Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1395 ggr
Mymlan
2008-01-04 20:02
0

Suck..

Min läkare skriver ej ut några värk tabletter.. Han anser du kan ta alvedon, fast den inte ens tar min huvudvärk.

Jag har ont då jag är ute och går, bränner i ihöft/bäckenet för varje steg jag tar.

Kan förstå folk som söker sig till svarta marknaden eller köper utomlands via all dessa spam mail med medicinska tabletter.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Kittentotts
2008-01-04 20:12
0

Ja inte hjälper alvedon mot denna värk som du har

Själv har jag haft voltaren genom åren för värken i nacken o huvudet

Men då värken är som igrän har jag nu fått migrän mediciner

Men jag köper även Ezee tror jag som finns på apoteket, den hjälper mot huvudvärken också

Byt läkare, du behöver någon som förstår dig

Mymlan
2008-01-04 20:15
0

Har testat Ezee den hjälper ej. Rimbo har vad jag vet bara 3 läkare ingen av dem är bra.

Nu äter jag även Concerta så värkmedicin måste passa ihop med den.

Sool
2008-01-04 20:54
0

Kan du inte söka hjälp hos någon annan läkare inom samma landsting, men på en annan, närliggande ort?

Du behöver ju verkligen träffa någon som förstår sig på din sjukdom och kan hjälpa dig med de mediciner du behöver. Det är så viktigt med en bra läkarkontakt. Men visst är det orättvist - vilken behandling man får tillgång till är ju helt beroende av vilket landsting man bor i, vilken VC man tillhör, och vilken läkare man träffar där.

Mymlan
2008-01-04 20:55
0

Kan ta mig till Norrtälje sjukhus då jag tillhör denna kommun sedan har vi Danderyds sjukhus..

Sool
2008-01-04 21:04
0

Danderyd har ju smärtmottagning, dit ska jag på onsdag för första gången! Fast man måste ju ha remiss för att få komma dit och det kanske inte din nuvarande läkare vill ge dig? Sedan är det minst 3 månaders väntetid.

Men du borde ju kunna söka till en vårdcentral i Norrtälje, man får ju fritt söka sig till och lista sig hos vilken vårdcentral man vill (i den mån de tar emot patienter som inte bor i deras upptagningsområde) inom Stockholms läns landsting. Jag är t.ex. fortfarande listad på den vårdcentral jag tillhörde där jag bodde förut. Ring eller maila och hör efter!

Kanske någon här inne bor i närheten och kan rekommendera någon läkare?

Hoppas i alla fall du får den hjälp du behöver snart! Värken är ju så jobbig.

mongu
2008-01-05 07:47
0

Finns det ingen privat som är ansluten till FK? Leta i närområdet får du se. Det är ju kanske bättre o åka en bit o få hjälp.

Sen vet jag inte har du testat dom andra läkarna? Så du själv vet att dom inte är bra? För ofta är det ju så att man inte passar ihop. Men det kan nästa person göra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

anki1
2008-01-06 15:52
0

Mymlan, Du bor inte så långt ifrån där vi har vårat sommarställe. Det heter Överlöpe och ligger i jämhöjd med Vätö. Min far kom ifrån Rimbotrakten, så jag är till hälften "Rospigg". Men han är borta nu sedan -64. andra halvan är "söderböna"

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

abbis
2008-01-06 21:09
0

Jag går till en privatläkare som inte ifrågasätter vad jag vill ha ..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

mongu
2008-01-06 23:14
0

#8. Det är inte helt bra i alla lägen det heller att du bara kan säga vad du behöver ha o läkaren skriver ut. Varje läkemedel ska ju ha effekt o inte skrivas för godtyckligt. Så jag hoppas att läkaren i alla fall undersöker dig o kollar prover o anser att det finns fog för att ge dig just den medicinen.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Misimurf
2008-01-06 23:48
0

Jag har också haft problem med läkare som inte velat skriva ut medicin. Jag har ätit citodon vid behov sedan 2001 och under de senaste åren har jag inte tagit dom speciellt ofta. Min förra läkare skrev ut recept på 100 tabl. 4 uttag men jag behövde aldrig hämta ut så mycket. Läkaren som jag har nu skriver bara ut 50 tabl. 1 uttag och sen får jag tjata mej till att få ett nytt recept. Han är rädd att jag ska bli beroende. Själv är jag inte ett dugg orolig för att jag ska bli det för det borde jag redan vara i så fall. Jag kan äta tabletterna 1 vecka i sträck och sen sluta helt så det känns inte som risken är så stor. Har slut på tabletter nu så jag måste ringa läkaren igen, så jobbigt. Jag vill inte men jag måste.

Mymlan
2008-01-07 01:38
0

#10 skulle gärna äta citodon men i o m jag haft gallsten så är den medicinen förbjuden för mig allt med morfin o kodein.

mongu
2008-01-07 07:26
0

Citodon är dom restriktiva med just för att det är en stor risk för tillvänjning. Tyvärr då den hjälper många.

Men det är också mer kontroll för att se så läkarna inte skriver ut för mycket.

Ha en bra dag! Mongu.

Simson
2008-01-07 14:47
0

Mymlan: OM du orkar åka in till stan så går det direktbussar från Rimbo till Östra Station. Där finns en läkare jag har. Hon är privatläkare och en mycket trevlig och gullig sådan. Ingen remiss behövs. Du bara ringer och bokar en tid. Känns detta som ett för dig bra alternativ att prova på så kan jag pm'a dig. Hon är också mycket öppen för remisser om du skulle behöva det. Du kan ju ha henne parallellt med husläkaren. Inget som stoppar det…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Mymlan
2008-01-07 19:37
0

#13 PM:a telenr även mail om man kan nå henne via den. Östra Station visst stannar det en tunnelbana där om jag ej minns fel?

anki1
2008-01-07 20:59
0

14, T-banan där heter Tekniska högskolan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mymlan
2008-01-07 21:02
0

#15 Men dit har jag buss 639 från Rimbo.. Så enkelt ta sig dit..

Simson
2008-01-07 21:38
0

#16 Precis vad jag menade!! =) Bra va?!!! Har pm'at dig!!

Mymlan
2008-01-07 21:43
0

#17 Har skrivit upp, vet du vad det kostar ett besök?

Simson
2008-01-07 22:00
0

#18 Hon är ansluten till FK. Vanligt besök då. 260 kr? Frikort gäller. Bra va?!! =) Lycka till!!!

Kolla länkarna vid tillfälle…

Mymlan
2008-01-07 22:11
0

#19 Okej, tack ska kontakta henne här i veckan. Frikort har jag inget än..

abbis
2008-01-08 00:29
0

#8 naturligtvis undersöker hon och diskuterar med mig..har dock ätit samma medicin i flera år så det är bara förnyelse av recept..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pomperipossa
2008-01-08 11:33
0

Tog ett par år innan läkarna fattade vad det handlade om och att dom som vanlig läkare på VC inte kan hjälpa mej. Innan var det utredningar och undersökningar som drog ut i flera år innan dom förstod att dom inte var tillräckligt duktiga. Dessutom så gick dom aldrig efter vad en annan läkare skrivit utan dom trodde dom kunde klara det själva. Nu behöver jag bara ringa för att få dom tabletter jag behöver.

Mymlan
2008-01-08 18:15
0

#13 Jag ska till henne den 30/1 få se vad det ger men de sa jag ska ta tunnelbanan till Rådmansgatan upp mot sveavägen.

Simson
2008-01-08 18:56
0

#23 Om det är lättare att komma med tunnelbanans gröna linje så går man av Rådmansgatan uppgång Sveavägen. Men jag som alltid har en förmåga att komma fel vid Rådmansgatan tar hellre röd linje mot Mörby och stiger av vid Tekniska.

Skall du inte ta direktbussen?? Låter som det enklaste och smidigaste sättet i mina öron sett.

Kolla och skriv ut länken jag skickade dig…den med kartan på…alltid lättare att hitta med karta i handen…vilken väg du än väljer!

Det ligger "mitt emot" Balettakademin…

Jag borde ta mitt "feta" arsel och åka till henne också…speciellt om det går att få tid så fort…

Sist jag var dit var det en "mackeria" med god glass i "samma" port…gissa vart jag hamnade efteråt…"ingen aning"?? Cool

Lycka till!! HÄRLIGT att du fick tid så fort!!

Mymlan
2008-01-08 19:01
0

#24 Har ingen skrivare :-( önskar jag hade en.

Misimurf
2008-01-08 22:01
0

Lycka till Mymlan, hoppas du får den hjälp du behöver

Simson
2008-01-08 23:18
0

#25 Riv ur telekatalogens sida och rita där…