Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 844 ggr
Vindruvan
0

Framtiden - jobb?

Sitter och funderar på framtiden. Just nu är jag mammaledig och ska vara det fram till september är tanken.

Jag har ett heltidsjobb, men har tillfällig sjukersättning på 50% fram till maj -09. Jag jobbar som montör, trivs bra med arbetskamrater, men kroppen orkar inte med jobbet. Det är ensidigt och tungt, och ledningen har ingen förståelse för att man är sjuk och hjälpmedel finns inte att få. Inte ens en bra stol…..  

Jag vill inte tillbaka dit efter min ledighet! Jag har blivit sämre efter att min minste föddes, och jag känner redan nu att jag kommer inte att orka med arbetet på det företaget. Jag är t o m rädd att jag kommer att kolapsa av vilket jobb som helst vissa dagar. Okej man ska inte se nattsvart på saker och ting, men………

Vad kan jag göra? Ta kontakt med min läkare och be honom kolla möjligheterna om att få arbetsträna någon annanstans? Eller är det FK som man ska prata med? Måste jag ha ett heltidsjobb i botten för att få 50% sjukersättning, ja om jag nu får förlängt nästa år vill säga….

Någon som vet??

Rita-S
0

Hm svåra fråger det där. Jag tror din läkare borde få första frågan, iaf kan han nog förklara hur det funkar med sjukersätning utan jobb i fall du säger upp dig o så, och jag tror läkare i samråd med försäkringskassan samt arbetsförmedlingen kan fiksa i gong arbetsträning på annat kanske mer passande yrke

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida