Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Läst 228 ggr
[Mia-45]
0

Min kisse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ta bort min lilla goskisse igår.
Han hade katt-aids i botten som diagnostiserades för 4 år sedan.
Så jag visste att denna dagen skulle komma ganska snart.

För en vecka sedan så började han äta mindre och mindre.
I fredags så såg jag att han hade börjat att andas med magmusklerna och hade lite mer hosta som kom vid ansträngning.
Han gick ner i vikt under dessa dagar nåt hemskt så jag förstod ju att det var nåt på G.
Men han var ändå med och ville kela..kom tassande med svansen lyft. Så han försökte mörka lite tror jag.
Men när han sedan började ligga vid ytterdörren i timmar så visste jag. Han ville gå ut men han orkade inte.
En katt med katt-aids ska inte vara ute. Men han var ute när jag var ute så han träffade inga andra katter. Han var som en liten hund.

I fredags fm försökte jag få tag i en veterinär men ingen hade tid.
Igår fick jag tag i en i Emmaboda och åkte dit vid 11.
Hon lyssnade och gjorde en massa och kunde konstatera att lungorna såg INTE bra ut och att han hade vätska i buken.
De hade kunnat göra en massa undersökningar och försöka medicinera, sa hon men det är inte säkert det hjälper.
Jag tror att han hade tumörer i lungorna därav vätska i buken.
Så jag lät honom somna in i min famn igår. 😪😪
Jag har aldrig gråtit så mycket som då.
Min lilla Ozzy var så lugn på denna undersökning. Han hatar ju annars veterinären. Jag tror han var så trött och sliten av sin sjukdom att han inte orkade helt enkelt.

Saknaden hemma nu är fruktansvärd.
Jag ser honom överallt och är på väg att börja prata med honom.
När jag sitter eller ligger i soffan så kommer jag på mej själv med att undra om Ozzy kommer snart och lägger sej här.
Jag plockade bort alla hans saker igår.

Jag vet att det var det bästa för honom att slippa kämpa mer för en bra hälsa.
Han var trots allt 13 år. Och då laborerar man inte med de.

Det var jobbigt att vakna idag på morgonen. Han brukade alltid komma och få sej en gosestund innan vi gick upp.
Vi hade rutiner ihop han och jag.
Och nu känns allt bara så TOMT!!

😥

flocken
0

Beklagar sorgen ❤️

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Pyttelite
0

Så tråkigt men kissen har det bra nu.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Carmarino
0

Så sorgligt. Vet själv hur det känns när man mister ett djur som varit med en länge. Kram. 💔😿

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Herveaux
0

Beklagar sorgen. 🖤

Du tog ett svårt, men osjälviskt, beslut och gjorde vad som var bäst för din pälskling. Det är kärlek.

Känns alltid lika fjuttigt att säga till sörjande, men det kommer inte alltid göra så ont som det gör just nu.
Ta dagarna som de kommer medans du hittar fotfästet igen.

Styrkekram!

// Harley

Draken
0

Beklagar 😔

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

Tack alla 💗
Det är tufft…mitt hjärta krossades igår.
Känns som om jag inte får luft ibland.
Men jag har kommit på ett sätt.

Jag har en bild på honom som ligger här på bordet…tända ljus och sen pratar jag med honom.
Det känns som om han lyssnar och är här om än inte fysiskt.
Skulle nån höra mej så tror de att jag blir spritt språngande galen.
Men detta är mitt sätt att sörja honom.
Och jag vet inte vad ni tror på men jag tror att deras själar finns kvar hos oss.

Jag känner ofta en katt som hoppar upp i sängen fastän det inte är någon där.

Jag vet att jag tog rätt beslut eftersom det bara inte var ett problem utan mer komplext. Pratade med veterinären på tele idag och bad om att få hem askan sen.
Jag sa att jag trodde det fanns tumör i lungorna och hon sa att det är inte alls omöjligt. Eftersom han hade vätska i buken också och dessa följer varandra.
De gjorde inget ultraljud igår utan hon lyssnade och knackade på lungorna och detta räckte för henne.
Och även så på magen.

Jag fortsätter prata med honom för jag tror han finns här.

Carmarino
0

#6: Jag känner lite då och då rent fysiskt en katt som stryker sig mot mina ben, men när jag tittar ner är det ingen där och min (levande) katt ligger och sover i ett annat rum. Så det är nog samma med din katt. Den hälsar på dig även nu. ❤

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Mia-45]
1

#7: Ja Ozzy kommer när han är redo.
Det värsta är i min sorg är om han är ledsen också. Det vill jag inte han ska vara.
Jag får hoppas att han är tacksam att jag tog bort hans smärta.

Carmarino
0

#8: Tror inte att han är ledsen. Han har det säkert bättre nu.

Draken
2

Vår lilla tik blev biten på julafton, hon blev så skadat att vi fick ta bort henne. När jag sitter i soffan och tittar på TV på kvällarna, så känner jag en tyngd och värmeutveckling som från en liten hund, precis där hon brukade ligga i min famn. Men det är ingen där.

Dumförklara mig gärna om ni vill, men jag är helt säker på att de finns med oss, även efter att de har gått bort.

20230427_182641.jpg

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

#10: Men jösses…stackars liten 😥
Jag beklagar din sorg. 💓

Men visst finns det med oss även om de är borta.
Jag bara väntar på ett tecken ifrån min Ozzy. Det kommer.
Känns lliiiiiiite bättre idag men fortfarande hemskt ensamt och vilset.
Jag forsätter prata med honom som jag gjorde när han levde. Det känns bättre
än att bara avsluta.

Draken
0

#11: Det blir lite bättre dag för dag, men sorgen och saknaden kommer nog aldrig att försvinna helt.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

#12: Nä så är det ju.
Idag gråter och gråter jag. Var lättare igår men inte idag…det kommer nog vara så här i vågor ett bra tag.

[Mia-45]
0

#12: Hur mår du nu? Känns det lite bättre? 💓
Jag själv mår till och från.
Pratar mycket med kissen. För jag känner att han är här.
Inatt har han busat med en pappersboll som han brukade när han levde.

Det gör ont att inte ha en päls att klappa. Han älskade att bli masserad i nacken och på huvudet.
Då gjorde han speciella ljud.

Men tyvärr bara att lära sej leva utan det.
Jag är ändå glad att han besöker mej trots att jag inte ser honom. Men jag vet att han lyssnar på det jag säger.

Draken
1

#14: Jodå, det blir bättre. Jag har ju, tack och lov, min Troll också. Han märker direkt om jag blir ledsen eller nere, då kommer han och lägger sig hos mig och "tuggar" på mitt finger 🥰

Älskade, underbara "bråkstake"💖
IMG_20220924_215135_131.jpg

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2024-01-07 09:44 av Draken
Zadeira
1

På tal om djur som är med en. Det sjukaste hände sommaren efter att min första sköthäst avlivades. Jag och mamma satt och mediterade en kväll i vår koloniträdgård. Vi satt båda och blundande, med enbart ljuden av vinden i träden. Plötsligt började mamma rycka upp gräs, lite i taget, men var gång jag öppnade ögonen slutade ljudet. När vi sedan efteråt pratade fårgade jag varför hon gjorde så och då sa hon storögt "Var inte det du?"

Efter att ha testat dra upp gräs med nypan själv kom vi på att det lät exakt som när sköthästen gick och betade och man satt bredvid och bara njöt av sällskapet. Vi var övertygade om att det vi båda hade hört var Hettan som betade i vår koloniträdgård när vi mediterade. Som för att visa att hon hade det okej.

Draken
0

#16: Jag tror benfast på att de djuren som har lämnat oss, finns med oss hela tiden, även fast vi inte ser dem.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2024-01-26 18:38 av Draken