Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1860 ggr
olandsfamiljen
2008-02-08 12:08
0

IBS

vad finns för lindring mot ibs? Från hälsokost el. annat?

Kavitha
2008-02-08 13:51
0

Jag har just fått reda på att jag har IBS och jag äter B12-tabletter mot det och det har hjälpt mig. Min mage är mycket bättre nu när jag ätit B12-tabletter i ca 1 månad. Fick tabletterna utskrivna av min husläkare.

Sool
2008-02-08 15:20
0

Finns en del mediciener som kan lindra symtomen, men inget som botar. Egazil, Dimor, Inolaxol, Papaverin och Dimetikon har jag fått.

Anpassad kost fungerar ofta bra, men hur den ska vara utformad varierar från person till person. Fiberinnehållet är ofta en avgörande faktor - om man har problem med hård mage äter man mer fibrer, vatten och olja, har man motsatt problem är en kost med lågt fiberinnehåll att föredra. Något bulkmedel, t.ex. Inolaxol, bidrar till  jämnare avföring. Komjölksfri kost mår många bättre av, andra blir bättre av glutenfritt eller att utesluta färska frukter och grönsaker.

Öter som sägs förbättra matsmältningen kan man ha antingen som krydda eller göra te på. Några exempel: Fänkål, kamomill,  anis, pepparmynta, lindblom.

anki1
2008-02-08 16:16
0

Du kan prov att utesluta kolhydrater, mycket av dom innehåller mycket stärkelse som ombildas till sockerarter som kan gynna ev candida. Och LCHF  lugnar magen. låg kolhydrat och högfetts kost. titta gärna in på kolhydrater i fokus.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

olandsfamiljen
2008-02-09 16:55
0

Äter redan bra…det är det som är problemet! Lite kolhydrater knappt några mjölkprodukter, lagom med fibrer men det gör ont ändå o jag har växlande lös/hård mage o gaser som luktar abel…

Highlandertess
2008-02-10 17:17
0

Inolaxol har hjälpt mig. Från 3-4 krampanfall i veckan så är jag nu nere på ca 1 anfall i månaden. Jag började med det i mars 2007 och det har blivit mer och mer stabilt efter det.