Svårt att sova vid fullmåne.
Nu sitter man här igen mitt i natten och kan inte sova. Gick ut på balkongen och fick då svaret varför……det är fullmåne!
Jag har jättesvårt att sova så fort det är fullmåne trots att vi inte ens har sovrummet åt det hållet. Visste inte ens att det var fullmåne förrän jag som sagt gick ut på balkongen och såg det.
Någon mer härinne som inte kan sova när det är fullmåne?
/Kavitha
Jahapp, nu sitter man här igen. Har försökt att sova, men gav upp efter att bara ha legat och vridit mig i sängen i 40 minuter…..suck!
BLIR GALEN!!!! FÖRBANNADE FULLMÅNE!!!
Uppenbarligen är det inte många andrahär som har problem att sova när det är fullmåne, eller så gör ni helt enkelt annat än att hänga på iFokus när ni inte kan sova.
Har hällt upp ett glas samarin som jag sitter med här framför datorn. Ska dricka det medans jag surfar lite och sen försöka gå och sova ännu en gång.
Fullmånen är väldigt vacker, men ack så den kan ställa till problem, iallafall för mig.
Så, nu har det gått en timme till, har druckit upp min samarin och ska göra ett nytt försök att sova.
Hejsan,hoppas du har fått sova lite granna. Jag vet hur det är.Men faktum är att inatt har jag sovit som en stock. Annars brukar jag ha problem vid fullmåne.Skumt… måste jag kolla upp. Tycker synd om dig, vet så väl hur det är när klockan går och timmen blir senare och senare och resten av familjen ligger och snusar medans man själv sitter klarvaken för att det värker och drar i ben och rygg och överallt.
Har du ingen hobby som du kan sysselsätta dig med. Måla,rita,sticka,brodera, pärla eller vad som helst. Jag brukar sätta mig och teckna eller måla. Plötsligt har det gått en eller två timmar och jag börjar känna mig trött. Det brukar fungera,när man håller på med något så blir man så fokuserad att man glömmer smärtan. (ja tillfälligtvis i alla fall :-))
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Själv har inte ont av det, men vet andra som bara inte kan sova o lider enormt av det, speciellt när dom ska upp tidigt o jobba.
Undrar varför det e så??? Nån som kan förklara detta??
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
jag sover fruktansvärt dårlig vid fullmåne, svårt att somna, sover oroligt, drömmer oroligt och är så full av rastlöshet att det riktig kryper i hela kroppen.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag märker oxå av fullmånen, brukar skoja om den lite Att jag "ylar" på balkongen Fniss. Går upp och vankar , tassar runt i mörkret, för jag vill inte piggna till för mycket. När jag äntligen somnat så drömmer jag. Har oftast väldigt äventyrliga och händelserika drömmar då. dessutom glömde jag att ta mina kvällspiller igår kväll..
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Ok, så jag är alltså inte ensam trots allt med att inte kunna somna när det är fullmåne, eller om jag somnar att jag sover dåligt. Var skönt att höra om ni förstår hur jag menar?
#6- Jag "ylar" också på balkongen när jag inte kan sova…hehehe.
#4 Har läst någonstans att människokroppen som ju faktiskt består av en hel del vatten fungerar/reagerar på samma sätt som vatten/sjöar/floder när det blir flod/ebb. Det fungerar ju beroende av månen bl a.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
7 då kan vi yla mot samma måne då. fniss

Jag sov dåligt i natt men det beror nog på att jag har feber och är förkyld. Jag har aldrig direkt tänkt på om jag påverkas av fullmånen. Jag vet att min mamma gör det för hon tjatar alltid om att hon inte sovit pga fullmånen.
#9- Hahaha, ja det kan vi göra. Ska tänka på det nästa gång det är fullmåne och jag inte kan sova….*hihi*.
11, samma här.
#12- Vi kanske borde skriva en låt som vi kan "yla" tillsammans på balkongen när det är fullmåne….hahahaha
Ser att det är fullmåne inatt också. Får hoppas att jag lyckas somna inatt för jag ska upp imorgon. Inte så kul att bara ha fått sova typ 2-3 timmar när man ska iväg.
Men ni lär ju märka ifall jag har lyckats eller inte.
Jippiii!!!, jag lyckades somna inatt!
Inte på en gång dock, var uppe två gånger innan jag tillslut lyckades, men jag lyckades iallafall, så jag tror att jag somnade senast runt 02:00-tiden. Så nu är jag inte alls särskilt trött som jag trodde jag skulle vara idag på morgonen. Natten till igår somnade jag inte förrän framåt 05:00 på morgonen. Vad några timmar kan göra mycket alltså.
Fullmånen var rundare igår kväll. Jag "ylade" ut över halva "Saltis". hihi.
Här sitter jag igen. Trodde i min enfald att jag skulle lyckas somna innan tolv, HA!, vilket skämt!
Är mulet här så jag ser inte om det fortfarande är fullmåne, men ibland så går det inte att somna ändå.

Ja somna ja. Om jag fick göra det ändå. Vill sooova.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har sovit dåligt flera nätter nu pga fullmånen tror jag! :( Har märkt det förut oxå, att jag sover dåligt vid fullmåne, ibland just innan den blir helt full. Jättejobbigt!

Snart dax igen! Det är fullmåne nu på fredag, långfredagen. Natten innan, d v s natten till torsdag - det är ju inatt
! -brukar jag sova sämst. Somnar inte, fast jag tar både sömn- och insomningstabletter. Får väl gå ut på balkongen och yla jag också 
Pisan- Ja det är ju det, såg igårkväll att det är påväg att bli fullmåne igen. Men igårkväll lyckades jag dock somna ändå otroligt nog. Får se hur det går i helgen.

Är på gång att lägga mig, är sååååå himla trött. Men det är som sagt fullmåne på gång och jag VET att det inte blir en rolig natt…. Måste dessutom upp extra tidigt i morgon
Funderar på att ta en halv extra insomningstablett. Hoppas ni andra får sova gott - hela natten. 

ok, nu när jag vet att det e fullmåne, ska jag kolla om jag sover inatt eftersom jag inte har en aning om jag har ont av det, inte ens funderat på det. Återkommer o berättar imorgon.
Natti natti
//Baloo forever
Jahapp, så var det dags igen, kan inte sova och inte hjälper det att jag är irriterad på en massa saker också. 
Har roat mig med att lägga in en ny tråd eftersom jag inte kan sova och det fick mig på lite andra tankar, så nu ska jag göra ett nytt försök att sova tänkte jag.
Är iallafall bra att man kan skriva av sig när man inte kan sova.

Så ja, sovit skitdåligt, inte vet jag om det var för månen eller nåt annat, men borde sovit bättre efter att ha haft en tuff lång dag o inte sovit på dagen som jag brukar o var svintrött när jag la mig.
Tror jag ska försöka sova några timmar igen. Gäääääsp
//Baloo forever

Har sovit som en stock. M a o alldeles för hårt. Har en fruktansvärd huvudvärk.
Hoppas ni alla får en fin skärtorsdag! Någon som skall klä ut sig till kärring idag då? 

Pisan: Nä, tror jag hoppar över det, räcker att man känner sig gammal i kroppen. Men i bilen har jag en skylt där det står att " Min andra bil är ett kvastskaft"
//Baloo forever

Jag hade oxå sömnproblem inatt.. Säkert pga fullmånen, eftersom jag har sovit mycket bättre sen jag började ta en magnesium-tablett varje kväll.
Pisan: Håller med Zimba, det räcker med att man känner sig gammal.. Stel o ont i lederna som attan.. fy!
Zimba: hahahhaa den skylten var cool!! passar bra nu i påsk! hehe.
Ja det drar ihop sej. Ska vi yla på balkongen?
Jag tror att jag hinner tillbaka från Blåkulla. Är det nån mer som ska dit? I så fall ta dammmsugaren, det är bekvämare.

anki1: Jag följer med! Jag har en sån där allergi-dammsugare, dom är rätt stora så om nån vill åka med bakpå, så går det bra! 

Hopi: Skylten e egentligen en pytte t-shirt, ska ta kort o sätta in här. köpte den förra året. det e många som tycker den e häftig, t.o.m parkeringsvakten har garvat.
Jag har en annan sån där det står, stör ej, jag sover,
//Baloo forever
Jag har också en allergidamsugare, så det finns plats hos mig med att åka med. :)
Jag har en gul volta bolido inköpt 11/9 -01. På väg till OBS i Haninge hörde vi hemska saker på bilradion, kunde inte tro att det som hände var verkligt. varje gång jag ser dammsugaren tänker jag på de dan. det hände mer jobbiga saker det året. 2 dödsfall och brand i garaget 300 bilar gick i stöpet och så fick jag lunginflammtion. Året slutade med att vi fick en ny familjemedlemm nämligen våran Sotis. kanske dags att köpa en ny dammsugare, som inte har otäcka minnen med sig.