jag tycker så mycket om er mina vänner!!!!

Kramar i mängder till er

Zimba
2008-03-25 22:48
0

Anco: Vaddå morrar o har sig???? Jag morrar väl inte åt er, snyftGråter Så nu e Zimba ledsen.Gråter Ser ni tårarna som rinner på era skärmar Generad

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-25 22:53
0

Zimba du morrar visst inte, det är ju jag som morrar på dig :-)
Kram

Audiatur et altera pars

Zimba
2008-03-25 22:58
0

Åsa: Men Anco skrev ju det, snyft. Gråter

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-26 00:54
0

Men Zimba, hon menade det inte så i alla fall. Det är bara när du retas som hon tar på sådant där gulligt morr du vet som hundvalparan låter när de busas. Busmorr liksom. Den enda som morrar på riktigt är jag :-)

Audiatur et altera pars

Anco
2008-03-26 01:31
0

Lilla älskade Zimba…. jag älskar dina morrningarKyss Det är ju därför det är så högt i tak här…. du finns alltid till hands med ett ltet morr här och ett litet morr där.Skrattande Så torka nu tårarna och låt bli att skicka lilla ilskna fretten Åsa på mig…. för då blir jag ju riktigt darrig i knävecken. Gråter (flåt Åsa…. tro inte att jag menar du e ilsken…. måste bara blidka den store randige Zimba.:D )

Faxlin
2008-03-26 08:51
0

#26: haha, fast jag kan vara riktigt ilsken så du har sååå rätt. Fast oftast är jag snäll. hihi

Audiatur et altera pars

Anco
2008-03-26 10:28
0

#27 Ni är snälla alla i allmänhet och ni 2 i synnerhet :D Jag älskar när man kan "slänga käft" med varandra. Och så tycker jag om när man kan skratta MED varandra INTE ÅT varandra. Jag menar… kastar jag lite "skit" på dig så får jag tåla att det kommer en komocka tillbaka, eller hur?? Nej allvarligt…. jag trivs jättebra här !!!! Kramar i mängder till er alla. Ingen nämnd o ingen glömd.

Zimba
2008-03-26 10:39
0

Godmorgon på er.

Ni e galna, vet ni det. Har torkat tårarna o sitter o asg. Har inte ens tänkt på att jag morrar. Ja slänga käft det gör jag ofta, det e kul. 

Jag får väl ta åt mig äran lite över att ni trivs här.Generad

//Baloo forever

Anco
2008-03-26 11:09
0

Hur kan du tro att det är DU som gör att vi trivs ???!!!! Självklart vännen. Dina kommentarer på allt mellan himmel o jord kan inte gå obemärkt förbi hos någon eller lämna någon oberörd.

Du får oss alltid på gott humör.

KRAMelikramelikramkramkram

Zimba
2008-03-26 11:32
0

tokdårar e ni Generad men tack för dom ordenFlört

//Baloo forever

Anco
2008-03-26 11:40
0

Nu har denna tråden spårat ur ,men det gör inget, eller hur??

Zimba
2008-03-26 11:42
0

Nä, det e som vanligt, kanske ska putta upp tråden Blandat snack, där kan vi tjöta om vad som helst. Flört

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-26 15:48
0

haha, ni är verkligen inte sluga. Därför jag trivs så bra här :-)

Audiatur et altera pars

Zimba
2008-03-26 22:54
0

Men det e liksom det som e meningen, just att ni ska trivas, trots att jag MORRARSkrikandesasg

//Baloo forever

Anco
2008-03-26 23:14
0

Jag ger den på att du MORRAR bara för att du tycker det är kul. Så det så BLÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHH (obs, lipar) *ASG*

Anco
2008-03-26 23:16
0

Måste alltså inse att denna tråden blev en "gott o blandat" tråd. *fniss*

Zimba
2008-03-26 23:48
0

Asg, visst fan tycker jag det e kulGenerad

//Baloo forever

Zimba
2008-03-26 23:51
0

Men jag måste tala om att jag har faktiskt en mycket allvarlig sida oxå, det e sant, fast ingen kommer väl att tro mig.Fundersam

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-27 00:52
0

#39: Joho jag tror dig. Jag har sett den när du skäller på mig för att jag inte gnäller av mig till dig :-)

Audiatur et altera pars