Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1929 ggr
Zimba
0

Musik!

Vad gillar ni att lyssna på för musik? Eller kanske ni rentav spelar själva?

Själv kan jag inte leva utan musik, men det olika beroende på vilket humör, årstid eller vad man gör etc.

Zimba frågar på 

Ni tröttnar väl snart på mig o mina trådar Generad

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Sool
0

Jag lyssnar inte så mycket på musik nu som jag gjort tidigare, men sjunger desto mer själv :)

När jag lyssnar blir det mest någon jamaicansk reggae eller Anne Linnet. Eller Svenska Favoriter på radion ;)

Jag sjunger i kyrkokör och tar sånglektioner och spelar piano till husbehov. Med kören blir det mest sakral musik, mycket mässor, psalmer och en del folkmusik. Hos sångpedagogen blir det blandat - klassiskt, opera, jazz, musikal och visor.

Så sammanfattningsvis kan man väl säga att musik är en ganska stor del av mitt liv, och att jag har väldigt blandad smak. 

Zimba: Klart vi inte tröttnar på dina frågor - de är ju ofta både roliga och viktiga! Och berätta gärna mer om dig och musiken! Spelar/sjunger du själv? Vad lyssnar du på?

Misimurf
0

Jag har ganska blandad musiksmak. Det är lättare att säga vad jag inte gillar än vad jag gillar. Jag är inte så mycket för, jazz, blues,klassiskt och dansband. Jag lyssnar ganska mycket på radio och då blir det oftast på Rix FM , dom brukar spela en del musik som jag gillar.

Om jag ska säga ett band som jag gillar och som jag lyssnar på oavsett humör så är det Takida.  Lyssnade även mycket på The Killers senaste skiva men den har jag i stort sett spelat sönder.

Kavitha
0

Jag lyssnar på det mesta, kallar mig allätare när det gäller musik. Men mestadels så blir det nuförtiden att lyssna på radio och då mest RixFM.

Fick Marie Picassos skiva i alla-hjärtans-dag present av min sambo och den tycker jag är jättebra och lyssnar mycket på just nu.

Älskar för övrigt att sjunga, men det blir mest för mig själv framför datorn. Ibland blir det att sjunga Singstar när det är folk här som också gillar att sjunga, men det tog lång tid innan jag vågade sjunga ens inför mina kompisar trots att jag gått i musikklass och hos sångpedagog under skoltiden. Många tycker jag ska sjunga mer och inför publik men jag håller mig till Singstar eller vanlig karaoke.

Misimurf
0

Jag gillar också Marie Picasso, tycker att hon är en otroligt bra sångerska. Har inte hört alla låtar från hennes skiva men de jag hört var bra

Kavitha
0

#4- Ja hon är jättebra. Är bara 2 låtar som jag inte gillar på hennes skiva, resten är jättebra.

pottsorken
0

Jag lyssnar mest på obskyr tysk elektronisk musik =) De ni! Jag gör även galen elektronisk musik själv :)

sighni
0

Jag lyssnar mest på metal och hårdrock. Jag har spelat själv men energin försvann……

Rita-S
0

Jag lyssnar på det mästa. Klassisk och opera från vissa artister, medan andra klarar jag inte av alls, heavy metal och metal är stora favvisar, psytrance, techno/trance/rave i perioder (perfekt som städmusik!!), en del rock, innimellan överlever jag även pop :)
Laid back jazz går även jättebra :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

anki1
0

Radio vinyl, lugna favoriter och så studio 107.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Hopi
0

Jag älskar country-musik! Det är många favoritartister jag har inom countryn: Dwight Yoakam, George Strait, Alan Jackson, Emmylou Harris, Heather Myles m.m m.m

Gillar annars även pop, rock, lite hårdrock (H.I.M tex!), klassiskt.. Gillar INTE jazz, viss hiphop/rap..

Har aldrig själv hållt på med musik eller sång, jag spelar bara andras musik. Förut lyssnade jag alltid på musik, men nu blir det mkt mindre.. P4 Dalarna brukar jag lyssna på på fm lite grann.Men i bilen är det alltid musik, oftast country-skivor. ;)

Zimba
0

Hopi: Här har du en countrytjej till. Lyssnar b.la på Ketih urban, Jill Johnson, Tim McGraw, Sugurland, Lonestar etc. Sen kan det bli Både Westlife, Celine Dion o en massa annat, beror på humöret.

//Baloo forever

Zimba
0

Spelar gör jag i perioder, har Piano, gitarrer o munspel. Men det var ett tagsen nu. Det e väldigt bra mot stress.

//Baloo forever

rockyboy
0

Jag lyssnar mest på indianskt musik och en svensk grupp som heter Takida. Det är pop/hårdrock.Fot i munnnen

Hopi
0

Zimba: Vad kul att du oxå gillar country! ;) Det är ju sååå härlig musik! Ja, Keith Urban är bra! :)

Zimba
0

Hopi: Det verkar som det bara e du o jag här som lyssnar på country. Keith Urban hade inte vart fel, han e såååå söt oxå Generad ( får man tycka så vid min ålder?)

//Baloo forever

Hopi
0

Zimba: hehehe Klart att man får tycka så!! ;) Självklart! Själv föredrar jag Dwight Yoakam! hehe. Räcka ut tungan

Zimba
0

Hopi: Vi kanske kan ge varann lite tips på artister, känner att jag behöver fler som e bra.  Fundersam

//Baloo forever

Misimurf
0

#13 kul med nån mer som gillar Takida :)

SussiO
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lyssnar på det mesta, men den absoluta favoriten är Robbie Williams. Efter jag såg han på Ullevi blev jag helfrälst..Känner jag mej nere eller bara vill slappna av så lyssnar jag på hans musik. Finns ingen bättreCool

SussiO
0

PS…Bilden jag bifogade är sånna som jag sysslar med på mitt fotoprogramGenerad

rockyboy
0

Jag älskar Takida,speciellt låten Curly Sue.

Anco
0

Hopi och Zimba…. trots allt(hmmm fniss) verkar vi vara lite själsfränder.Finns inget som står emot lite good old country music!! På med hatten och släpp loss i en linedance!!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Anco
0

Annars så ärjag faktiskt allätare,nästan. Modern jazz och hiphop går helt bort. Riktigt gammal klassisk musik är väl inte heller mitt första val,men annars går det mesta an.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Mandrakonian
0

Har alltid älskat Hård rock även sjungit själv i band , nu på grund av allt stress och så blir det mest ballader. Favoriter för det mesta hör till 80 tals rock , nuförtiden låter det mesta så lika så valet är inte så svårt .

linasvovvar
0

I LOVE country…hallå vi hade ju det temat på vårat bröllop, sen är en av våra bästa vänner en avdankad country stjärna Garry Lee taylor otroligt duktig, sen gillar jag Brad pastly (stavas??)

sen är jag allätare, gillar det mesta utom tecno och hårdhårdrock .

Några favoriter Jewel, Ani Difranco, öhhhh hjärsläpp kommer inte på fler namn…

Hopi
0

Vad kul att det finns flera country-fantaster här!! ;) Anco visst är vi själsfränder! ;) linasvovvar är oxå med i gänget! hehe. "Yi-Ha" Flört

George Strait sjunger så fin mysig country! Likaså Alan Jackson. *mys-mys*

Highlandertess
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lyssnar på det mesta! Men Queen är närmast mitt hjärta. Deras variation i musik visar väl på ett ungefär att min stil verkligen är varierad. Kan lyssna på både pop och heavy metal :-) Lyssnar dock aldrig på radio eftersom det oftast spelas samma låtar hela tiden och inte så ofta någon jag gillar.

Rita-S
0

#27 samma problem har jag med radio.. det spelas listehittar, och jag tycker inte om Håkan Hellström som jag tycker "sjunger" helt fruktansvärt, jag har lessnat på carola för länge sen, tyckte inte om tjeipop som Amy , osv osv, och det är ju i principen bara sånt som spelast på radio…

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida