Får ni välja att göra saker?
Mina fötter är ett helvete nu…tar mej knappt framåt.
Skulle behöva duscha men valde att ta upp tvätten från tvättstugan i källaren.
Duschen får vänta tills imorrn morgon.
Jag blir så trött i kroppen att benen bara skakar.
Får vi välja så här utefter vad ni orkar?
Hela tiden.
Man vänjer sig med att leva så
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Så är det, är det inte kroppen som inte orkar är det "knoppen"… att man vill så mycket än man förmår, både psykiskt och fysiskt. Även om man egentligen aldrig haft problem med psyket. Men till sist, när man inte orkar mer, pga smärtor, stelhet, sömnbrist…
Då blir det ett inte så tyst skrik på H J Ä L P…. och man sorterar i sin "att göra lista" och skjuter upp det mesta till en annan dag…. en annan vecka… en annan månad…
<3
#1 Ja man är så illa tvungen
#2 Exakt. Är kroppen hyfsat pigg en dag så kan man ge sej den på att då är det skallen som mår dåligt.
och pressar man sej för mycket då så blir man liggandes.
Mycket skjuts på framtiden. Det som kan skjutas så. Men dusch och tvätt är ett måste. Men sket i duschen idag. :-(
- Redigerat 2023-03-12 20:30 av [Mia-45]
Jag brukar göra prioriteringslistor om jag har en del saker att göra. Allt måste göras men måste det göras nu? Är det smartare att göra en av de andra sakerna före, då kanske detta blir lättare.
Jag måste välja vad jag skall göra dag för dag.
Vi håller ju på med vårstädning och hittills har vi tömt och sorterat alla garderober. Vi har varit iväg till tippen med 7 säckar hittills, och vi har ytterligare 4 som skall iväg.
Jag måste planera in i detalj vad jag skall göra och inte göra. Det är skitjobbigt, men jag har inget val.