Jobb
Hej jag undrar hur många som jobbar och har fibro, jobbar ni heltid eller deltid.
Jag har haft fibro nu i 10-15 år dom senaste 5 åren har ja haft 25% sjukbidrag o jobbat 75% men nu känns det oxå för mycke för mig ja klarar bara att jobba.
Jag har haft sjukgymnastik i flera år tränat i varmbasäng, men sen nov har ja inte kunnat göra de för mitt jobb, jag har oxå fått mer värk o blivit stelare sen ja sluta med badet, hur gör ni för att kunna jobba o träna, är det någon som är sjukskriven för medisinskrehabilirerin så ni kan träna den tiden ex 25%.
Jobbar heltid, men det är också allt jag orkar med. Utan min man som skötte allt tungt (handla, städa etc) skulle det inte fungera. Tränade en period i bassäng, men kände ingen förbättring, snarare tvärtom…Det var skönt att vara i bassängen men jag blev hemskt dålig i ett par dagar efteråt och då skulle jag ju jobba! Så det blev mest ännu en stressfaktor i livet.
Jag jobbar 75% och tycker det är lagom för mig men då har vi eget företag så jag jobbar hemma kan sköta mig själv. Det är lite ändringar på åkeriet det ser ut som vi att vi ska öka med några lastbilar så blir 13 st istället för 9 som nu och då kan det bli lite mer att göra så vi får se det går nog eftersom jag sköter mig själv kan ta rast när jag vill./Tove