Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 801 ggr
Hopi
0

Qi gong

Ikväll ska jag börja på Qi gong igen! Det ska bli roligt! Dels är det bra för kroppen och så är det bra att komma ut o träffa lite folk oxå. Räcka ut tungan Tycker jag har blivit så stel på sista tiden, så det ska bli härligt med lite qi gong rörelser!!!

Rita-S
0

Lycka till! Berätta hur det gick!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hopi
0

Tack Rita! :) Det gick bra, fick lite ont i höger knä o i fötterna.. Men annars gick det jättebra!! Det var skönt att få göra dom där rörelserna och andningsövningarna igen iaf! Jätteglad att jag kunde börja igen!! Nästa gång ska jag ta med mig ett par inneskor att ha på mig, då blir det nog bättre för fötterna. Och så sa ledaren att jag kan sätta mig på en stol o göra vissa av rörelserna, så blir det inte lika jobbigt för knä o fötter heller.. (Känner mig som jag vore minst 70 år.. Hemskt!!)

Hopi
0

Kan berätta att jag gick promenad med hundarna direkt efter Qi gongen, sen blev det en stunds tv. Och sedan kände jag att jag hade näsblod.. hum.. Vet inte vad det berodde på.. Men jag brukar få det om det har blivit för mycket.. Men var qi gongen för mycket..?? snyft.. ja nog för att jag kände mig som en gammal tant.. stel o ont.. men ändå! grrr! Skrikandes

Hopi
0

Har tänkt på det där med näsblodet.. Kan ju vara för att jag har astma och det är ju mycket andningsövningar i qi gongen.. Så har jag haft mycket slem i luftrören ett tag.. så det är nog därför! Flört

mongu
0

Det o sköra blodkärl i näsan.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Hopi
0

Jaa.. tänker iaf fortsätta gå på qi gongen. Det blir nog bättre nästa gång! ;)

Hopi
0

Nu har jag vart på Qi gong ikväll igen. 2:a gången, förra veckan blev det hundköp den dagen, så då blev det inte tid för Qi gong på kvällen.. Hade inte orkat då heller.. Måste ta det lite lugnt under dagen om jag ska orka göra nåt sånt. Gick bra idag, men hade hemskt ont i höger knä, höger långfinger, höften och i båda handlederna… Så det kändes ju.. hum.. Men avslappningsövningen satte jag mig på en stol, för att avlasta benen o höfterna, det var jätteskönt, hade nästan kunnat somna.. hehe. Idag gjorde vi tranan, björnen, hjorten och tigern. Skrattande