Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2335 ggr
Zimba
2008-02-13 15:28
0

Ovänner!!!!!

Jag och min fibro är såna ovänner, hatar den. Är både förbannad o ledsen över vad den gör med mig. I Lördags hjälpte jag en kompis att flytta, bar väldigt få o mycket lätta saker, körde mest fram o tillbaka, kände mig lat när jag såg hur alla andra jobbade. Men vad hände av det lilla jag gjorde, jo jag kan knappt röra mig, har ont överallt o fått ryggskott. Kan inte böja mig, har svårt att gå (jättekul när man e ensam med vovve som vägrar gå med nån annan än mig) behöver massor av hjälp, vilket jag får. Men att bli så handikappad o få så jävla ont pga det jag gjorde. FIBROMYALGI BORTSKÄNKES. Att man inte ens kan göra en liten grej utan att det ska bli så här gör mig såååååå arg. Skrikandes

Zimba e fibrohatare.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Mettan
2008-02-13 15:46
0

SkrattandeOj, vad jag känner igen det! Jag försöker att bara vara aktiv varannan dag. Om jag gör något 2 dagar i sträck, är jag utslagen i nästan en vecka, så gissa om jag kallas LAT! Numera skiter jag i det och idag har jag inte ens kommit ur pyjamasen än. Som väl är, har jag ingen hund, för det hade varit rena djurplågeriet. Vad skulle hundstackarn tagit sig till, de dagar jag inte kommer ur sängen? Mina katter har ju sina lådor och får bara gå ut i sele och koppel. Ludde blir överlycklig, när selen och kopplet Då kommer han och står helt stilla, medan jag kopplar honom och när vi kommer ut i trappan, rusar han till porten och sedan ut på gräsmattan. Där äter han gräs och myser och vill helst inte gå in igen. Så han är som en hund i vissa situationer.

dreamiz
2008-02-13 18:31
0

Jag känner också igen mig! Man blir så himla leds…

Zimba
2008-02-13 18:53
0

Jag blir såååååå frustrerad när det blir så här, när inget i kroppen lyder. Ok, jag fick  tanken full med bensin i bilen, som tack för hjälpen, får väl vara glad åt det, fniss. Den lär vara full ett tag, kan ändå inte köra bil just nu. Gråter

//Baloo forever

Simson
2008-02-13 20:41
0

Precis just så! Frustrationen är hemsk! Står som eldkvastar ut genom öronen! Att ha ont är en sak att lära sig leva med men just frustrationen över att minsta lilla över att göra ingenting är för mycket är hemsk.

Jag har accepterat min situation men inte omvärlden. Det är svårt.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Simson
2008-02-13 20:43
0

Massor med varma läkande kramar till dig, Zimba, som trots allt försöker ställa upp på dina kompisar!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
2008-02-13 21:28
0

Eloge, Zimba, för att du ställer upp vet jag!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zimba
2008-02-13 23:08
0

Tack så jättemycket Simson o Rita, Klart jag ställer upp om jag kan, hade väl aldrig anat att det skulle bli så här illa, för det brukar det inte när jag grejat. Men kärringen börjar bli gammal, fniss.

Kram på er.

//Baloo forever

Misimurf
2008-02-13 23:27
0

Förstår dej verkligen Zimba. Känner så väl igen det där. Man tycker att man tagit det ganska lungt och sen får man ändå skit ont. Jag hoppas verkligen att din kompis uppskattade din hjälp

Zimba
2008-02-13 23:35
0

Tack, jo visst e han tacksam, han blir tokig om han ser att jag bär nåt som väger över 1 kg, så jag får smyga mig ibland, fniss.

//Baloo forever

anki1
2008-02-13 23:52
0

Min fibro är ozå till salu. Eller rättare sagt bortskänkes till någon som inte förstår den här sjukdomen.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Iza_the_cat
2008-02-14 01:42
0

Jag skulle betala för att bli av med min fib

Misimurf
2008-02-14 01:51
0

#10 ja vore det inte skönt om man kunde ge bort den till någon som inte fattar hur jobbigt det är att ha fibro. Skulle gladerligen göra det om det så bara va för en dag

solfager
2008-02-14 09:56
0

skulle gärna ge bort den till våra politiker efter att ha läst delar av deras remiss ang sjukskrivning som dom lämnade in strax innan jul och till dom som beslutar på FK om man är sjuk eller inte. Då kanske det skulle bli annat ljud i skällan.

Zimba stor eloge!

Zimba
2008-02-14 11:18
0

Men det var väldans va eloger jag får, har ju inte gjort nåt märkvärdigt. Men jag tackar så jättemycket.

//Baloo forever

Rita-S
2008-02-14 11:20
0

Jo, du har stält upp trots din värk, väl vetande om vad resultatet skulle bli :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

anki1
2008-02-14 15:29
0

13, jag håller helt och hållet med dej, de skulle kanske behöva "prya" lite med den här sjukdomen, och en hel del andra. tex att jobba fastän man är förlamad helt och hållet. det går snabbt till nästa val, då ni vet jag vilka som inte ska få min röst,(de har faktiskr aldrig fått den av mig, men ändå).

Hopi
2008-02-14 18:15
0

Ja jag håller med.. Hatar oxå fibro! Vill inte ha det en sekund till! Grrr! Men det är väl inget annat att göra än kämpa vidare.. Men ibland är det HIMLA jobbigt!!! Urs vad trött man blir.. Nog vore det superbra om vi kunde ge bort vår fibro till politikerna ett tag, så att dom fick känna på lite! Då skulle dom nog säkert tänka om med mycket!!

anki1
2008-02-15 15:45
0

Ja och vi fick lite "semester" från den "livskamraten".

ciatina
2008-02-15 16:33
0

Hatar också min fibro men att höra jämnt och ständigt att:

du som ser så fräsch ut, inte har du väl så ont, det är lika hemskt.

Ger gärna bort den….

Högaktar människor som har ont varje dag och ändå tänker på andra……

dreamiz
2008-02-15 19:01
0

#19 Jag håller med! Är himla jobbigt att höra det där att "du kan väl inte ha ont, det syns inte " osv. Måste man gå omkring o se sur ut för att folk ska tro på en?

pottsorken
2008-02-16 07:27
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*gruppkram* (väldigt försiktig sådan)

Jag brukar ofta gråta på kvällarna av värk och bitterhet, det är så jävla orättvist!

#20 Jo men visst! Fast på mig syns det ganska väl tycker jag.. (det tycker andra med då jag blivit kallad: Darth Vader utan mask och Uncle Fester) Men det räcker inte att man går som en 90-åring och ser ut som uncle Fester för att de ska tro en utan man måste amputera huvudet med!

Jag ska bifoga en bild på mig som jag ser ut utan smink så ni får se hur underbar lyster min hud har och vilka underbara ringar som pryder mina ögon ;)

Mandrakonian
2008-02-20 15:00
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fibro suger big time! Bara en sån sak som att vara ute och hålla min system kamera i några tim gör mig nästan sängliggandes. Men jag brukar alltid tänka på att det finns dom som har det värre, men fan vad ont det gör i alla fall Suck!

anki1
2008-02-20 16:38
0

22, Jag tänker samma sak.