Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 662 ggr
Zimba
0

Skrockfull!

Hur e det med det härinne, tillhör ni dom som inte går under stegar, spottar när ni ser en svart katt etc???

Själv har jag vart livrädd för nr 13, varför har jag ingen aning om, men det gick över när jag vann på det nummret, spottar 3 ggr gör jag men det gör jag alltid när jag ser en katt ( OBS: inte hemma) Sen e det nog inte så mycket mer med min skrockfullhet, hade förstås en period då jag försökte undvika alla A-brunnar när jag körde bil, men det blev så besvärligt så jag gav upp. Fast jag går dock inte på dom.

Zimba frågvisHemlis

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

jag undviker stegar, men det är för att där finns gjärna nåt där uppe som KAN ramla ner ;) Ser jag en tom stege skiter jag i det, men står det nån och målar.. ;)

Annars är det nog inget jag vet om som jag är skrockfull på

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

anki1
0

Jag spottar 3 gånger när en svart katt korsar vägen. Och jag nämner inte namnet på den som bor långt ner under jorden.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Zimba
0

anki1: Vågar man fråga vad som händer då, eller du kanske inte vill svara?? Men nyfiken blev jag, för det har jag aldrig hört förrut.

//Baloo forever

Highlandertess
0

Jag är inte skrockfull alls. Struntar i A-brunnar, gillar svarta katter, ser ingen betydelse i nummer 13 etc etc. Jag gör dock som Rita.S och undviker stegar om någon jobbar där uppe. Inte kul om de tappar en hammare eller så :-/ Det har troligtvis inte med skrock att göra, men då jag packat inför en resa så måste jag kolla många gånger så jag har med allt. Men det är nog bara min tro på att jag är glömsk. Har jättebra minne, men av någon anledning får jag för mig att jag kommer glömma saker hela tiden :-)

Kavitha
0

Jag är ganska skrockfull.
Går inte på A-brunnar, lägger inte nycklar på bord, går helst inte under stegar och undviker numret 13. Finns nog fler saker jag gör, men kommer inte på mer just nu.

pottsorken
0

jag var rädd för A-brunnar och var alltid tvungen att gå på plattor på gatan utan att nudda kanterna. men det har jag lyckats glömma bort så nu har jag inga såna idéer för mig alls.

Linda72
0

Jag är nog ganska skrockfull läger aldrig nycklarna på bordet, går ej under stegar ,spottar  när  jag möter en svart katt ute. Det är säker ärftligt min mamma håller på så här oxå.

anki1
0

3, Han kommer och ställer sig bredvid dej, som om du kallat på honom.

Zimba
0

anki1: Nu blev jag nyfiken igen, e detta skrock el e det religöst????

//Baloo forever

anki1
0

Ehhhh skrock tror jag. Jag hörde det på det vilda -70talet. Det var en i min bekantskaps krets som sa det och jag tyckte då att det lät lite logiskt.

solfager
0

Är inte skrockfull men säger även jag som andra när det gäller stegar jobbar nån där uppe går jag runt.

Svarta katter bara älskar jag har 2 helsvarta själv hade 4 st ett tag

anki1
0

Jag hade 1 svart kisse. Den allra underbaraste och älskigaste som fanns.

Kavitha
0

#12- Jag har också en svart kisse. :)
Han är världens goaste.

Zimba
0

Får jag mail där det står att man ska skicka till ex minst 5 personer, så måste jag göra det.

//Baloo forever

Highlandertess
0

#14 - Det där påminner mig…Om jag får ett sms och det ser ut som ett kedje-sms när jag börjat läsa det, då slutar jag läsa och raderar direkt för läser jag hela känner jag mig tvungen att skicka det. Men undrar om inte det är tvångstanke istället för skrock?

april4
0

Jag är nog lite skrockfull. Går gärna inte understegar, lämnar aldrig nycklar på bordet, spottar när en svart katt går över vägen osv. Däremot så är nt 13 mitt lyckonummer.