Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 49 ggr
Draken
0

Rörlig eller stillasittande ?

Jag vet ju att det är olika från person till person om hur värken urartar.Vissa får mindre ont om de är mera stilasittande, medans andra får mer ont. Likaså är det om man rör sig.

För min del blir jag sämre i värken om jag blir för mycket stillasittande. Jag måste röra på mig.

Hur är det med er andra ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Zadeira
0

Jag har bara blivit mindre och mindre rörlig. Förut kunde jag promenera normalt, var ute med hundarna på 7-8 km och cyklade precis överallt. Red och tränade på gym. Nu kan jag knappt gå 300 meter till bussen innan jag vill lägga mig ner och dö av smärta, cykla gör jag till mataffären 500 meter bort sen värker hela kroppen. Att rida eller gå på gym är ett skämt.

Det absolut tråkigaste är att jag är nästintill smärtfri om jag är stillasittande. Jag som älskar djur ch natur, vill vara aktiv, ha hund, jobba i stall osv mår bäst av att sitta och knappa på en dator hela dagen, fysiskt i allafall. Desto mindre jag motionerar, desto mindre ont har jag fått vilket känns så jävla ologiskt. Desutom är det så jävla kul att alltid få höra av läkaren att "SITT INTE STILLA, det blir värre"

[Mia-45]
0

Jag får ont av bägge. Sitter jag för länge blir jag stel och får ont.
Rör jag på mej för mycket så får jag ont och kan knappt gå till slut.
Jag har blivit mindre och mindre rörlig precis som Zadeira skriver.
Förr kunde jag gå flera km utan problem…idag knappt 100 m vissa dagar.

Sen beror det på dagsformen från dag till dag.