Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1203 ggr
Zimba
2008-03-22 01:43
0

Grannar!

Ja dom kan driva en till vansinne ibland. Tur e att jag har helt ok grannar som inte e direkt störande, bara lite ibland, men det e stopp på det nu. Men jag kom att tänka på en granne jag hade för massa årsen,det var en Fredagkväll typ vid 18.00 tiden så¨ringer telefonen, det var min balkonggranne o hon var så vansinnig över att jag spelade sååååå högt så att hon inte kunde höra ljudet på sin tv, jag förklarade att jag inte ens vart hemma, så det kunde inte komma härifrån, men hon gav sig inte, sen hade jag visst spelat Sven-Ingvars oxå i flera timmar, ägde inte ens en skiva med dom, men hon malde på om att jag minsann hade spelat o hon skulle minsann ta kontakt med dom som har ritningarna över hur balkarna i golven ligger, för jag hade minsann mina högtalare ståendes på dessa som i sin tur ledde ljudet in till henne, jag tyckte att hon skulle göra det, sen fråga jag hur hon fått tag i mitt nr, jo hon hade gått o tittat i porten, jag undrade varför hon inte kommit upp o ringt på, men hon hade ju morgonrocken på sig, då blev jag så förbannad o talade om hur feg hon var o hon borde skaffa sig ett hus i skogen, där ingen störde henne, sen slängde jag på luren, hon flyttade ett litet tag senare just till ett hus i skogen, då visar det sig att männsikan var polis, suck. En modig sådan, eller hur.??????

Zimba kan bli sååå trött på folk ibland.Skrikandes

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Zimba
2008-03-22 01:47
0

Jo jag berättade om denna vansiniga männsika o det samtalet för en kompis, Han började asgarva,jag fatta inget, men det visade sig att det var hans syster, PINSAMT.Generad Men han e helt ok.

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-22 01:50
0

haha, ja så pinsamt kan det bli. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

dreamiz
2008-03-24 12:00
0

Det finns visst alla sorter…

Zimba
2008-03-24 12:03
0

Oj ja, världen e full av konstigt folk.

Ingen annan som erfarenhet av toliga grannar??????

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-24 13:54
0

Ohh, jag skulle kunna skriva en hel roman. Mina är inte som de ska.

Audiatur et altera pars

Zimba
2008-03-24 13:57
0

Åsa: Shoot

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-24 14:09
0

haha, en dag när fibron är som vanligt och inte värre ska jag göra det :-)

Audiatur et altera pars

Zimba
2008-03-24 14:12
0

Ok, väntar med spänning.Flört

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-24 14:24
0

Risken finns förståss att jag glömmer det. Du vet minnet är inte vad det brukar vara.

Audiatur et altera pars

Zimba
2008-03-24 14:34
0

Ska försöka påminna dig.

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-24 14:38
0

Bra gör det :-)

Audiatur et altera pars

Zimba
2008-03-24 14:42
0

Säger jag som lider av minnesförlust sen 1½ år tebax, fniss.

Kan inte leva utan penna o block, men får väl skriva ner det Flört

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-24 15:00
0

haha, ja det är lite hemskt det där med minnet.

Audiatur et altera pars

Zimba
2008-03-24 21:33
0

Åsa: Ja det e det, jag fick en tiaattck o minnesförlust hösten 2006, Så det e många många % som e borta o förmodligen aldrig kommer tebax, sen blir det ju inte bättre av fibron. Men det var en riktig otäck upplevelse, som jag aldrig vill ha igen, har man väl haft en tia e det lätt att få en ny el i värsta fall en stroke.

Jag fick det av att jag pressade mig till 9000%, aldrig mer, aldrig mer.Kunde inte komma ihåg att vovven skulle ut, eller att han o katterna skulle ha mat o vatten, folk fick påminna mig. Köra bil var inte ens att tänka på, det tog nog 3 månader innan jag klarade det. Alla siffror var borta,, kunde inte mitt personnr etc.

//Baloo forever

Faxlin
2008-03-24 23:32
0

Usch vad hemskt Zimba. I jämförelse med dig ska jag alltså inte klaga över mitt taskiga minne.

Audiatur et altera pars

Anco
2008-03-25 12:24
0

Zimba.Zimba, jag ska aldrig mer klaga på mitt dåliga minne utan att skänka dig en varm tanke. Mitt dåliga minne känns helt plötsligt väldigt futtigt jämfört med vad du måste släpa runt på . En JÄTTESTOR och  VARM KRAM till dig från  mig.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

lucifina
2008-03-25 14:45
0

mitt bidrag till grannar och deras konstigheter blir från tiden jag bodde i lägenhet och hade ett äldre par till grannar.

Mannen ifråga hörde inte så bra för varje kväll vid 18 tiden sattes tv:n på och den stod mot min vardagsrumsvägg. När jag vid ett tillfälle påtalade för frun i familjen att det var lite svår att höra sin egen tv och om det kanske gick att flytta tv.n till motsatta sidan dvs till väggen in till deras sovrum istället fick jag svaret att:-"Nej det går inte för då stör den mig när jag ska sova." Det innebar att det gjorde inte något att jag inte hade någon glädje av min tv bara hon fick sova i lugn och ro. I nästan 1 år levde jag med att oavsett vad som visades så akompanjerades det med danskt tal.

Faxlin
2008-03-25 14:55
0

haha, ja det finns underliga grannar överallt.

Audiatur et altera pars