Något med lederna?
Nu har min käke hållit på och krånglat i över 1 vecka. Den "låser sig" på vänstersidan så jag kan inte öppna munnen särskilt mycket. Får jag in mat i munnen så gör det jätteont att tugga. Pressar jag handen emot på ett särskilt sätt så kan jag gapa och få upp käken helt. Samtidigt så har jag fått så ont uppepå ringfingrets knoge. Har blivit som en knöl som gör ont när jag använder handen och vid beröring. Har hänt förut att jag fått så på andra fingrar och det sitter i väldigt länge, vissa går inte över alls.
Igår började jag fundera i banorna om det är något vajsing med lederna på mej förutom min Fibro sedan 17 år tillbaka.
Någon som har dessa problem mer än jag?
Bör påpeka att jag inte gnisslar eller pressar tänder på nätterna
Känner igen båda problemen!!!
Har själv väldiga problem med att bli svullen och få smärtor runt lederna. Har fått 3 olika svar från 3 olika läkare.
- Beror på fibron. (Jag har aldrig hört om synliga symptom)
- Muskelinflammation, medicinering med Diklofenak. Hjälpte inte.
- Beror på kvinnliga hormoner. (Varför har då ingen tjejkompis eller släkt detta?)
Min svullnad och smärta sitter i mellan 2 dgr och 1 vecka. Ofta på fler ställen samtidigt.
Sara

Jo du, vet inte om jag heller tror på någon av dessa svar! Ibland undrar jag varför det ska vara så svårt för oss att få en diagnos? Är det för att läkarna inte orkar bry sig? Dom passar på att hänröra allt till Fibron?
Diklofenak har jag ätit och inte hjälper det mej. Inte tror jag på hormoner heller.
Man får väl vackert finna sig i smärtan och orörligheten tills man kräver en utredning.
Tack för svaret
Har haft det konstant i ett år nu men hade 3 veckor utan några svullnader i januari. Nu har det kommit tillbaka.
Sara