Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1018 ggr
pottsorken
0

Vård i Jkpg?

Jag kommer från Jönköping från början men har inte bott där på flera år och nu ska vi flytta tillbaks.

Jag har fått väldigt dåligt mottagande från vården både i Nässjö och Gävle där jag bott de senaste åren och när jag bodde i Jönköping var jag fortfarande för ung för att de skulle kunna/vilja ställa någon diagnos på mig.

Vad jag undrar nu är ifall någon här är från Jönköping och har några erfarenheter kring hur de blivit bemötta av vården där? Klart att det är olika från person till person och eftersom att jag är såpass mycket yngre än de flesta här så kanske det inte går att säga nåt, men jag frågar ändå.

dreamiz
0

Jag bor i Nässjö men har inte haft mycket kontakt med vården pga fibron utan har varit främst min whiplash. Min läkare har i stort sett bara konstaterat att jag har fibro o sen har det inte varit mer med det. Men jag har heller inte pushat på för att få mer hjälp då jag ändå har min whiplash o har fått väldigt bra hjälp av min läkare med den.

pottsorken
0

känner verkligen igen mig där.. jag pushade lite och fick då komma till varmvattensbassängen de har där på lasarettet men det sög för jag tål inte värme och så var jag tvungen att gå från sörängen och tillbaks så den sträckan gjorde att det inte blev värt det. Men det är ungefär så jag blivit bemött av alla doktorer, de konstaterar sen händer inte så mycket mer.. Nåt bode man väl kunna göra kan jag tycka?