Åldersnoja!
Jag har börjat få åldersnoja o börjar tycka jag e gamal, fyller tant om ett par veckor. Jag kommer aldrig att förändra mig, jag e jag oavsett ålder, men det känns skitjobbigt att bli äldre
När jag fyllde 40 så låg jag under täcket i 3 veckor o mådde skit ( hade ingen vovve då) när väl 40 års dagen kom, var jag ett vrak, då hade jag varit vaken 5 dygn isträck.
O hade sån ångest över att nu ska man minsann bli vuxen o skötsam o tråkig, men jag vägrar.
Zimba e lite låg just nu.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Äsch vadå tant? Man e inte äldre än man känner sig sägs det ju! (Kanske ett taskigt uttryck för oss fibrisar som kan känna oss som 90 ibland. hrm…) Tänk som så att nu börjar livet!!
Mitt liv har blivit bättre nu (fyllde 40 förra året) då jag äntligen lever ett liv som jag jag vill!! Eller ja, så gott det nu går pga värken. Men min fritid har nog aldrig varit så full o härlig som den är nu!

Du e ju rena ungdomen, dreamiz 
//Baloo forever

Nu ska tant Zimba gå o dra täcket över huvudet o sova, så slipper ni mig på ett tag 
//Baloo forever
Tant????? En annan är 55+ och ändå inte tant. På min Avatar är jag 2, 3 år yngre.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Strunt, tanter, det är mammas syskon det vet jag ;)
Du är en fin KVINNA, Zimba, även när den dagen kommer då du fyller 60, 70, 80, 90 och 100! en fin KVINNA! :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

När jag fyllde 40 firade jag var helg med olika människor. Däremellan på veckorna också. Det var den roligaste födelsedagen någonsin!!!
Nu när jag närmar mig 50 känner jag mer av att jag har lite åldersnoja. Antydan till det i alla fall.
Det KAN vara en kombination till att jag inte trivs i den här staden utan längtar tillbaka hem?
Syster sa att hon skulle göra fettsugning och lyfta ansiktet i sommar men det tänker inte jag på alls. Däremot funderar jag på att sluta tona håret och låta allt grått vara som det är.
Kram på dig Zimba!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Om 50 är tant så fyller jag det om en månad…men jag känner mig som en tonåring ändå…busig,nyfiken…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Nä 45 fyller jag o jag ser inte andra med den el högre ålder som tant utan det e jag som känner mig så, fast jag vare sig ser ut el e till sättet en dag över 32. Men just nu hjälper inte den vetskapen.
//Baloo forever

Detta blir bara värre o värre för varje dag som går, jag vet inte vart jag ska ta vägen el göra, under några dagar så prata jag inte mer än nödvändigt med folk, strunta i att telefonen o mobilen ringde (hade telefonerna på ljudlöst) vill inget, vill inte prata el umgås med nån, vill bara sova ifrån skiten.
Fattar inte varför det ska va så här, vart 5:e år. 
//Baloo forever

Jag hade ingen kris när jag fyllde 40 och inte heller när jag fyllde 50. Däremot så fick jag en stor kris någon månad innan jag fyllde 60 i somras. Det blev så påtagligt helt plötsligt, att livet började "ta slut". Men naturligtvis så är detta kvalificerat tramstänk och väldigt kroppsfixerat.
Man får inte låta sin inspiration och drivkraft släppa taget. Såg precis ett reportage från en kvinnlig konstnär som är 85 år gammal. Hon jobbar på som attan inför nästa utställning och är full av idéer! De ni 
Finns det egentligen tanter längre? Jag blir så paff av att alla ser så unga ut numera. Är först när folk börjar gå över 70 som de kan se lite gamla ut. Eller är det helt enkelt jag som också börjar bli gammal? hehe…Kommer ihåg i skolan att jag tyckte min lärare var såååå gammal. Jag fick i 4:an och han var strax över 30 år…hmm…Själv närmar jag mig 30-strecket och vet inte om jag ska få panik eller vad :-/

#11 - Närmar du dig 30-strecket så får du börja se om dina försäkringar! Vojne vojne!
Men Zimba då…. nu förstår jag varför jag hela tiden tyckt att du varit en riktig BUSUNGE….. Det är ju för att du "bara" är en rackarunge som gillar att busa. Du kommer inte att bli mer vuxen än du vill….. nånsin!!
Kram från en som fyller "vuxen käring" i höst! (50)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Blev 50 i julas men enligt www.vuxenpoang.com är jag 32… fast vissa dagar känner jag mig som 100 o undrarhur mormor, 84 orkar hålla igång som hon gör.

Jag har aldrig haft nån åldersnoja ännu, men visst är det svårt att fatta att jag fyllt 45 i december!!! Men jag får vara glad ändå, för igår var det en kvinna som trodde att jag är mellan 25-30! hehe. Och det är väl bara 2-3 år sen jag fick visa leg på systembolaget! haha. Så jag ser kanske inte lika gammal ut, som jag känner mig och faktiskt ÄR!! Jag har inte fått några gråa hår ännu och när dom kommer då får dom göra det. Tänker inte färga bort dom och att göra operationer för att se yngre ut, det är det sista jag skulle göra!!
Jag vet inte men jag längtar lite efter att bli 50….har hört att allt skall bli så mycket bättre då *skrattar*
Fyllde 33 i dag och det är väl en bra ålder för man börjar bry sig mindre om vad andra tycker.
Själv tycker jag väl att det är lite trist att tyngdlagen börjar ta ut sin rätt och att jag har fått några gråa hår …..men faktiskt hade jag åldersångest redan när jag var 25…men det kanske inte är så konstigt med alla dessa unga modeller.
Det som känns skönt också är väl att man också numera hörs och inte bara syns;)

Anco: Du har rätt, jag e en tjej Emil, ett jäkla busfrö, som älskar att skämta. Skäms gör jag heller inte. Jag gör vad som faller mig in.Fast det finns en allvarlig o ansvarstagande sida hos mig oxå.
//Baloo forever
Åldersnoja vad är det?
#18 precis!
Vi är alla unga, eller hur?
absolut. fniss