Panikångest
Inatt har jag vaknat av panikångestattacker.
Jag som annars har en bra puls men inatt gick den dubbelt så snabbt, kändes som om jag fick svårt för att andas och orolig i kroppen.
Har aldrig haft sån här stark ångest innan.
Fick gå upp och käka en macka och sen lugnade det ner sej.
Allt detta för att man bli uttvingad på arbetsprövning.
Skulle börjat i fredags men då hade jag 38.5 när jag vaknade så meddelade alla att jag inte skulle komma den dagen.
Fick näsvist svar av hon på AF.
Idag är den 37.1 så helt normal.
Men inte tusan mår man bättre när de fått för sej att de ska "fixa" en så man kan jobba sina 75% sen. Är det inte då undra på att man får panikattacker och feber??
Bry dig inte om vad de säger!
Slappna av och ta saker och ting i din takt.
Är du sjuk så är du det och är hemma den dagen.
De får lov att acceptera vad du kan och klarar av. Så småningom kommer de att märka vad din nivå ligger på!
#1: Ja det får bli så.
Jag pratade med en annan kvinna på samma plats om detta och hon fattar inte vad de håller på med heller.
Hon frågade hur jag ens kunde stå upp och hur jag mår när jag kommer hem….
Hej lider själv av panikångest.. Det kan jag tacka sjukvården för eller viss läkare då de slutar å byter läkare i ett. Medicin som gjorde att jag fungerade..har de nu börjat ifrågasatt. Tänk om dom kunde skicka läkare på utbildning vad fibro egentligen gör med en människa. Man läser ju nu om att det forskats fram att det är en störning i centrala nervsystemet och därför neurologisk . Hoppas att man får pröva ngn ny framtagen medicin… hoppfull…
#0: Det är inte konstigt att du får panikångest som du blir behandlat. Det skulle jag också få. Du gör det jävligt bra som ens tar dig ur sängen på morgonen 💖
Jag har, tack och lov, en läkare son faktiskt vet vad fibro är och vad den gör med kroppen. Det var han som diagnosticerade mig, och han har gjort, och gör, allt för att hjälpa mig.
#4: De fick ge sej till slut. Avbröt arbetsprövningen.
Draken….har du mer öronsus och huvudsus ibland också? Blandat med småyrsel?
Jag blir galen av detta.
Värken kan jag ta med detta.
Jag blir sån när jag haft mycket runt omkring mej.
Mamma fick åka ambulans igen i lördags. Gallblåsinflammation igen så nu ska de operera bort den.
Men…åter igen är jag som får fixa allt!
Min syster och jag kan umgås men hon fortsätter att låta mej göra precis allting som har med min gamla mamma att göra.
Jag blir så j….a irrterad på henne.
Ingen ide att ens diskutera saken med henne heller. Får bara till svar att hon inte kan förrän hon sålt sin affär. Vilket jag bara tror är snack.
Men mina panikångestattacker har lagt sej som tur är.
#5: Yrsel har jag till och från, men inte så mycket öronsus eller huvudsus, nån sällan gång bara.
Så du har fått kontakt med din syster igen ? Låt henne inte sätta sig på dig bara, håll henne kort.
#6: Nädu…jag kommer säga ifrån igen om hon försöker köra med mej eller bestämma vad jag ska göra.
Så hon får passa sej. 😅😅
Det blev så nu när mamma fick åka in igen.
Vi har haft lite kontakt nu innan också men jag lägger inte ner nån möda med det.
Kommer aldrig anförtro mej åt henne igen. Och inte heller lita på henne.
Så jag håller henne ganska kort efter det hon har gjort emot mej.
#7: Låter bra det 🙂
Hoppas det är bra med din mamma nu ?
#8: Hon ska operera bort gallblåsan om någon månad.
Men hon mår bättre.
Och hon kommer må bättre när den skiten är borta.
Men varför väntar de nån månad när hon åker in med ambulans pga gallblåsan ? Att de inte tar den direkt.
#10: Dels så var den för inflammerad för att ta den med en gång.
Och sen ville mamma vänta lite. Dumt men det är hennes val.
#11: Ok.