Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1488 ggr
dezie
0

ont i rygg och becken

Hej!

Jag är en tjej på snart 44år som har fibromyalgi och har nu efter nyår fått ont i ryggen/svanken och beckenet är det någon som vet om det har med fibron att göra eller är det för att jag lagt om kosten till LCHF?

Är det någon som upplevt samma sak?

Inge-elsie
0

Jag har samma fel och det tillhör fibron. Jag går hos en kiropraktiker och han drar i sär koterna. Visserligen är det dyrt men jag går när jag har mest ont. Det hjälper.Nu går jag var 8:de vecka.

dezie
0

Tack för ditt svar jag trodde det var jag som höll på att bli tokig. Skönt att höra att man inte är ensammen. Finns det något man kan göra själv åt det? Vad kostar det hos naprapat. Har även ont i knäna till och från.

solfager
0

onej du är inte ensam om denna värk, Jag har värken i ett knä, beckenet/höfter samt länd/svankryggen å diverse mer ställen….  Har dessutom diskbrock (s1) som komplecerar till det lite med, men innan jag fick diagnosen fibro så blev jag "hängd" av min sjukgymnast för att sträcka ut kotorna i ryggen (för diskbrocket) eftter dignosen så har det inte hänt så mycket den är inte ens en månad gammal. Men iaf denna "hängning" var faktiskt skön på ett litet obehagligt sätt, för mig lindrade det värken en del men om det var fibrovärken eller diskbrocksvärken ja det kan jag inte svara på.

//Åsa

Rita-S
0

becken och rygg är mina problemområden och har varit det ungefär hela tiden, så jag tvekar det har nåt med kosten att gjöra. Jag fick iaf inga ändringar när jag själv lade om kosthållet till samma som dig

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mongu
0

Har samma jag med. Det är som ett stramt band runt ryggslut, bäcken. Där sticks det in som knivar emellanåt. Men hela tiden gör det ont.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Inge-elsie
0

Min kiropraktiker tar ungefär 400:- gången. Men man behöver inte gå så ofta. Det beror på hur ont man har. Jag går när jag har så ont att jag nästan inte står ut. Han håller på ungefär 30 minuter varje gång. Första gången jag var där så skickade han mig på rönten av hela kroppen.Så han visste hur han skulle lägga upp behandlingen. Det fungerade.

Sool
0

Instämmer med övriga - känner också igen den värken.

Kiropraktik har också fungerat bra för mig för att liksom bryta det allra värsta onda. Men det är viktigt att det är en rikgtigt bra kiropraktor du går till och att han/hon förstår vad fibro är. Kanske någon härinne kan tipsa dig om någon bra kiropraktor i närheten av där du bor? 

Om du bor i Stockholmstrakten så kan du pm:a mig för tips.