Fibromassage
Hallå!
Är det nån som testat Fibromassage? Skulle vilja veta lite mer om det. I helgen öppnar de ett hälsohus på orten där jag bor. Där finns bla fovård, frisörer, hudvård, massage, yoga, taktilmassage, fibromassage mm. Jag har funderat på att testa fibromassagen men jag vill veta lite mer om den först.
http://www.filipspa.se/ länk till deras hemsida

Har inte provat fibromassage helt. Men den jag går hos ger sån o i våras fick jag massage med en särskild olja, som hon använder just vid fibromassage.
Kommar troligen o testa den massagen nästa gång.
Kan nämna att jag i onsdags fick en vanlig ryggmassage. Det kändes ontskönt då.
Men nu flera dar efteråt har jag så himla ont i kroppen. Om det beor på massagen eller vädret vet jag inte. Troligen en kombination av de båda.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Nej, jag har inte heller testat fibromassage, även fast det finns en kvinna som utför det här på orten. Har tänkt flera gånger att ringa o boka en tid, men sen glömmer jag av det..
Vanlig massage klarar jag inte alls av. Det blir allt för mycket för min superkänsliga kropp!

Precis det jag blev väldigt uppmärksammad av min kropp att jag inte klarar heller.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Jag har aldrig testat firbomassage, men jag går på taktil massage två gånger i veckan. Utan den hade jag inte överlevt tror jag 

Nu har jag varit på öppethus på Filipspa. Jag bokade en tid för Fibromassage. Så imorgon kl 18 ska jag på det, rapporterar för er imorn kväll hur det gick

Jag har tagit fibromassage några gånger. helt underbart! När jag kom satt vi först och pratade och massören frågade hur mycket just jag tålde då. Sedan masserades jag med värmande ingefärsolja, så la hon varma kuddar utmed ryggraden medan hon masserade benen. Även ansiktet blev ompysslat. Åååå önskar jag hade råd oftare!! (Hon tog 500 kr) // Wynja
Jag har inte prövat fibromassage men vanlig massage fast lättare och det var superskönt.
Har heller inte råd att betala 450:- gången för fibromassage.
Sara

Fibromassagen var helt underbar. Hon gjorde precis som Wynja skrev ovan men min massör använde lavendelolja och på vissa ställen smörjde hon på nåt fibrogel som skulle lindra värken. Det var så skönt att få massage utan att det gjorde ont. Jag fick även ligga och lyssna på musik i hörlurar mitt i massagen och bara slappna av i 10 minuter. Det var jätteskönt, jag brukar ha jätte svårt att slappna av men det kunde jag verkligen göra under den här massagen. Massören var väldigt försiktig och var noga med att det inte skulle göra ont. Har redan bokat in en ny tid

Misimurf: Vad härligt!!! Hoppas det känns bra även imorgon, så det inte kommer efter.. Men om hon var så försiktig ska det nog funka skulle jag tro!! :)

Hon sa att vissa kunde känna sig sämre dagen efter men att det inte va säkert att man gjorde det. Och så sa hon att även om man fick ont efteråt så var det inte säkert att det skulle bli så nästa gång. Jag hoppas på att inte ha ont imorn men antagligen kommer jag väl ha det men kanske inte värre än idag

Jag har inte känt något speciellt idag efter massagen, kände mej något mindre stel på vissa ställen imorse men det kanske inte beror på det.

Skönt att höra! Då går det nog bra iaf!!! ;)

Häligt! Och vet ni vad! Man kan ju önska sig presentkort i JULKLAPP, på massage :D //Wynja

Ja, jag fick min massage i förskottsjulklapp av mamma
Jag blev masserad, men jag vet inte om det var en "fibromassage" men den skulle iaf rensa ut slagg ur kroppen och har visat resultat på fibromyalgipatienter.. Man skulle i början få mycket ondare men efter ett tag i behandlingen skulle det släppa, jag kom tyvärr aldrig förbi "ondarestadiet" då jag var tvungen att avsluta massagebehandlingen.
Är det någon som känner till en bra fibromassör i Sthlmsområdet?
Nu har jag också testat fibromassage! Det var jätteskönt!
Helt annorlunda än klassisk massage och det gjorde inte ont någonstans, inte dagen efter heller!
Ska tillbaka nästa vecka igen.
Åh, ni gör så att jag också vill testa! Måste ta reda på var närmaste ställe är som har fibro-massage och sedan har jag klart "önskelista" till min födelsedag ;-)

#4 Hur funkar taktilmassage rent praktiskt? Har läst om det och tyckt att det låtit intressant.
#17 Tyckte du att du kände någon förbättring av värken av massagen?
Jag fick vanlig massage av min sjukgymnast, hon använde liniment då hon masserade och jag upplevde att det lindrade smärtan direkt. Det höll i sig i några dagar efteråt också.
#19 Jag upplevde ingen direkt förbättring av värken, det var mer som ett allmännt välbefinnande. Det var väldigt avslappnande och jag blev faktiskt piggare efteråt.
För att få lindring av värken behöver man tydligen gå en serie av behandlingar. Massören jag gick till förklarade att man först efter tre gånger med max 2 veckors mellanrum brukar kunna känna någon förändring på smärtan. Så jag tänkte använda min friskvårdspeng från jobbet till att gå några gånger till.

#20 Aha, jag förstår. Vad bra att du har friskvårdspeng från jobbet!