Semledax!
Har vi några semle ätande personer här? Och hur isf äter ni dom?
Som dom e eller med mjölk eller nåt annat sätt???
Zimba gillar att äta några semlor.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
jag äter inga semlor numera, low carb vet du :)
men jag funderar baka "Buller" av mandelmjöl i stället, och ersätta marsipanmassan med ostkakamassa eller mousse av nåt slag :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag gillar semlor men har inte hunnit äta nån i år. Jag börjar alltid med att äta locket först, skrapa av lite av grädden från semlan med det, så smaskigt. Sen hugger jag in på själva semlan mums mums Till det dricker jag självklart kaffe

hm, jag bakar dom alltid själv, pga. mjölkprotein-överkänslighet, tom. mandelmassan blandar jag till själv och toppar med tofu-glass, mjölk till är toppen och då blir det varm havremjölk, för mig.
Mmmmm, vad gott det är med semlor!
Jag bakar själv, veganska och glutenfria blir det då. Tyvärr kommer jag nog aldrig vänja mig vid glutenfritt bröd - det är helt enkelt inte gott :( Men när man gör semlor kan man ju gröpa ur bullarna ordentligt så får man plats med mer fyllning och slipper äta så mycket av den torra, smaklösa glutenfria bullen :P Då blir det gott ändå!
Ett måste är att ha kardemumma i bulldegen.
Till fyllningen tar jag mandelmassa, rör ut den i lite sojagrädde och smaksätter med en liten skvätt mandelextrakt. När det gäller grädde har vi olika bud om vad som är godast här hemma. Jag gillar Soyatoo's vispbara grädde bäst och min man tycker bäst om Go green's havrebaserade vispgrädde. Generöst med florsocker på locket är viktigt!
Jag äter semlorna som de är, ingen varm mjölk på. Men gärna en kopp kaffe till :)
jag kommer nog inte vänja mig vid hur ni äter semlor i sverige..
Med marsipan i.. med varm mjölk på, jag tycker "men i allsina dar…"
Här är man van vid enbart vispad grädde på typ :)
Idag skall vi äta semlor. D v s Katten tar grädden och jag tar resten. Numera finns det chokladsemlor,saffransemlor och blåbärssemlor. Helst vill jag ha wienersemlor, dom är godast tycker jag.

Semla med kanel o varm mjölk är så gott.
Fast oftast så blir det till en kopp kaffe då äts den som vanligt utan mjölk.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Är det idag det är fettisdagen? Synd att jag är sjukskriven för på jobbet brukar vi bli bjudna på semlor då för att fira våran namnsdag. *asg*
Jag vill ha den gamla vanliga semlan, inte för mycket grädde bara, men annars - mums!

Skulle idag köpa släta bullar för att göra egna semlor, men dom som fanns innehöll mjölksocker.. Så det var bara att gå hem o baka själv! Trots värkande handleder.. Var bara tvungen att få äta en semla jag oxå!! ;)
Hade på mandelmassa o Soyatoo vispbara grädde och sen florsocker på locket. Sååå gott så!!! Till det en kopp svart te. Ingen mjölkdoppad semla här inte.. Det har jag aldrig gillat..Vill ha dom som dom är bara, så goda!!
Är ju vegan som ni vet.. ;) Därför det är soyatto-sojagrädde osv.
Veganer har i dag massor av möiligheter, tex rismjölk, havremjöl, sojamjölk o dyl, där finns ju visp-bar grädde från alla tre dessutom! :) Vilken tur att leva nu! Skulle nog kanske va svårt att leva för tex 200 år sen och va veganer, eller hur?

#10: Beror på vart man bodde kanske!
Hade man bott på varmare ställe på jorden, där det växte massa frukter o grönsaker, då var det nog inga problem. hehe. Men visst är det bra att det har kommit så mycket nya bra vegan-produkter!!! Super-duper bra! Men synd bara att man inte får tag på så mycket när man bor ute i buschen.. hum..
Har ätit 2 små semlor idag oxå! hehe vad gott!!! ;)
Fast jag äter LC, så har det slunkit ner ett par st sedan trettonhelgen. jag älskar semlor och inga alternativ godtages Men jag får sällan i mig en hel nuförtiden, bullen brukar bli kvar.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Zimba måste erkänna att jag har inte ätit en enda semla ännu, får nog ta o köpa imorgon, japp så får det bli.
//Baloo forever
Semla med en kopp kaffe .Sååååååååååå gott .
Har ätit 2 st i år.
Semlor är bäst med varm mjölk tycker jag.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Zimba: Har du ätit nån semla idag nu då??? Otroligt att du har kunnat vänta såå länge! Det skulle inte jag kunna iaf, semlor är ju bara föööör goda!!! Mums-mums! (Slank allt ner en idag oxå! haha. Men kan väl försvara mig med att dom blev så hemskt små.. Sant allstså! Allt för små.. hum.. Vill ha stoooora smarriga semlor!!)

Hopi: Nopp, inte en enda ännu, skulle köpt idag, men glömde bort det. Det finns bara ett ställe här som har världens goaste semlor, smörgåstårtor o annat mums, men det e sååååå långt att ta sig dit, att gå tar hela 4 minuter
Så det får nog bli bil el varför inte taxi dit. Nä, det får bli imorgon, ska hjälpa en kompis att flytta på Lördag, så jag får nog ge kroppen extra energi med semlor 
//Baloo forever