Magnetterapi
Hej! Är en kvinna som haft fibromyalgi ca. 15 år men inte fått det bekräftat förrän för 2 år sen. Jag har under denna tid provat alla behandlingar som tänkas kan, utan resultat. Jag vet inte hur mycket pengar jag spenderat på detta men det är mycket. För ett år sen så kom jag i kontakt med Nikken. Det är ett företag som erbjuder människor i alla åldrar produkter som stärker ens hälsa och välmående, iform av magnet- sömn- vattenteknologi m.m. Jag började med att rena mitt vatten, använda ett magnethalsband och magnetsulor i skorna. Varje dag intar jag en sup av antioxidanter och korngräs för att få i mig maximalt med näring. Effekterna kom efter några veckor, smärtorna och ömheten i kroppen blev mycket bättre. Nu sen 5 månader tillbaka har jag även magneter i sängen. Jag sover mycket bättre även om det inte är helt tillfredsställande. Är inte helt bra men ska jag jämföra nu och för 2 år sen så är det som natt o dag. För mig har magnetterapi verkligen fungerat. Det allra bästa är att jag idag inte tar någon smärtmedicin eller något att sova på. Livet börjar komma tillbaka.

Oj, det låter ju superbra!! Jag har inte testat några magnetprodukter, pga att det brukar vara så pass dyrt.. Visst är hälsan värd mycket!! Självklart!!! Men att prova en massa olika saker och inte veta om det funkar eller ej.. hum.. Har inte råd helt enkelt att chansa.. Men det låter ju otroligt bra, skönt att du har hittat nåt som hjälpt dig, pebblesbu!!!! 
Hej Hopi!!
Du måste våga satsa. Om du inte provar olika alternativ så får du ju inte veta om det funkar. Visst, det är ganska dyrt men jag tycker att hälsan får ha sitt pris. 
Vad härligt att det fungerat för dig! Jag testade, men för mig gjorde det inte det tyvärr :-/
#3 Vad använde du och hur länge. Det är ju så att man kan få bygga på med olika produkter och det kan ta en tid innan man får resultat. 7-8 av 10 personer med gikt, reumatism och fibro blir bättre, till o med en del helt bra. Varit på föreläsning i Landskrona i dag. En naprapat som var mycket duktig. Han hade en hel del erfarenheter och bra resultat av behandling med magneter. Det är otroligt vilken energi o styrka kroppens celler får - därav kan den själv börja läka.
Jag testade sulor och madrass i cirka 2 månader. Tyckte tyvärr att madrassen var mest obekväm, men sulorna kände jag inget av. Jag kanske är en sådan person som skulle behöva otroligt många saker för att bli bättre…men tyvärr har jag inte råd. Att jag lyckats testa var för att man fick testa gratis i en period för att bestämma sig innan eventuellt köp.

Låter helt suveränt att du hittat något som hjälpt dig. Hoppas det fortsätter att hjälpa och att du blir ännu bättre.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja visst ska man våga chansa, men pengar behövs för att chansa.. Tyvärr har man inte mycket av den varan när man har sjukpension..
Hopi..
Ja det är tyvärr så, är man sjuk så får man mindre pengar när det skulle varit tvärtom, för det är då man behöver det mest. I Japan, USA och många fler länder så får man magnetterapi och magnetprodukter på recept. Här vill inte socialstyrelsen godkänna det, men det är på väg. Det finns många läkare som börjar förstå och ta det till sig men det är lång väg till att gå. Konstigt att det funkar på folk där och inte här, vi ser väl likadanna ut invärtes. Nää… nu hoppas jag sjukvården snart får upp ögonen för vad det här kan betyda för hälsan.
Om ni vill testa någon produkt så kan ni ju höra med dem som är ansvariga angående lån för att prova. Jag fick ju göra det :-) Men de kanske har slutat med det?
Det är upp till varje oberoende konsult att själv bestämma om han/hon vill och kan låna ut produkter för provning. De är ju egna företagare.

Vore ju jättebra om det gick att få på recept som i USA! Vem vet det kanske kommer hit oxå! Vi får hoppas!!! ;)
Har provat madrassen, men det gjorde så fruktansvärt ont att ligga på att jag inte kunde ha den.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Fruktansvärt dyra grejer…..men jag har haft en "sovmask" från Nikken i många år och den har verkligen hjälpt mot de bihålebesvär som jag drogs med länge. Brukar ligga och vila med den när jag har huvudvärk också.