Yrkesval!
Tänker ibland att man lagt en massa pengar på studier som egentligen inte ens passade mig. Jag har då verkligen valt fel i livet, kunde jag dra tillbaka tiden så skulle jag vart Polis, ingen tvekan.
Hur e det mer er? Har ni hittat rätt när det gäller jobb??? eller vad e erat drömyrke???
Zimba har tråkigt 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Drömyrket är nåt med djur, men min kropp håller inte till mitt yrke. jag är ju utbildat avlösare, men inte om jag kan jobba med det längre.. suck… Jag jobbar nu innom callcenter branchen, inte direkt drömjobbet, men det är hyfsat okej, och det knockar knockout på städerska och affär iaf, så jag gjör mitt bästa ändå. sen ger det hyfsat bra lön till mat på bordet :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

När jag var liten så hade jag 3 drömyrken: veterinär, rallyförare och taxichofös. Ett av dom har jag förverkligat och det är taxi men jobbar inte med det längre, tar på tok för mycket på kroppen att sitta 13 tim om dagen, i och ur i bilen samt lyfta tunga hjälpmedel eller matkassar. Efter nästan 10 år sa jag tack och hej (gjort det mesta inom taxi) och saknar inte det jobbet ett dugg. Började jobba med det jag är utbildad inom, vården men det är också för tungt nu.
Så just nu har jag drömyrket: sjukskriven sen slutet av -06 

Jag har två absoluta drömyrken. Jobba med djur eller jobba med resor. Har bestämt mig för att satsa på rese-delen och ta djur-delen på min fritid. Men värken och orken sätter ju stopp här och där så får ta det i min takt och se vad jag klarar. Kan säga att jag är på väg mot mina mål iaf. Pluggar turismkunskap (50%) och hjälper hemlösa djur på fritiden (kan vara allt från att hjälpa till med kampanj till att hitta hem). Tyvärr kan jag inte göra så mycket som jag skulle vilja…åter igen värk och ork som sätter stopp :-/

Jag är speciallärare och undervisar personer med utvecklingsstörning. Det är mitt drömyrke. Jag är glad att jag lyckats skaffa mig utbildning till och jobb som detta.
Jag har 2 yrken som jag gillar först barnskötare men jag kan inte jobba med det längre och så är jag receptionist/telefonist inom kontors sidan, men det är osäkert om jag kan jobba mer med det. kanske måste sadla oom igen. Vad det nu kan bli. Nåt som inte kräver att man är så helskärpt hela tiden typ "sortera skruv".
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Jag jobbar som Förskoleassistent åt en 4 årig pojke. Det är väl lite av det som är mitt drömyrke. Jag jobbar även på ett korttidsboende varannan helg med två autistiska pojkar.
Jag jobbade tidigare som undersköterska men klarade inte av det jobbet pga värken. Det kändes jobbigt att behöva ge upp det för jag trivdes med det jobbet. Istället utbildade jag mig till Fritidsledare med handikappinriktning. Jag hade innan dess inga tankar på att arbeta med barn men nu känns det jätte rätt. Speciellt att jobba med barn med olika funktionshinder, jag verkligen brinner för mitt jobb. Det är så roligt, utmanande, lärorikt och givande.

Jag har jobbat som biblioteksassistent. Det var ett drömjobb!! ;) Älskade mitt jobb, men kroppen sa ifrån.. Så det funkar inte längre med nåt.. Sökte en gång jobb på Blåstjärnan i Göteborg, djursjukhuset. Det hade varit ett drömjobb det!! Men jag stannade inte tillräckligt länge där nere, för att hinna få nåt jobb på Blåstjärnan.. Synd nog..
Annars skulle jag tyckt om att jobba som dietist oxå. Näringslära är intressant!!
Finns många yrken som skulle vara roliga! Att jobba på djurpark, djurgymnasium, hundfrisör.. Ja allra helst nåt med djur iaf! 
Har jobbat på bensinstaion under många år, tyckte om det väldigt mycket även om det var slitigt. Var under den tiden jag började bli rejält dålig. Har mesta delen jobbat med kunder i en eller annan form. Inget jag är utbildad till. Nu är jag på väg att förverkliga en av mina drömmar: Jag pluggar konst o målning 1/2 tid och formligen älskar det!!! Andra 1/2 tiden är jag sjukpensionerad och väntar på att FK ska besluta om jag får sjukpension på den andra 1/2. DÅ… får jag mitt drömyrke: Konst på heltid!!!(i den mån jag orkar) 
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Anco: Det låter ju superhäftigt! Hoppas det ordnar sig till det bästa för dig!! Att hålla på med konst är helt underbart!! Har målat förr själv, men nu hinner/orkar jag inte längre.. Men det var väldigt nyttigt för själen! ;) Lycka till!!
Tack Hopi… visst är det som balsam för själen-
jag skulle oxå vilja plugga konsthantverk. men det ggår väl inte fk med på. Men jag har ju haft min sjukersättning nu i ett år och det är meningen att jag ska jobba deltid så vi får väl se vad som önder i framtiden.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
nu har jag sån tur att min handläggare jag hade då tyckte att det var ok att plugga 1/2 tid eftersom det bara gäller 9 tim i veckan. Så hon såg det som rehabilitering.
Men om jag nu får hel sjukersättning så vet jag inte om dom går med på att jag pluggar 1/2 tid 1 år till. Det får jag ta upp med dom då. (ingen idé att bekymra sig i förväg, då mår man bara pest)

Nej, ingen idé att ta ut nåt elände i förskott! Det kan ju gå bra oxå! Håller tummarna att du får fortsätta, Anco!!!
Tack gumman. Ni e bara för rara allesammen:-)

Detsamma-detsamma!!!