whiplash igen?
Sitter här nu och är sjukskriven. Lyckades klanta mig rejält igår. Halkade när jag var ute med hunden och innan jag hann reagera kände jag hur huvudet bokstavligen studsade mot marken. Tog en stund att hämta sig men sedan satte jag mig upp. Stackars vovven såg vettskrämd ut och kom inte förrän jag ropade på honom.
När jag hämtat mig gick jag hemåt igen. Hade snart blixtrande huvudvärk och nackvärk, dock inte så det var någon mening att åka till akuten. Sov bort det mesta av dagen…
Idag var jag hos läkaren. Huvudet är det inte så farligt med, men nacken… Har en whiplash sen ca 20 år tillbaka och detta gjorde det ju inte bättre… Får värmebehandling, gel mot inflammation och imorgon ska jag på röntgen. Får vara hemma från jobbet troligen hela denna veckan. (Det har jag verkligen inte råd med…)
Jag hoppas bara att detta går över snabbt och jag sedan bara har den "gamla vanliga" värken igen, det räcker mer än väl med den. Levde på värktabletter redan innan, har halv förtidspension. Så jag vill inte att det ska bli värre.
Sitta vid datan ska jag ju inte men ville kolla lite snabbt här. Men nu ska jag ut med hunden (försöker undvika alla isfläckar) och sen blir det isäng.
Nån som vill byta nacke med mig? 

Stackars dej
det där låter inge kul. Risken är väl att du får extra ont i nacken pga din tidigare whiplash. Lider verkligen med dig och håller tummarna för att du ska bli bättre. Ta det försiktigt i halkan.
Kram Marie
aja stackars Dreamiz! Fast vet inte riktig om jag vill byta.. 
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Nej, jag vill inte byta nacke med dig!
Usch, vad tråkigt att du skulle ramla och göra dig illa. 
Hoppas att det är övergående och att du snart blir bättre.

ledsen dreamis, men har redan whiplash och jag känner att det räcker med den. Får väl verkligen hoppas att du INTE fått en till.
Krya på dig vännen.
Krya på dig kramar från mig o mina djur.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Tack alla!
Har varit på röntgen idag o ska till läkaren på måndag o få röntgensvaret. Jag tror dock inte att det kommer visa nåt, en vanlig slätröntgen.
Musklerna känns lite bättre idag men whiplashvärken…ajajaj… O så trött jag är! Jag är ju trött normalt sett pga min whiplash o fibro, men nu… Jag höll på o somna på röntgen. hihi…

Jättejobbigt, dreamiz.. Hoppas det går över snart! Bra att du gick till läkaren iaf!!
#6 Ja, inte likt mig att gå till läkaren. Normalt brukar jag ju bara bita ihop o fortsätta jobba. Men nu gick det ju bara inte… O sen är det ju det här med försäkringar också. Ska jag göra en anmälan så måste jag ha varit hos läkaren. Inte för att jag nånsin skulle få ut några pengar, jag hade ju whiplash innan kan de ju alltid försvara sig med. Men e ju i vilket fall bra att få det kollat. Blev ju en pisksnärt i nacken när huvudet studsade i marken.
Muskelvärken är mycket bättre vilket ju känns skönt. Däremot "whiplashvärken" är inte bättre. Eller ja, den är inte konstant värre men jag får ont fortare, mer ont, än förut. O så det glada beskedet från läkaren att när det gäller den värken så kan det ta veckor, månader, år innan det blir bättre, kanske aldrig blir bättre igen eftersom jag redan hade en whiplash. yippe… blä!

Nej, tyvärr inte Dreamiz… min nacke har varit till salu i flera år ingen nappat på det unika erbjudandet.. *skratt* 
Krya på dig med nacken och allt annat oxå!
Fick röntgensvar idag o inget konstigt på kotpelaren eller så i varje fall. Inte för jag trodde det men bra att ha det kollat.
Har även kontaktat försäkringsbolag o kommer få ersättning för sjukskrivning o utlägg. Bestående men, om det blir några, lär jag aldrig få för pga jag redan hade en whiplash. Men förhoppningsvis blir det inga bestående men. Än är whiplashvärken värre men förhoppningsvis går det tillbaka till det gamla vanliga igen.
jag håller tummar för dig
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#11 Tack! Jag känner mig faktiskt mer positiv nu i varje fall.