Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 721 ggr
Rita-S
2008-01-25 10:50
0

Sorg

I går var jag så lycklig som jag kunne va. Min grandonkel dog på söndags, jag va ju självklart inte glad för det, men jag hadde inte så mycket kontakt med honom, och han var ju inte direkt en ungdom heller. Man räknar nästan med att folk över 70 år kan dö av olika saker.

I går kväll kändes det som inget kunne forstöra min lycka. nytt boende, löneforhandlingar, jag är gift och har ett underbart liv…

I dag kommer jag på jobbet och får veta en kollega gjennom 5 år är död. Cancern tog henne till slut.. hon kämpade i 2 år..

Vila i frid Pernille, du var en kämpe ända tills det sista..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Inge-elsie
2008-01-25 11:12
0

Vad sorgligt. Men även om han är över 70 så sörjer man ändå. Det är någon som fattas. Man får göra som min psykolog säger : Ta fram ett kort och tänd ett ljus för honom och sitt och koppla av, det fungerar.

Simson
2008-01-26 18:42
0

Å vännen!! Det var lite mycket på en gång! Aldrig roligt när någon går bort! Hur gamla de än må vara! Jag kommer ihåg mitt ex mors pojkvän. Han var mig så kär. Traffade han bara någon gång på somrarna men ändå…

Arbetskollegor är det svårt att mista. Känns än mer nära när man arbetat med en person. Känns mer nära i ålder även om det kanske inte var så "i verkligheten".

Kram på dig Rita!! Massor av dem över nätet!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
2008-01-26 20:41
0

Tack simson, det går faktisk rätt bra. Hon var ju ingen jättenär vän, så sorgen är inte krossande, den bara ligger här men ändå… hon har frid nu, det tröstar jag mig med.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zimba
2008-01-27 14:04
0

Åh kramar till dig Rita. Vet hur det känns, ja du vet vad jag menar.

Kram kram kram

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever