OT: Ny vovve!
Tänkte bara berätta att jag har hämtat hem en till hund nu! 24/1 flyttade lilla TinTin hem till mig! Hon är en Chinese Crested Powder Puff som fyller 5 år 15 maj. Hon trivdes inte längre hos sin förra ägare efter att dom hade skaffat barn.. Så därför fick hon flytta hem till mig o ingå i en liten flock av 3 hundar istället. Har en Kines förut o en Vinthund(Afghan-Saluki). Det funkar jättebra och alla 3 hundarna går bra ihop. Det känns så underbart för genast som jag såg bilden på TinTin på Blocket, då visste jag att hon hör hemma här hos mig!!! ;) Så nu är jag sååå lycklig o nöjd!! Tänk vilken lycka det är med hundar egentligen! Det är dom som håller mig vid liv, som får mig att gå upp på morgonen.
En bild på TinTin efter jag hade badat, fönat o kammat henne. (Hon är nerklippt pga att dom inte hade tid med hennes päls..) Visst är hon fin??

Hej!
Vad fin hon är din lilla hund. Grattis till henne!

Grattis grattis till nya sötnosen!
Grattis till nya familjemedlemmen!
Hon är jättefin :)

Å va sööööööööt! Kul med en ny familjemedlem.
Håller med dig om att hundarna håller en vid liv. Jag hade nog varit mycket mindre aktiv om jag inte hade hund. Dessutom så har man nån som älskar en villkorslöst och som håller en sällskap och livar upp tillvaron.
Vilken sötnos , vad bra att det fungerar med dom andra
hundarna.

Grattis Hopi, hon ser så majestätisk ut. Åh så grann hon e, förstår att du e en jättestolt matte.
Kramar till er båda från mig o Baloo
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Tack ni som skrivit! Jag är så glad över henne! Det går så jättebra och funkar superbra ihop med mina andra två hundar. Idag åkte jag ut o gick en långpromenad efter en skogsväg med alla 3. Det tyckte dom var roligt! ;) TinTin är så lättsam, går bra att ha lös oxå. Hon följer mig som en skugga!
Jag är lyckligare än på länge kan jag säga! För hundar det är livet det!!! 
Hon e underbar!!!
Hurdan e puffens päls? Den ser ut att va sån som tovar sig väldigt lätt.
Så härligt att alla tre funkar så bra o att Tintin e så mysig o trevlig!

Puffarnas päls kan nog vara lika olika, endel har bättre pälskvalité än andra osv. Pälsen är väldigt-väldigt mjuk o len. Efter jag badade henne o skulle kamma henne för första gången, då var hon full av små tovor.. Men sen har jag gått över lite med kammen varje dag, för att kolla hur lätt hon får tovor. Men tycker inte det verkar nån fara. Var nog så illa först för att dom inte haft tid med hennes päls kanske. Får väl se med tiden hur den funkar.
Grattis. Precis en sån som jag önskar mig Den är bara för söt. tänk om jag oxå kunda ha hund, då ville jag ha en "puff". Ja jag vet att det är en del badning och så och den "nakna" behöver smörjas och få solskyddsmedel och lite kläder kalla dagar. Men det avskräcker inte mig.Man fick ju bada ungarna och kamma och så när de var små. Jag får snart barnbarn, så det blir inget substitut för barn.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Gud vilken liten sötis stort grattis till din nya familjemedlem
Jag har ju en liten phalenekille men skulle så gärna vilja ha en kompis till honom. Kinesen är en ras jag funderat på. De är så underbara!

Tack anki1 och linasvovvar!! ;)
Fattar inte vilken liten goding hon är, lilla TinTin!!! Tänk att jag hade sån himla tur och fick bli ny ägare till henne!!!
Wow!! Jag är sååååå glad!!! Det funkar så bra och har hittills inte varit det minsta problem, idag har vi haft henne en vecka! Den veckan har gått såå fort så det är inte klokt! Kan säga att jag trivs bättre än någonsin, TRE hundar i huset!! Kan det bli bättre?? hehe. Det är så härligt! Och så tycker jag att jag är värd att få vara riktigt lycklig, med all värk som jag ska stå ut med hela tiden..
Idag har jag klippt klorna på alla 3 hundarna och skrapat lite mera tandsten på TinTin. Så roligt att pyssla om sina små älsklingar! ;)

dreamiz: Ja, kanske ska du skaffa dig en Kines-kompis till Alex! ;) Dom är ju såå mjuka o goa i sättet oxå! Helt underbara!!!
Om och när det skulle bli aktuellt med hund för min del så skulle det handla om en äldre än en 8 veckors valp. tex en omplacering eller kanske en som inte riktigt håller ras standarden. från omkr 5 mån tänker jag mig, jag kan tänka mig en på foder, men först måste vi ta reda på om sonen tål det. jag har en kompis som har en liten tibbe, jag har bett att hon tar med sig henne till oss, så att vi får börja prova om det går bra. men hon vill inte. Pga sonens allergi. vi har allergimedicin hemma från vi hade katterna, Sonen tar dom när han ska hälsa på syrran sin, som nu har en av mina kissar, den andra har fått somna in. den kisse som dotran har var egentligen liksom sonens. dotran "hade " kanin.
#15 Alex som ju varit så rädd för hundar har nu fått en kompis i pudeltjejen Tindra. Vi släppte dom lösa häromdan o det är första gången Alex lekt med en annan hund! Gu så härligt det var att se!!! Hade varit underbart med en kompis till Alex nu när han lärt sig att alla hundar inte är farliga.
Så härligt att höra att du är så nöjd!!!

anki1: Testa tex chinese crested, coton de telour (felstavat .. kallas även bomullshund), malteser, pudel, bichon frisé.. det är hundraser som ska vara lite mera allergivänliga! Chinese crested har ju iaf så torr, mjuk päls, jag känner inget alls av dom. Däremot hundar som har fetare päls, då brukar det inte funka för min del!! Tibbe undrar jag om dom inte har lite fetare päls..? Men det går ju att testa! Hoppas du kan skaffa dig en hund, för det är det bästa man kan ha!!!! Att ta hand om en något äldre hund är ju jättebra! Många som söker nya hem.. Annars går det ju även att få tag på en blandras mellan tex nån av dom raserna jag nämnt.. Då blir dom ju inte så dyra. Lycka till!!! ;)
dreamiz: Roligt att Alex fått leka med en annan hund iaf, det är så roligt att se! Få se om det dyker upp en vovve till hos dig framöver, vem vet!
#18 Ja hoppas det!

Tänk att det har flyttat hit ännu en vovve!! En till Chinese crested powder puff!!
Det var egentligen min kusin som köpte henne, men det stämde ej mellan dom.. Så när han kände att det inte var rätt, då fick hon helt enkelt flytta till mig istället!!!
Hade redan varit hundvakt och sett att det funkade så bra med mina andra hundar oxå, så då kände jag "Hon ska hit!!!" hehe. Hon är såå himla go! Bara drygt 4 månader, rumsren och väldigt lättsam. Har döpt henne till Siri. Så nu har jag fullt upp med mina vovvisar! Det är såå roligt! Jag trivs som fisken i vattnet!! Hundar är mitt liv och det är så roligt så jag nästan glömmer bort att jag har ont..
(Fast bara nästan, för det känns allt.. men det är ju lättare när man mår så bra annars med livet!)

Grattis Hopi, till din nya familjemedlem. så söööt. Hoppas att allt går bra.
Kram från mig till er
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Tack Zimba! Ja, hon är söt lilla Siri! Och det funkar bra med alla fyra vovvarna. Det verkar som min vinthund Amira har blivit mera vuxen sen det kom 2 hundar till i familjen! Och så är hon så duktig med valpen, leker med Siri så bra så!! Dom har jätteroligt ihop!! ;)
Ååååhhh så fin, Just powder puffen är jag särskild intre sserad av.

Ååååå va söt hon va. Nu blev jag jätte avis, tröttnar du så kan jag ta henne ;)

anki1: Tack!! Ja visst är hon fin! En riktig goding oxå!
Misimurf: Tack-tack!! Ingen risk att jag tröttnar på henne!! hehe. Underbar liten fröken! ;)
Så underbart! Önskar jag kunde ha en hund till nu också… Så härligt att höra hur bra det funkar med alla dina!