Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1055 ggr
Zimba
0

Trött & Lat!!!!

Så känns det iaf. Lat vet jag inte om jag e, men tröttheten har ett stadigt grepp om mig nu. Jag får inte gjort nåt, borde städa, vika tvätt etc. trivs inte alls med mig eller mitt hem just nu. Går med vovven o ger han o katterna mat. Igår tvingade jag mig själv att åka o handla, efter det rasade jag i säng. Hela kroppen skriker SOVA.

Det e inte årstiden, för den älskar jag.

Zimba kanske e lat ändå, eller Fundersam

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

Nej Zimba är inte lat, Zimba har Fibro tror Rita! Lyssna lite på din kropp iaf ett litet tag. Städningen kan vänta en dag eller två till tycker jag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Kavitha
0

Du är absolut INTE lat Zimba!
Jag har också sådana dagar då det känns som om jag inte gör annat än att sova, orkar ingenting utöver det man måste som att gå på toa och äta.

Inge-elsie
0

Man har sådana dagar, då man inte orkar någonting. Hade en sådan i måndags, fick ett utbrott och sa att jag orkar inte längre. Läkaren sa att man måste lyssna på sin kropp. Den säger ifrån om den inte orkar längre. Så det är bara att ta det lugnt, städningen springer inte bort.Så ta det lugnt.

Mettan
0

GladLAT!!!

Nix, det är du inte. Värken ger oss trötthet, speciellt vid fibromyalgi, men även annan värk, som inte vill släppa. Här är en till, som inte orkar ett skvatt, men det struntar jag i just nu, för jag ORKAR INTE! Inte kann jag sova som jag ska heller, så det blir bara slumrande och då är jag ju ännu tröttare än tidigare. Här är det problem med att jag inte får vara ifred, fast jag sätter upp min "stör ej"lapp på dörren, stänger telefoner och dörrklocka. Igår kväll kom jag underfund med att det var en tjej (13 år) som tog ner lappen och slängde in den genom brevlådan.

Jag talade om för henne i ganska hårda ordalag att den betydde att jag ville VARA IFRED och inget annat. Dessutom får de ordna på annat sätt om de ska ut i trädgården, för jag är inge portvakt, som ska öppna för dem.

Idag ska jag försöka koka soppa, åtminstone innan grönsakerna blir dåliga. Skrattande Men soppa sköter ju sig själv, så det passar bra.

Zimba
0

Zimba har fibro, det har jag papper på. Jag hatar när jag kommer in i sånna här perioder, huvudet e fullt med ideér, men kroppen o tröttheten värzxavrz ( det sista ordet var katten som skrev) det skulle va vägrar. Åh jag vill göra sååååå jävla mycket. Nu har jag plockat tomflaskor på balkongen som ska pantas o vad e det dax för nu, jo SOVA.

//Baloo forever

Zimba
0

Sen kan det va en släng av vårdepp oxå, hatar att behöva ändra klockan så det blir ljusare o varmare o hej o hå. Alla blommor som ger allergi, blä o min ålderskris får vi inte glömma. kan va bidragande orsaker oxå.Skrikandes

//Baloo forever

pottsorken
0

Jag har alltid fått höra att jag är lat redn som litet barn, från mina föräldrar och andra anhöriga. Varken de eller jag själv kunde då veta att jag hade värk. Jag förstod inte ens själv att jag inte orkade för att jag hade ont och var trött därför så jag har alltid trott själv att jag är lat. Sen kommer man ju in i ett lat-mönster också om man inte orkar.

Misimurf
0

Ja det är riktigt jobbigt när man har tusen saker man vill göra men det finns ingen ork och energi till det. Ibland känns det som man lever i ett ständingt kaos för att man inte orkar städa och ordna allt i hemmet.

Jag är också inne i en trötthetsperiod och det enda jag gör är att jobba och sova i stort sett.

anki1
0

7, samma här. Lat och slarvig. Men jag hade stora krav på mig från föraäldrarnas sida. Städa handla mat gå ut med hunden laga mat diska (var 3 vecka) hämta yngsta syrran hos dagmamman tvätta min egen tvätt (handtvätt) samt stryka den. När allt var gjort så var det dags för läxläsning. Inte undra på att man inte är frisk idag.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

dreamiz
0

Man kan ju känna sig lat när man inte orkar göra nåt men så är det ju inte, det vet vi ju alla här. Vi är inte lata utan vi har inte orken helt enkelt!! Tyvärr… Hade vi bara varit lata hade det ju varit lätt åtgärdat.

Zimba
0

Dreamiz; Där sa du nåt väldigt bra, det e inte ofta lata personer får fibro itan det e ambitiösa människor. JAAAAAA JAG E INTE LAT Glad

//Baloo forever

Rita-S
0

#11 när jag blev ordentlig sjuk hadde jag utbildning innom lantbruket och mjölkade kossor, skottade skit och lämpade ett ton med silage-foder varje dag när jag hadde semester. Frivilligt. Jag jobbade som städerska och städade 8 timmar om dagen. Jag var i stallet 7 dar i veckan och tog hand om alt från 1 till 3 hästar efter jobbet.
Lyder det som en lat person?
:)

Och du har samma som jag. Låt mig gissa att du var mycket aktiv innan du blev sjuk?
En aktiv person.. lyder det som en lat person?

Inte därmed sagt att dom som fick fibro utan att va aktiv är lata, så ni inte tror jag menar det altså!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Zimba
0

Rita: Jag var såååå ambitiös, jobbade massor mer än jag behövde, var vrål pedant etc, att inte ha nåt att göra på den tiden var rena katastrof. Satte klockan på 06.00 om jag var ledig, för att få ut så mycket som möjligt utav dagen. inte undra på att vi blev sjuka Fundersam

Håller med föregående talare på dom sista raderna, ang det med lathet, det menar inte jag heller.

//Baloo forever

Rita-S
0

nej eller hur.. :)