Beroende!!!!!
Många som e beroende av allt möjligt ex nässpray, kaffe, cola, cigg, godis. Nu menar jag inte människor el djur utan sånt man petar i sig. Att vi flesta e beroende av olika medeciner vet vi, så det går oxå bort.
Vad e du beroende av???
Zimba e beroende av: mineralvatten, kaffe, cigg, godis.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jag är periodare, just nu är jag beroende av violaskar och popcorn.

Lina: Hm, violaskar e det gott, vad gör du med innehållet ????? 
//Baloo forever

#2 HAHAHAHAH du e rolig du, innehållet äter jag ju, gärna en hel på gången och ASKEN eldar jag upp i öppna spisen =0)
vad är en viol ask? *ser för sig linas vovvar knapra violiner*
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#4 Det är tablett ask, med violgodisar i, försvinnande goda. Fazer gör dom =0) Mums mums mums

Jag är beroende av te.
Svart gärna Lipton Yellow Label.
Så tycker jag det är väldigt gott med guldnougat, chips bla, men det är inget beroende precis.. Men just te, det måste jag bara ha flera koppar per dag!!! ;)
Har just haft en period då jag inte velat ha något annat än Aprikosmarmelad som pålägg på mina mackor, men nu är burken slut. :(

Jag är fruktansvärt beroende av sockerfria tablettaskar. Läkerols cupa, cassis, extra drakfrukt, extra lime, extra-pro cranberries +lime, läkerol barntabletter med hallonsmak…etc
Varje kväll vid sängen radar jag upp flera sorter och sedan äter jag medan jag läser en spännande bok….detta har pågått i över ett år och jag köper dessa askar för mer än 200 kr i månaden…snacka om beroendeframkallande….

Frukt är mitt beroende om jag egentligen har nåt beroende nu… är inte tvungen att äta frukt dagligen.
har egentligen inget beroende jag kan komma på. Jag tycker om massor av saker, men det kan gå dagar, veckor, månader mellan varje gong jag gjör/äter/dricker vad det nu änn är..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag är beroende av lakrits. Måste ha flera gånger i veckan. Men doktorn på smärtkliniken sa att det beror på fibron. Min kropp fodrar det.
Jag är beroende av nässpray
…Har haft jätteberoende av cocacola och kaffe,,,men min mage paja av alla värktabletter så nu har jag slutat med både kaffe och cola (och värktabletter) och övergått till te helt och hållet..Men är ibland hopplöst sugen på cola…
Böcker är mitt beroende, om det nu är att kalla för beroende. Men jag blir grinig om jag inte har någon bok att läsa. Jag läser inte om böckerna, har jag läst den så är den liksom "slut" för mig. Är nog storkund på bibblan. Böcker är nog något som inte får ta slut hos mig. Ja och så är jag gift med en bokbindare
Detta är seriöst.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
ifocus är mitt beroende
och tradera då jag jobbar som "polis" åt Pilgrim..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

abbi.s: polis på tradera???? Kan du förklara, finns det sånna där?
//Baloo forever
Jag jagar folk som säljer nya smycken utan att ha några inköpskanaler samt folk som säljer svart..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Jag är beroende av te fr.a. Earl grey.
Beroende av Pepsi Max

Glömde ju TEEEEEE rött te lingon/blåbär……underbart gott, dricker flera liter om dagen

just nu e det jordnötskakor med choklad på som gäller 
//Baloo forever
Är föredetta rökare (slutade på julafton..) så det beroendet är borta, men kan säga att pepsi max är en last som jag har svårt att klara mig utan!!!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jag är beroende av coca cola. Fick abstinensbesvär när jag hade gått utan en dag :-/ D.v.s. skakningar och huvudvärk. Jag dricker inte så mycket, men måste ha iaf minst ett glas om dagen. Är inte aktuellt för mig att sluta för tillfället, men man vet aldrig vad som sker i framtiden.
Pistage glass, min man lyckades få tag i 3p. Jag letar jämt efter pistageglass när jag är ute och handlar men få butiker har den.Jag bara älskar pistage!!!!

#11 Kan du utveckla det beroendet lite…min syster är "beroende" av lakrits och hon har starka smärtor i nacke/axlar… Hade varit intressant att ta upp detta med henne…speciellt då hon är nypluggad uskis.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Jag är beroende av Coca Cola, cig, salt lakrits och att ha mina djur på sina egna platser i sängen när jag ska sova, annars kan jag inte sova. Sen e ju violgodis och popcorn inte så dumt heller.
Men, jag vill inte se nåt av det som beroende, jo, ciggen då, men i övrigt ser jag det som charmiga svagheter….!!!