Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Läst 195 ggr
[Mia-45]
1

FK skriver fel i beslut!

Vet ni vad!!!
Jag har upptäckt att FK skriver fel i beslutet.

Från Värnamo och min läkare står det klart och tydligt att jag har svåra problem att jobba fysikt och det som kräver koncentration. Men fixar social interaktion bra.

I FKs belsut så står det att jag kan ta ett jobb där jag klarar det fysiska men har svåra problem med koncentration och social interaktion.

Men va????? Hur bara kan de??
Frågade mitt ombud om jag ska ta upp detta på mötet på måndag men han säger att jag ska ligga lågt. Han kommer och ta detta med de vid omprövningen.

Men jag blir faktiskt rent förskräckt av hur de vrider på sakerna.
Tänk de som inte orkar lusläsa allt som står och bara går med på ett avslag.
😣🤬

• Redigerat 2023-05-23 10:14 av [Mia-45]
Mandra
0

#0: inget ovanligt att FK skriver fel eller gör fel på andra sätt.

[Mia-45]
1

Det är inget jag märkt av innan så tydligt.
Att de tar beslut på fel grunder vet jag men att de kan skriva så fel är för mej helt obegripligt.
Antingen kan de inte läsa eller så gör de detta med uppsåt.

Mandra
0

#2: det är nog inte felskrivet…utan fullt medvetet.

[Vandra i Skönhet.]
3

Jag blir inte helt förvånad om det är medvetet och efter så många resor i flera år nu med en dement mamma som vi bara blir överkörda med av myndigheter så förvånar mig ingenting för jag ser att det fungerar helt enkelt inte i myndighetssverige det ljugs det blir fel så ingenting förvånar men så får det inte gå till alla papper allt som sägs, skrivs ska vara korrekt oavsett vilken myndighet det gäller.

Mandra
1

#4: jag har en vän som jobbat på FK (hon har slutat)…hon berättade för mig att de anställda får olika premier om de lyckas spara på folks bidrag.

[Mia-45]
1

#4: Fruktansvärt!!!
😣

[Mia-45]
2

#5: Jo jag har också hört talas om det. Att de får betalt för varje avslag de ger.
Jag skulle inte kunna jobba på ett sånt ställe.

[Vandra i Skönhet.]
1

Har hört om det där jag med och googlade men tycker jag ska ha läst om det mer i närtid än 2018 men här är lite om just det ni skriver betalt för att ge avslag.

https://www.expressen.se/nyheter/handlaggare-vittnar-far-hogre-lon-ju-fler-avslag/

Det är för jäkligt ska sjuka bli drabbade för att friska ska ha mer i lön. Jag blir så arg och besviken dessa myndigheter vilka tror dom att dom är ☹️ hade jag jobbat där själv hade jag aldrig kunnat ha samvete att agera på det viset mot sjuka som är i behov av sin penning.

En handläggare på ett av Försäkringskassans kontor i Stockholm berättar att fler avslag på sjukpenning ger högre lön på hennes kontor, rapporterar SVT:s Agenda. Och flera arbetsplatsombud på andra kontor bekräftar att avslag tagits upp under lönesamtal.
[Mia-45]
1

#8: De sänker folk totalt! Och så får de högre lön för det. Vilket samvete måste man ha för att klara av det!!
Hoppas de som gör detta inte sover gott på natten.

Mandra
0

#7: det kunde inte min vän heller…så hon slutade.

[Mia-45]
1

Det är ju riktigt bedrövligt.
Hjälper väl heller inte att göra uppror på något sätt.

Borde finnas fler bra ombud som jobbat för FK i många år som nu kan hjälpa de sjuka att få ut rätt beslut.
jag hade rena turen att hitta min.

Draken
0

#2: Det är förmodligen gjort med uppsåt, inte förvånande för fem öre. FK i ett nötskal.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Mandra
0

#11: om det finns ombud som jobbar för FK vet jag inte…men det finns ombud som kan hjälpa till.

min syster råkade väldigt illa ut. helt plötsligt krävde FK henne på 230000 kr.
hon födde upp katter …på helt lagligt och öppet sätt…men hon är sjukskriven…så nu tyckte FK att hon tjänat 230000 kr på kattuppfödningen…typ 2-3 kattungar per år i 2 år.

jäkla galningar. hon fick inte rätt hur mkt hon än talade med FK. till sist fick hon tag på ett ombud som hjälpte henne mot FK. det gick vägen till slut.

[Mia-45]
2

#13: Jag menade ombud som hjälper de som fått avslag som INTE jobbar på FK längre men som HAR jobbat där. Det är en sån jag fått tag på.

• Redigerat 2023-05-25 10:28 av [Mia-45]
Mandra
0

#14: ok…vet inte om syrrans ombud hade jobbat på FK.