Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 1983 ggr
SussiF
0

Darrigt värre !!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Jag har en liten fundering…….är det fler än jag som blir darriga på hand ibland om man har gjort för mycket eller ätit för lite eller druckit för mycket kaffe (kaffedarr) ? Idag blev det riktigt illa….. jag skakade hela jag !!! Det har jag inte drabbats av tidigare, så jug undrar om det är fler som har samma symtom eller om det är något annat utöver fibron som gör det.

Tacksam för svar !!

Hopi
0

Ja, jösses ja.. Jag blir jättedarrig! Men vad det beror på vet jag inte.. Blir både darrig o svimfärdig om jag har hållt på för mycket, blivit för dåligt med mat.. Tex om man är iväg till nån stad o handlar.. Men även om jag är hemma o som sagt står i för mycket.. Det är himla otrevligt!!! LedsenKänns som myror i blodådrorna tycker jag.. Plus att jag skakar.. urs..

Zimba
0

Japp, känner igen det, speciellt när jag " glömt " o äta o blodsockret rasar. Eller vid stress, druvsocker brukar hjälpa om man inte har tillgång till mat.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

mongu
0

Visst har jag känt det. Men jag tror mer det beror på lågt blodsocker pga att man inte ätit det man ska under dan. Samt att man är stressad.

Tror inte det är typiskt för fibro utan mer att vi är olika känsliga för detta med blodsockret.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

dreamiz
0

Det känner jag också. Om jag gjort för mycket eller inte ätit, då blir jag darrig o kraftlös.

kissan78
0

Blir också lätt väldigt darrig, spelar ingen roll om jag ätit el inte, däremot har jag märkt att det blir bättre när jag dricker enerigdrycker, typ RedBull o liknande.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

mongu
0

Fast det är väl mer kortsiktig förbättring då, eller hur? Man höjer snabbt blodsockret. Bättre att äta lite mat eller se till att man äter regelbundet så kommer aldrig darret. Fast det är inte så enkelt som det låter.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Brynhilde
0

Jag har haft stora blodsockersvängningar med darrningar och matthet som följd. Det har försvunnit sedan jag börjat undvika mat som höjer blodsockret för mycket.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

lightseeker
0

oj, oj, är jag inte ensam om detta heller.

Det är mest på högerhanden som jag skakar, när jag blir för hungrig.

Det förvärras betydligt när jag har så ont att jag måste ta mina smärtstillande. Jag har kräkts och tom. tappat talförmågan, när jag både glömde att äta och dricka, pga. att mina smärtstillande också dämpar hungerkänslorna, stress är inte heller bra.

Hade graviditets-diabetes, för 19 år sedan, som försvann efter förlossningen. DÄrför satte jag det i samband med det.
Men nu när ni pratar om det, så förvärrades faktiskt allting när  jag fick mera smärtor,

Så vad tror ni är anledningen: smärtorna eller anlag för diabetes?

Hopi
0

Jag vet då inte att jag har några anlag för diabetes.. men det kan ju hända att blodsockret går ner ändå.. Men vet inte vad det beror på.. Orkar inte så mycket iaf, o blir det lite-lite för mycket, ja då blir jag så darrig o helt färdig.. Före jul blev det ju en del för mycket att göra.. Då skulle vi fika, då sa sambon "Men kära nån vad du skakar!" Ja, det blir ju så bara, inget man kan göra nåt åt.. Jag blir darrig/skakig av att göra för mycket, men blir ännu värre om det har blivit för lite med mat..

dreamiz
0

Samma här som #9. Jag blir ju darrig om jag inte äter men även om jag äter så blir jag darrig om jag gör "för mycket", dvs mer än min värk orkar med. Blir även väldigt kraftlös…

mongu
0

Man behöver inte ha diabets eller början till det för o känna av blodsockersvängningar. Det är ett sätt för kroppen o tala om att den behöver få mer bränsle. Kroppen mår ju såklart bäst om den får regelbundna måltider o flera mellanmål.

Lika lite som du kan köra en bil utan bensin kan du köra en kropp utan sitt bränsle.

Ha en bra dag! Mongu.