Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 997 ggr
Zimba
0

Vakna tidigt!

Jag e just nu inne i en period då jag vaknar tidigt, den brukar vara några veckor, sen återgår det till det normala o jag vaknar mellan 9-10.

Det spelar ingen roll hur dags jag går o lägger mig, även om jag somnar vid 1-2 på natten vaknar jag tidigt. Sen e man helt slut vid 12 på dagen.

Fattar ni vad jag menar? E det nån mer som e periodare med sömnen och hur kommer det sig att det blir så???

Zimba e trött

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

jag med har perioder där jag vaknar vid 5-6 på morgonen och dagar som jag kan sova hela vägen till 10

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

pottsorken
0

Jag är också inne i en sån period!! Jag vaknade kl 5 på morgonen och jag har varit vaken hela dagen!! Jag mår faktiskt jättebra just nu och är helt pigg och glad och märker knappt av värken alls om jag inte antränger mig!! Så här bra har jag inte mått på hur länge som helst!! Igår var första gången jag såg dagsljus på flera veckor :/ Fast jag vet att jag kommer somna som en stock kl sex på kvällen HAHA ^^

Rita-S
0

NJUT pottsorken, NJUT! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sighni
0

USCH ja! Jag vaknar också tidigt om morgnarna. Jag skulle vilja sova till kl. 8 men icke.

Misimurf
0

pottsorken - va härligt att du är piggare, du har väl haft en ganska jobbig period om jag inte minns fel

Kavitha
0

Zimba- Jag känner såååååå väl igen mig. Har också perioder då jag vaknar tidigt men är då helt slut vid 12-13 tiden på dagen istället. Men oavsett om jag har en så´n period så kan jag inte somna förrän 01:00 på natten.

Eller så är det helt tvärtom, vaken halva nätterna och vaknar inte förrän 9-10 på förmiddagen.
Värst är det när jag inte lyckas somna förrän ca 5 på morgonen, då kan jag sova till lunchtid.
Annars brukar det bli att jag somnar vid 3 och går upp vid 10.

Oavsett vilken dygnsrytm jag har så måste jag sova en stund efter att ha varit upp i ca 6-8 timmar. Går bara inte att hålla ögonen öppna.

solfager
0

Uffa ja…  själv så sover jag ungefär bara 4-5 timmar per natt så jag vaknar istort sett ständigt tidigt fast jag är/har varit nattuggla. Kan få perioder då jag sover längre på nätterna men dom är sällsynta.

anki1
0

Hmmm. skulle vilja att gubben min sov lite längre på morron när han är ledig. sådär 7 7,30 vore lagom. Han vaknar stadigt vi 5 5,30 och kroknar tidigt. Jag kan inte lägga mig tidigt för då vaknar jag efter nån timme och ligger vaken.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

pottsorken
0

misimurf: Ja sannerligen! hoppas att det håller i sig för såhär bra har då inte mått på år och dar! Idag vaknade jag halv nio helt spontant och sydde en klänning! Det hade varit helt otänkbart för bara nån vecka sen!