Hantera sin sjukdom
Hej på er.
Jag har fibro sedan många år tillbaka (ca 7 år på "papper" )och under dessa år har jag omskolat mig med grund för denna sjukdom.
Jag har ju värk varje dag o vill arbeta men orkar inte arbeta mån-fred typ 7-16 för jag vet aldrig hur jag mår men min kropp och min knopp kom på en idé.
Eftersom jag mår bra av massage (beröring/taktil) samt prövat Aloe Vera som så många andra så är jag nu snart färdig med mitt nya yrke.
Ge & ta massage.Och för den som inte är uttjatad att pröva aloen ger jag råd.Har ju själv varit "den perfekta människan" att greppa allt som kan lindra min värk och symtom runt sjukdomen.Desperat mao.Men vad gör man ?
Jag kan i dagsläget hantera min sjukdom på ett positivt sätt,och fallgropar det har även jag när jag undrar hur 17 jag ska orka,men det ger mig så mycket och ibland undrar jag om jag gjort rätt.Ja jag tror det.Har pluggat i 3 år både distans o i skolbänk och talat om för alla att jag har Fibro så jag är som jag är.
Så här hanterar jag min sjukdom och hoppas att detta kan hålla till jag går i pension.Hur gör du ?Någon annan som gjort liknande?
Ha det gott