Dagens Ris!
Gör en dagens ris tråd, det finns alltid nån/några som e förtjänt av det.
Själv har jag ingen just nu att ge ris till, men det finns säkert nån här som känner för att ge nån ett ris….
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jag ändrar mig o slänger iväg ett jätte taggigt ris till alla som INTE kan sköta o ta hand om djur.
//Baloo forever
Jag ger ett stort ris till en som jag trodde var min kompis, men som jag upptäckte i fredags bara är en skvallerbyttabingbong och inget annat.

Kavitha: Fy va hemskt, har själv råkat ut för sånna människor o blev av med 35,000 kr på kuppen. Ja det e inte alltid lätt att veta vilka man kan lita på. Förstår om du mår dåligt.
Jag ger den personen ett ris oxå.
//Baloo forever
Tack Zimba, skönt att höra att du tycker som jag. Har mått dåligt hela helgen efter att ha fått en utskällning av den där personen över en sak hon inte ens har något att göra med och tyvärr också verkar ha lyckats vända en gemensam kompis emot mig genom sitt skitsnack för nu svarar inte den kompisen när jag ringer eller sms:ar.
riktig otäckt det där, sådana kompisar är inte värda ens sorgen. Dom är lika bra som ett rutit bananskal, tyvärr kan do ligga kvar så man halkar, så strunta i dom. Lyssnar man på skitsnack om en person utan att ens fråga om dens sida av saken, så är man inte mycket till kompis! Ris från mig till dom!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Tack för ert stöd båda två.
Hon som inte svarar i telefonen nu är jag inte sur på, hon är bara tyvärr lite väl godtrogen och brukar reda ut saker och ting tillslut.
Men hon som snackat skit till och försökt vända henne emot mig, hon kan ju ta och flytta till något ställe där ogräs inte ens vill växa. Hon har bara försökt vända våran gemensamma kompis emot mig för att hon vill ha henne för sig själv bara.
Kom på mig själv att det jag skrev blev lite invecklat. Hoppas ni fattar ändå.
dagens ris vill jag ge till livsmedelstillverkare som använder glutamat i tillverkningen, Och som bla hamnar i mat som ges till barn.
Och flera stora taggiga risknippen till regeingen som inte med en stavelse anser fibromyalgi vara skäl i sitt nya besked om sjukskrivningstider. . Kvinnor som riskerar att föda för tidigt får bara sjukskrivning i 3 veckor fy för den lede vilken regering vi har. tur att det bara är 3 år kvar på deras sittningstid. Hoppas att dom inte blir omvalda.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag håller helt med dig anki 1.
Jag gillar inte heller den nya regeringen. Skulle också vilja ge dom en stor rishög för att dom fått igenom att gymnasiebetyg som lästs upp via komvux inte ska vara värda lika mycket som riktiga gymnasiebetyg. Så när man söker in på högskolan sen så kommer alla med "riktiga" gymnasiebetyg ska få förtur på högskolorna. FYF-N säger jag bara, vi har ju för sjutton läst samma saker.

#10 VAAA??! På vilket vis skulle de betygen vara "sämre"?? Det är väl samma sak man läser in? Oavsett vilken "ordning" man läser den i?? Eller har jag helt missat något?? 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#11 Ja dom vill införa den regeln som skrämseltaktik för dom som går gymnasiet nu så dom inte ska hoppa av med tanken att man kan alltid läsa det på komvux sen istället och väljer man då att ändå hoppa av och läsa på komvux sen så ska det bestraffas genom att dom som gick ut gymnasiet och INTE hoppade av får förtur in på högskolorna för att dom har "riktiga" gymnasiebetyg.
Trist bara för oss som redan hoppade av gymnasiet för fler år sen att vi ska drabbas om vi inte blir klara med att läsa in gymnasiebetyget på komvux innan nästa höst.
Tycker att det är ren diskriminering för som du säger så har man ju faktiskt läst exakt samma saker men på olika skolor och vid olika tidpunkter bara.

#12 Känns småbarnsligt tycker jag…
#13 - Ja visst gör det! Men å andra sidan, hur mogna är politikerna i sitt tänkande nu för tiden då? Tycker dom beter sig som stora ungar som inte lyckats växa upp.

En hel djungel av taggigt ris ger jag till en sur tant som springer runt o videofilmar barn för att dom spelar fotboll på en plan som det e tillåtet att spela boll. För detta stör henne. Hon ska ha dessa filmer som bevis material för polisen. SUCK……
//Baloo forever
ja då slänger hon bort sin tid ;)
Påminner mig om en person i borettslaget där mina svärföreldrar bor. Han bodde på bottenplan och hadde investerat i skitdyr parabol som han ställde gott ut på gräsmattan vid sitt vardagsrum.
Sen gnällde han på ungarna som hadde vattenkrig på gräsmattan och skickade klagomål till styrelsen på att vatten i parabolen kunne förstöra parabolen och det kom han i så fall hålla föräldrar ansvarig för. Till svar fick han "husreglerna" till borettslaget. Han klagade igjen och fick reglerna tillskickat. 3de gongen klagade han, 3de gongen fick han husreglerna. Till slut krävde han att dom gjorde nåt med ungarna annars skulle han polisanmäla styrelsen för nåt udda, samt polisanmäla ungarnas föräldrar för herverk på privat ägodel.
Då kom förmannen till styrelsen på dörren och överlämnade ett personligt brev samt husreglerna. "Som du kan se av husreglerna §5 måste man innhämta tillstånd för alla ändringar på sin fasad, så som innglasing, målning, markiser, parabolantänn o.l, samt paragraf §12 som omhandlar anvåanding av fellesarealer så som gräsmatta o dyl till egen användning. Vi kan inte se att du har innhämtat nåt tillstånd att ha nån parabol på din terass, långt mindre använda fellesarealet till uppbevaring av din egen personliga ägodel. Enligt §12b an alla sådana ägodelar beslagläggas omedelbart" sto det blandt annat i brevet :) Låt oss säga att han inte klagade nåt mer och sökte tillstånd att montera parabolen på sin terass ;)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Zimba-Ja du, vissa har ju tyvärr inte bättre saker för sig i sitt liv än att hålla på med sådana fjantiga saker. Ris til lhenne!
Rita.S-HAHAHAAHAHA……rätt åt honom! Ris till honom med.
Verkligen massa ris till regeringen som inte fattar ett skit helt enkelt…

Håller med dreamiz; Ris till regeringen!!! Det har ju helt spårat ur tycker jag!!! Det blir inte det lättaste att rätta till allt efter dessa korkade politiker sen… Dom har ju snart förstört ALLT ju!!! Konstig strategi dom har oxå.. att ta av dom fattiga o ge till dom rika! grrr!
#19 jag sitter å väntar på bondeupproret! samhället enligt den nya regeringen bottnar helt och hållet på välfärd oavsett hur befolkningen mår. Vinner de igen så är det något allvarligt fel, men det kommer de inte göra.
Sjuka, pensjisar, arbetslösa upproret, kan det va nåt?
Vi skulle gå man och kvinna ur huset och visa att vi inte tänker bli mera nedtryckta!!!!!!! VI ALLA SJUKA OCH GAMLA som regeringen totalt struntar i. 
vilken kanonidé!
Jag vill ge dagens ris till vår hyresvärd som måste stänga av värme och varmvatten för under håll eller inkoppling av fjärrvärme. VARJE september och oktober. Kan man inte göra sånt under varma sommarmånader? Taskig planering tycker jag.
eeehh man kopplar väl inte in fjärrvärme varje år…antingen har man fjärrvärme eller så har man det inte..Det man gör när man slår på värmen är att trycka på en knapp…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Kan det inte va positivt att din hyresvärd ser över o gör underhåll?
Det är ju sämre om det går sönder eller krånglar mitt i vintern. En del måste ju också göras regelbundet så det inte blir strul. Kan tänka mig att det även är rengöring av div. filter o så för vattnet. Vill det sig illa o det inte är genom gånget o att det t.ex. inte håller rätt temp. på varmvattnet kan man ju bli allvarligt sjuk.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Dagens ris till alla J VLAR som inte kan köra bil……jag blir galen
25, Är fjärrvärmen inkopplad så är den det ju. Men man kanske behöver förnya förståss.
26, Kan man inte görasånt på sommaren? Då det inte behövs värme, och folk är på semster.
Nu är dock värme och varmvatten på, men det blev ett kylslaget dygn.
ris till pappa som inte förstår

En del underhåll måste tyvärr göras i samband med att man sätter igång värmen för vintern.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Dagens eller massor av veckors ris vill jag ge till alla som förpestar tillvaron för våra älskade skotträdda djur o människor.
//Baloo forever
#31 Jag håller med helt o fullt!! Stort ris till dom.

Dagens största ris till alla som smäller smällare och skjuter raketer på andra tider än just tolvslaget. Idag går jag inte ut!! Vill behålla den hörsel jag har kvar! Samt behålla mina djur som lugna och fridfulla individer.