Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 462 ggr
Pomperipossa
0

Läkares inställning.

Det är faktiskt så j**ligt att ju tjockare journal du har desstom mer tror läkarna att man bara klagar utan att det är nåt fel!! Låter hemskt men många läkare har tyvärr den inställningen. Har haft sån tur att jag gjorde praktik på ett sjukhus med många studenter och tog en diskussion med några jag tyckte var alldeles för arroganta. Hoppas man får dom att tänka till lite och kanske inte dömmer alla på förhand bara för att man har en rejäl journal.

Sool
0

Bra gjort att ta upp det med studenterna! Om de redan under utbildnignstiden är arroganta bådar det ju inte gott… Hoppas de tog intryck av det du sa.

Pomperipossa
0

#1 Ja det kändes som att jag hade kött på benen och jag vet vad jag pratade om. Berättade om mitt eget fall tex och då tog det skruv när det visade sig att det var så ovanliga sjukdomar/skador jag haft. När det var nåt utöver det vanliga så lyssnade de lite extra. :) Annars var de hur söta som helst och blir nog fina läkare när de är klara.

Misimurf
0

Ja ibland när jag känner mig dålig så drar jag mig för att gå till läkaren pga detta. Det känns som att man kanske framstår som  en hypokondriker och till slut inte blir trodd när man söker vård för något. Hemskt men sant. Bra gjort av dej att ta upp det med dom.