Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 2688 ggr
Hopi
0

Ljus-Party.

Ville bara berätta att jag o en kusin var på LjusParty ikväll! Det var jättelänge sen jag var på nåt slags "party". Det var trevligt o intressant. Det heter PartyLite och är mest doftljus av olika slag. Vi beställde 2 sorters tea-ligths (te-ljus, som värmeljus med doft) i dofterna jordgubb-rabarber och skogsdunge. Jag är ju känslig för dofter o tänkte att kan jag verkligen gå på det där.. Men det gick bra, dofterna var inte alls stickande och "farliga"! Så det var jättekul! ;) Och så är det nyttigt att komma ut o träffa lite folk oxå!! ;)

Nån som har testat deras produkter?

Simson
0

Jag jag jag!!!

Älskar deras ljus!!! Speciellt the-ljusen! De är i plast och därför genomskinliga…underbara i ljuslyktor!!! Man slipper den tråkiga mörka randen av metallhållaren!! När de brunnit ut sparar jag plasthållarna och byter ut mot de vanliga värmeljusen. Dvs jag flyttar värmeljusen till plasthållarna. Återanvändning.

Jag frossar i värmeljus på vintern. Har nu varsitt paket hemma med: revilatize, sensual, relax, unwind. De andra dofterna har jag gjort slut på…

Har även votivljus i dofterna Seaside mist och Spring water. Har en speciell hållare till de då. Underbart!

http://www.partylite.se/

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

abbis
0

Om det är samma som kör här i stan så är dom på tok för dyra..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Zimba
0

Nix har inte testat, men som den stora värmeljus älskare jag e , med el utan doft, så hade vart nåt för mig.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Pomperipossa
0

Har också varit på ljus-party. Köpte te-ljusen med vanilj, grönt äpple och dom bruna som doftar som en underbar karl..hi hi… Synd att dom är så dyra för dom har så fina produkter. Inte bara själva ljusen utan även alla vackra ljusstakar..:)

Cicki49
0

De har underbara ljus. Jag älskar dem och även om man inte har de tända så sprider sig en ljuvlig doft i rummet. Synd att de är så dyra så man får hushålla lite med dem.

Hopi
0

Håller med er att dom är för dyra! Jättesynd eftersom det verkar vara så milda, fina doftdljus. Min kusin o jag beställde varsin förpackning med olika doft på teljus, och sen byter vi så vi får hälften var. Räcka ut tungan 12 teljus kostar 85 kr.. Och det minsta man får beställa för är 100 kr.. Så vi beställde i hans namn (min kusin). Ja, det är verkligen snyggt om man har en glaslykta att ha värmeljus i, om man har deras ljus eftersom det är genomskinlig plast istället för aluminium behållare. Vad SMART du är Simson, som återanvänder behållaren till vanliga värmeljus sen!!! FlörtTack för tipset!!! Dom talar ju mycket själva om återanvändning, så det är ju bara bra!!!! hehe.

Hopi
0

Nån som varit värdinna för nåt ljusparty??? Glad

Highlandertess
0

Jag hade några te-ljus och de var underbara! Doftade björnbär och jag vill ha mer mer mer! :-) Synd att det är så dyrt bara…min ekonomi är inte den bästa.

KerstinL
0

bara en liten varning.. om man sätter i vanliga ljus i theljushållarna så kan dom smälta..!! jag älskar ljusen från party-lite!! Tycker faktiskt att man kan få unna sig en hundring eller två/mån på nåt som man kan må lite bättre av när man mår dåligt, och jag är verkligen ingen slösaktig eller rik person.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Hopi
0

#9: Ja, det kan du ha rätt i.. att plasthållaren kanske kan smälta.. Det är ju inte säkert dom är gjorda för högre temperaturer.. Dom säger ju att deras vax inte blir lika varmt som vissa andra sorter. Men har det hänt dig att det har smält eller?

Håller med om att det är roligt att kunna unna sig något som man mår bra av. Dofterna på dessa ljus är ju helt underbara!! ;)

Sirkka-Liisa
0

Jag har och är ofta på PartyLite partyn.

Visst, det kostar lite mera men allting brinner upp. Vissa blir en tunn kaka kvar av och då river jag det till damsugarpåsen eller lägger i Aromalampan.

Jag gör av med mängder av ljus, eldar jämt för det är en myshetsfaktor. T-ljusen (värmeljus) brinner inte med samma hetta och är inte farliga som vanliga värmeljus kan vara.

Lukten är som någon skrev inte stark och brukar fungera på doftkänsliga personer.

Jag unnar mej gärna 2-3 stora ljus i månaden, skönt att alltid ha hemma. Vi är en grupp tjejer som träffas på detta sätt och det är så härligt. Ljusen brinner ju upp så det finns alltid behov av nya *S*

Hopi
0

Funderar på om jag ska köpta Votivljus nästa gång kanske. Dom verkar ju bra oxå. ;) Eller oxå en ny förpackning med teljus.. Men har ju ännu inte fått min första förp.. Undrar hur länge det dröjer innan man får sina ljus?

KerstinL
0

Jag har en väninna som satte i vanliga ljus i en partylite hållare och den smälte..

Ett litet tips om ni köper votivljus så ta ett litet vitvinsglas som ljusstake, myyysigt!!

Cool

Simson
0

Det är en riktig lyxmysfaktor!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Sirkka-Liisa
0

#12   Det kan ta upp till 2 veckor innan ljusen kommer. Nu känner våran värdinna oss så hon beställer allt direkt dagen efter annars ska dom ju vänta in så alla sätter in sina pengar osv.

Votivljus är poppis hos mej, jag har 3 ljushållare på hög fot som är genomskinliga och när votivljusen blir helt flytande och dom tex är röda så fortplantar sig färgen ända ner i ljusfoten.

Det blir väldigt vackert.

Jag samlar på mej i ett skåp och där inne doftar det underbart med massa olika ljus.

Vickelina
0

Ja vad ska jag säga. Jag säljer åt partylite. Älskar deras ljus och ljusstakar mm. Vi är frälsta hela familjen. Vi eldar mest varje kväll och på sommaren, så brinner hurrikanglas ljusen ute i förtältet till husvagnen.

Det är bara att fråga om ni undrar över något.

Kram från migSkrattande

Vickelina
0

Hej igen!

Partylites teljus och votivljus blir inte varmare än 65 grader. Partylites produkter är inte gjorda för varmare ljus. Ett vanligt värmeljus kan bli upp till 200 grader i sina behållare.

Jag har fått flytande stearin på mig, och det kändes knappt.

Brynhilde
0

Jag använder lavendelljusen i sovrummet. De får mej att sova bättre.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Hopi
0

#15: 3 veckor efter alla betalat har jag fått höra nu, att det dröjer innan ljusen kommer.

#16: Vad roligt att du säljer PartyLite! ;)

#18: Det kan jag tro passar bra att elda lavendelljus i sovrummet! ;) Rogivande o doftar gott!

KerstinL
0

Min favoritdoft är björnbär-salvia, men den har dom slutat med.. Gråter

Cool

Hopi
0

#20: Näe vad tråkigt.. Den hann jag aldrig lukta på ens.. :( Men jag tycker jordgubb-rabarber luktade supergott! Ska bli kul att få hem dom o elda med framöver! ;)

Sool
0

Kan man bara köpa de där ljusen på partyn eller går det få tag på dem på annat sätt?

Hopi
0

Nej, det är bara på partyn.

lind73
0

Hej Jag har varit på många ljuspartyn doftena är helt ljuvliga,jag älskar deras produkter fast det är dyrt,så har jag mycket av dom här hemma,jag blir lugn i kroppen när jag kommer på ett ljusparty det är så mysigt.Kram Petra

Hopi
0

Fick mina ljus för några dagar sen. Te-ljus med dofterna Jordgubb-Rabarber och en som heter Skogsdunge. Lukter ljuvligt gott! Men känns inte speciellt mycket när man eldar dom.. Men är ju bra på samma gång, för det finns ju inget äckligare än när det sticker i näsan av doftljusen.. Men det blir allt lite för dyrt.. Man har ju inte råd att elda upp dom för snabbt.. 12 värmeljus för 85 kr.. (min kusin o jag delade på 2 förp därför har jag 2 dofter!)