Fällande djur!
E det nån mer som har hund el katt som fäller så i den milda grad nu, både vovven o katterna här fäller massor, dom brukar inte göra det förrän i April, men det har pågått en tid nu.
Jag tror att det e det milda vädret som gör det. Har nån mer problem med detta???? Eller nån annan teori????
Zimba behöver dammsuga igen 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
*räcker upp handen från pälsen*
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Hmmm jag fäller, plockar långa strån på mig varje dag. Och dom kryper innanför trjöjan och killas.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Sticker upp huvudet genom heltäckningsmattan av katthår, har 4 st Norska Skogkatter. Ja dom fäller mera när det är milt ute mina har fällt istort hela vintern och är snart naken katter och en stackare får tovor hela tiden när han fäller,, aj,,,

solfager: Heltäckningsmatta lät ju inte jättepraktiskt när man har djur, fast det e skönt att gå på. Men blir det inte en massa extra städande?????
//Baloo forever

ha ha det är allt katthår som blir en heltäckningsmatta…. dammsugaren hinner inte med….

Jaha, e nog inte riktigt vaken än, fniss. Nu fattar jag, dax för mer kaffe,haha
//Baloo forever

Har märkt att min ena kanin har börjat fälla nu. Och tycker oxå att det är allt för tidigt.. ;(
Det här vädret gör ju att allt blir konstigt…

Elvira fäller massor (hunden) Jag har svarta panellängder vid altandörren och jag såg idag att den var full med vita och gråa hår längst ner, såg inte så trevligt ut. Det vara bara att ta fram klädrollern och rolla bort håren men förmodligen blir det väl snart lika hårigt igen för hon springer ju ut å in där flera ggr om dagen.

Såg även att lökarna utmed huset har kommit upp bra långt! Så det är som våren är på gång!!
jo, fast här om dagen började det snöa igjen.. ><
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Ja, det snöade här idag oxå, men det känns ändå som våren är på gång på nåt vis.. ;)

Om mina hundar fäller ( spottar ut lite hår ur munnen)
Jag vet inte vad det är med dom, jag dammsugar och i nästa sekund kommer karln in och frågar om jag inte skulle dammsuga..jag blir så trött på hundhår i bland….men men vad ska man göra man älskar ju dom små liven. Men min nätsa hund ska vara en nakenfis =0) Inga mer sankt bernads och newfounland…….jodå, men just nu känns det så med hår överallt
"Naken fisar" fäller ju inte hihihi. nskar oxå en sådan hund. Men får nog lov att vänta något år eller så. tills sonen flyttar hemifrån.

#14 hihi nä det va ju det jag menade =0) Min kompis har just nu en kull….man kanske skulle ha en liten till
Ååååhhhh. Vad jag blir "avis". Kanske at man kan ställa upp som sk jourhem till vovvar som väntar på plats på hunstall eller så. Jag har lite hundvana och har vuxit upp med hundar. Bara för att se om det funkar med grabben och hans allergi. Om det inte funkar så vet jag ju. Undrar hur man gör för att bli jourhem. jag har funderat på det sedan de där nakenhundarna som sprang runt herrelösa i Örebrotrakten tror jag att det var.

Mina fyra katter fäller enormt mycket hår…har gjort det i flera månader nu….ett under att de över huvudtaget har någon päls kvar. Är så jobbigt att behöva dammsuga och dra med klädborsten flera gånger om dagen.
Jag är väldigt pedant av mig men måste försöka lära mig leva med allt hår….försöka att tänka att det inte är äckligt och skitigt…det är ju ändå bara päls….hmm
Varje kväll har jag stora vita extra tofflor under mina strumpor.
Samtidigt är det skönt att höra att det är fler som har djur som fäller enormt mycket…då är det inte något fel på mina.
Godnatt allihopa

anki1: Jag vet inte heller hur man bär sig åt för att bli jourhem åt hundar.. Men jag skulle inte klara det, för jag skulle vilja behålla dom sen.. hehe. Men jag hoppas du kan testa på nåt vis! Finns det ingen uppfödare eller ägare av Kineser i närheten där du bor, som du och sonen kan hälsa på? Jag hoppas att du kan skaffa dig en liten Kines!!! Det är helt underbara hundar!!
Vet inte. sonen är inte intresserad av kinesen. jag har en bild på en på kylskåpsdörren. Läste en artikerl tidigare ikväll i senaste nr av Hemmets Journal om en hundras som var så väldigt liten, pomerean eller nåt sånt, men den känns lite för liten.runt 1 kg.