Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettvälvaro
Läst 217 ggr
Draken
1

Hur klarar ni värmen ?

Precis som rubriken frågar. Hur klarar ni den värmen som nu är ?

Jag klarar inte av värmen överhuvudtaget. Jag håller mig inomhus under dagarna så mycket som möjligt.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Zadeira
0

Jag insåg idag att den här sommaren kommer bli outhärdlig. Visst blev jag trött av värmen förr, men i år är det makalöst. Har ju precis börjat praktik, och idag fick jag gå hem efter en halvtimme eftersom jag uppriktigt krampade och svimmade av värmen. Att gå till bussen från praktiken brukar ta 5 minuter, idag tog det 30 minuter för var tionde steg jag tog krampade hela kroppen och låste sig. Dessutom höll jag på att få andnöd. Jag har aldrig haft problem med andingen men idag var det som att andas genom ett sugrör. Så jag är uppriktigt orolig för hur det ska gå.

Kändes verkligen idag också som att jag vill ge upp praktiken. Har som sagt knappt nyss börjat och det är hur kul som helst att få jobba med hundar, men min kropp skriker verkligen åt mig att det inte går. 2 timmar, tisdagar och torsdagar. Att man inte ens ska klara av det…

[Mia-45]
0

Det är ett helsike.
Säger som Zadeira att man är tröttare än vanligt.
Kroppen säger ifrån och blir helt lealös. Mer migrän.
Huvudet känns som mossa inuti och mer sus och tinnius.
Hur 17 ska man orka hela sommaren?

Jag håller mej inne under dagarna. Kvällarna är man så trött så man orkar inte röra på sej. Så enda tiden på dagen man mår ganska bra så är det några timmar på förmiddagen.

Draken
0

Inte bara jag då. Jag får gliringar och folk blir sura när jag inte orkar hänga med.

Tack och lov så har jag fullt stöd av familjen. Skall försöka vara med dem ute idag, vi skall grilla och spela kubb och Boule. Alla barnen med respektive kommer hem och skall fira midsommar idag.

Jag har lovat dem att försöka. Just nu är det faktiskt mulet och det hänger lite dugg i luften, så jag hoppas att solen inte bryter igenom just idag 😊🙈

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

#3: Gliringar och blir sura? Men du är ju sjuk ju.
Jag fattar inte vad det inte är folk begriper.

Men hoppas att du får en kanonbra dag ändå idag 😍

Jag ska fira med min son och min bästa killkompis. Senare kommer min mamma en sväng också. Så vi ska käka lite gott och snacka en massa skit. 🤣🤣

Verkar bli lagom väder här idag också så det är lite mulet.

Draken
0

Ja men folk begriper inte att jag är sjuk. Den vanligaste kommentaren är att jag bara hittar på, för det syns ingenting om att jag skulle vara sjuk, jag är glad och trevlig och orkar minsann gå ut med hundarna 😒😏

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

#5: Herregud. Jag fattar inte vad som hänt med mänskligheten?
Folk är så genuint elaka.

Man önskar ju ingen sjuk men de som säger så hoppas man på att de får samma skit eller nåt som inte syns.
Vet själv att det är då folk inser saker och ting.

[Mia-45]
0

Nu är det okristligt varmt. 28 grader och ingen luft.
Hur mår ni?

Zadeira
0

#7 Har legat död idag. Mår skit i kroppen.

[Mia-45]
0

#8: Usch. Tål inte detta heller.
Det kom en rejäl skur här med åska sent i eftermiddag men blev lika jäkligt efter ändå.

[Moon AppleGrey]
0

#1: jobbar själv på hunddagis, så jag förstår dig!

[Undertaker]
2

Har nu inte Fibromyalgi men min kropp har svårt för värme och energin är låg medan jag ofta har huvudvärk och är ömmare än vanligt i lederna. Jag mår bättre när det är svalt och vad som hjälpt mig lite är att vända dygnsrytmen lite. Funkar dock vara om man inte har ett jobb eller tider på kvällen som man måste vara tillgänglig.

På sommaren går jag och lägger mig tidigt, vilket inte är lätt då det är varmt. Sedan vaknar jag oftast runt 3-tiden, ibland tidigare, och börjar därmed dagen när det nog är som svalast och jag har störst chans att få saker gjort. Klarar jag inte att somna tidigt eller liknande så kan jag ibland även stanna uppe hela natten och istället gå och lägga mig på morgonen när det är hyfsat svalt och sova bort förmiddagen.

Tänkte nämna det då sådant kan funka för de som har en väldigt flexibel vardag och bor där temperaturen sjunker en aning under natten.

[Mia-45]
0

Blir 28-29 grader idag….hur ska man stå ut hela sommaren med detta? 🥵🥵
Jag ska se vad en sån där kylmatta kostar till katt. Djuren lider också.
Fanns visst på Biltema sa en kompis.

[Mia-45]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här ska jag köpa till katten.
Kostar under 100 kr.

Draken
0

De större hundarna har kyltäcken. Vavvorna verkar klara sig bättre.

Jag mår skit och går inte utanför dörren just nu om jag inte absolut måste, och då är det ändå bara 24 grader här nu. Men det är så kvavt och äckligt ute att man kväljs 😢

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

#14: Jag stannar inne jag också.
25, gassande sol och ingen vind. Ska bli mulet i eftermiddag och hoppas på det. är så trött på solen redan nu.

Zadeira
0

Ja jag undrar som sagt hur jag ska klara praktiken rent fysiskt. Trodde inte det skulle hindra mig så mycket som det gjorde i torsdags och nu är jag skiträdd inför tisdagen. Kroppen mår inte bra alls.

Zadeira
0

#14 När jag hade daghund hade de en sån där praktisk kylmatta, men det slutade alltid med att jag satt med den medan hunden envisades med att ligga i solen 🤣

[Mia-45]
0

#16: Jag hoppas att ni också får regnet och den svalare luften på tisdag. Så du får en dag där det kanske kan kännas bra på din praktik. Förstår verkligen att du är orolig.

[Mia-45]
0

#17: Hhahahha…så kan det gå. 🤣🤣

[Mia-45]
0

24 grader redan och klockan är inte ens 10. 🙄🙄
Och inte ens en vindpust.
Men oväder i sikte imorrn så hoppas verkligen på detta.
Det här är olidligt. 🥵🥵

Zadeira
0

Här är det 25 grader. Var ute bort om postombudet och hämtade ett paket och jag blev helt genomsvett på 10 minuter utomhus. Kollade prognosen, ska tydligen bli 29 här idag. Regn kommer eventuellt på måndag om vi har tur.

Zadeira
0

Har beslutat mig idag för att snacka med min praktik och min Soc-kontakt som anordnat det om att gå ner i tid. 2 timmar 2 gånger i veckan hade nog funkat om det var typ höst, men eftersom jag är så himla värmekänslig är det inte rimligt att köra på i det tempot. Funderar på om man kan vara där en timme åt gången istället. Alternativt att jag bara har en uppgift var gång jag är där och gör den i mitt tempo.

Jag måste inse och acceptera hur mycket värmen faktiskt påverkar mig. Jag kan inte gå på ren viljestyrka eller envishet bara för att det handlar om ett jobb med hundar.

[Mia-45]
0

#22: Prata med de. Kanske går att komma fram till en bra lösning.
💖

Zadeira
0

#23 Ja, ska dit imorgon så då tänkte jag ta upp det.

• Redigerat 2023-06-26 15:06 av Zadeira
flocken
0

Värmen är inget för mig. Idag har det varit skönt +19. Mer än 22 och jag mår dåligt.
Nu måste jag jobba i detta väder oxå.
Längtar redan till hösten

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Draken
0

Har varit helt utslagen av värmen. Igår mulnade det till och började regna. Idag är det mulet, just nu är det faktiskt "bara" 16 grader ute 😁, och det blåser stormvindar i kasten.
Jag tycker det är riktigt skönt, men maken klagar och tycker det är jättekallt 😉

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

flocken
0

#26: igår hade vi oväder vilket var så skönt. Lite svalare idag.
Nu har mannen börjat förstå hur dåligt jag mår av värmen. Får nästan panikångest. Blir gråtfärdig.
Tänk att bo där det alltid är varmt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering